Resa till Thailand?

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Resa till Thailand?

Inläggav Mango » 11 jan 2012, 18:16

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att vara gravid i Thailand.
Vi planerar en resa dit och då kommer jag vara kring v 18.

Har det varit jobbigt med värmen?
Har ni tyckt det har varit jobbigt med maten, äta/lukt av curry/stark mat?

Berätta gärna hur du/ni upplevde resan :)
Är osäker på att åka dit, har iofs varit där förrut men det som gör mig osäker är att jag mår och har mått väldigt dåligt nu i början av graviditeten. Mått mycket illa och ha haft väldigt svårt att äta beroende på illamåendet men även av matos.

Hoppas någon kan ge mig lite vägledning :)
Bild
Mango
Stammis

Status: Blev mamma till lilla Olle 20120803

Re: Resa till Thailand?

Inläggav Kalinka » 11 jan 2012, 18:22

Jag var i Australien när jag var i v.14-18 och det gick bra för min del bortsett från illamåendet och jag undvek den otroliga hettan genom att sitta i skuggan mitt på dagen eller befinna mig på avkylda platser. Det jobbigaste var väl flyget men flyg för mig är alltid jobbigt pga åksjuka.. Så. Detta kanske inte alls ger dig svar på din fråga.. Hur känner du inför stark mat? Själv äter jag mer stark mat nu än innan graviditeten :roll:
Användarvisningsbild
Kalinka
Stammis

Inläggav SweetChili » 11 jan 2012, 22:55

Vi tänkte försöka åka till thailand när jag är i ca v 22. Jag har tyvärr inga erfarenheter men undrar också. Jag kan tänka mig att flygresan kommer vara ganska jobbig om man har foglossningar. Det kan vara bra att ta med sig åksjuketabletter. Även om man inte brukar vara det så har jag hört att många blir det under graviditeten. Men ang. maten så testa att ät sånt som man kan tänka sig äta där kanske. Jag har inte några problem med thaimat i Sverige.

Värmen blir ju lite svårare att kolla om man orkar med.
Bild
Bild
Bild

Utomkveds: 2011-09-01
SweetChili
Alltid online

BF: 140520
Status:

Inläggav ronjis » 31 jan 2012, 21:52

Jag reste till Thailand under min gravidtet och det fungerade jättebra.Jag var där i tre veckor och var i graviditetsvecka 26 när vi kom hem. Jag tyckte att det var lite jobbigt att sitta still på flyget så länge. Väl därnere så satt jag mest i skuggan för att skydda magen, men jag mådde fantastiskt bra där.

Hoppas att du får en härlig resa.

http://www.jolensvarld.blogspot.com
ronjis
Nykomling

Återgå till Allmänna trådar om graviditet