Röd stjärt

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Röd stjärt

Inläggav Chivas » 07 jan 2008, 07:09

Jag använder alltid Libero till Alice. När min kusin tipsade mig om den billigare varianten Cien från Lidl dom dessutom har färgindikator, så testade jag den. Det tog en halvtimme så såg Alice helt fruktansvärd ut i stjärten!
Hela skinkorna var röda. själva skåran var illröd och där skinkorna ligger mot varandra hade huden försvunnit och det var öppna sår. Ni kan tänka er va hon skrek såfort hon bajsade eller kissade! (hela tiden med tanke på att hon småskiter hela tiden).
Efter 6 timmars luftande av hennes lilla stjärt såg det bättre ut dagen efter. det röda var mindre ilsket rött och det flagade istället. och de öppna såren var inte öppna längre.
Har nu övergått till Libero för att inte testa några andra märken igen.
Vill inte riskera det igen.

Men kan det verkligen bara ha varit "röd stjärt"? Tycker mer det såg ut som allergisk reaktion...?
Bild

Bild
Chivas
Alltid online

BF: 090506

Inläggav Lizzzie » 07 jan 2008, 10:00

Låter helt fruktansvärt! Håller nog med dig om att det måste varit nån allergisk reaktion, för så fort och så illa blir det ju inte "röd stjärt".. Otäckt, skönt att det blev bättre efter lite luftande..
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Lizzzie
Alltid online

Inläggav ToToRo » 07 jan 2008, 12:36

håller nog med... det borde inte gått så snabbt.
Bild
Användarvisningsbild
ToToRo
Alltid online

Inläggav shoegal » 07 jan 2008, 12:56

Aj vad ont det låter! Stackars lilltjejen! :(
Ja, en kraftig reaktion låter det ju som, om den var allergisk eller berodde på kemikalier är nog svårt att veta, men så där illa brukar det ju inte bli så snabbt! Borde gå att rapportera på nått sätt, låter ju som om blöjorna är farliga!
Skönt att det blev bättre!
Användarvisningsbild
shoegal
Alltid online

Inläggav Lollo25 » 07 jan 2008, 15:14

jag har användt libero hela tiden men nu sist när jag köpte blöjor så testade jag pamper, för liberos storlekar blev så dumt fanns inte den jag ville ha egentligen, men jag blev i alla fall possitivt överraskad. De var mycket tunnare och det känns som att William får mer som en kalsong i mellan benen... inte stor klumpig blöja, och då var det ändå en stor storlek 4-9kg..
ska pröva Huggis (heter de så?) de är mycket billigare... pröva ska jag i alla fall... Någon av er andra som prövat???
Bild
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Lollo25
Alltid online

Inläggav sprallos » 07 jan 2008, 21:59

Jag är också nyfiken på Huggies, men dom har så skumma storlekar, eller så är det bara urplockat i de affärerna jag tittat i...

..Vi kör med Pampers och är jättenöjda. De gula paketen har liksom ett nät i botten som gör att det inte blir blött mot huden. Skitbra när han bajsar på natten och jag inte byter förrän nästa matning...:-) Problemet är bara att nästa storlek (3) inte har det där nätet...vad jag vet...:-(
sprallos
Rådgivare Minbebis

Inläggav Lizzzie » 07 jan 2008, 22:24

sprallos skrev:Jag är också nyfiken på Huggies, men dom har så skumma storlekar, eller så är det bara urplockat i de affärerna jag tittat i...

..Vi kör med Pampers och är jättenöjda. De gula paketen har liksom ett nät i botten som gör att det inte blir blött mot huden. Skitbra när han bajsar på natten och jag inte byter förrän nästa matning...:-) Problemet är bara att nästa storlek (3) inte har det där nätet...vad jag vet...:-(

Vi använder egntligen mest Libero men har köpt nåt paket Pampers då och då när vi liksom "halkat emellan" Liberos storlekar. Men jag har inte sett nåt nät i blöjorna.. Finns det många olika modeller kanske..?! ICA och Konsum i den här hålan har ju inte världens största utbud precis..
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Lizzzie
Alltid online

Inläggav shoegal » 07 jan 2008, 22:48

Jag tycker Pampers sitter himla bra på Elis men det där nätet kletar fast i rumpan på honom när han bajsat! Är inge rolig att dra bort det från rumpan på honom... Han brukar inte visa att det gör ont eller så, men det ser inte så trevligt ut. Fastnar nätet i rumpan på era små?

Har testat Huggies och tycker att de är så små på sidorna, de går inte i omlott på sidorna på samma sätt som Libero eller Pampers, samt att de flera gånger läckte! Fick bla bajs i babysittern när vi hade såna...
Användarvisningsbild
shoegal
Alltid online

Inläggav Lizzzie » 07 jan 2008, 22:52

Är det bara jag som upplever Liberos storlekar som lite små?! Oscar väger 7 kg nu och jag använder "Midi" på honom. De ska vara 5-8 kg men jag tycker redan de börjar kännas tighta över magen och samma sak var det med storleken före innan vi började med Midi. Eller är det bara Oscar som är för rund om magen?! Man kan ju inte gärna gå på nåt annat än viktangivelsen..
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Lizzzie
Alltid online

Inläggav shoegal » 07 jan 2008, 23:05

Jo, jag tycker de är betydligt mindre än Pampers! Har redan fått byta till storlek 3, även fast Elis bara väger 5,2 kg! Elis är ingen stor bebis heller, så jag tror det är små i storleken helt enkelt!
Användarvisningsbild
shoegal
Alltid online

Nästa

Återgå till Barn 0-2 år