Rosa/ljusljusröda flytningar

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Rosa/ljusljusröda flytningar

Inläggav amorvincitomnia » 14 jan 2012, 22:26

Jag hade ägglossning för ungefär en vecka sen, och min mens kommer (förhoppningsvis inte) om en vecka. Jag har under några dagar nu (från och till) haft en rosa eller ljusljus röd flytning. Vad kan det vara? Har aldrig haft det innan... Har ni erfarenhet?
amorvincitomnia
Stammis

BF: 251012
Status: Håll i dejj pyret!

Re: Rosa/ljusljusröda flytningar

Inläggav saaajmon » 16 jan 2012, 15:51

Det kallas för nidblödning som är väldigt vanligt och kan komma någon vecka innan BIM och 95% av fallen så är man gravid om den kommer :)
MvH Sandra
saaajmon
Stammis

BF: 070812

Inläggav naellie » 16 jan 2012, 16:13

tja...eller så är det helt vanliga spottings :) 99% av gångerna jag har dem så är jag inte gravid ;)

hehe, men här hoppas vi på det bästa så lyyyyyyka till!!! :D
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav amorvincitomnia » 16 jan 2012, 20:50

Jag trodde nidblödningar var rent blod, som mensen typ. Men det kanske kan te sig olika... Idag är det lite mer rött.. vi får se var det tar vägen. På fredag ska jag göra ett test. Håller tummarna!!
Vad är spottings?
amorvincitomnia
Stammis

Inläggav stajners » 20 jan 2012, 17:56

Haft nidblödningar vid 2 av mina graviditeter och då har det varit ljusrosa flytningar i 1-2 dagar. Vid dotterns graviditet var det på dag 10 efter ÄL om jag minns rätt och nu denna gången på dag 3 efter ÄL.

Spottings är förblödningar kan man väl lättast säga. Hade jag vid de 4 första försöken efter dotterns födelse. Kom lite blod/rosa flytningar dagarna innan mensen väl kom igång.

Svårt att säga vad det är, du får avvakta och se.
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav amorvincitomnia » 20 jan 2012, 21:57

Jag fick mer och mer blod i flytningarna och de pågick i en och en halv vecka, sedan kom mensen med besked... Vet inte vad det var för skumt...
Vet inte om det skulle kunna vart nidblödning först och sedan tidigt missfall och sen mens... eller bara spottings till tusen.. vet inte. Kroppen är skum
amorvincitomnia
Stammis

Inläggav naellie » 20 jan 2012, 22:03

Skulle tippa på att du inte hade nån äl. När det händer kan det resultera i att man småblöder från äl, mensen blir lite sen för den kommer inte pga hormoner utan när slemhinnan blir för tung :)
Bild
naellie
Alltid online

Inläggav amorvincitomnia » 20 jan 2012, 22:36

Det låter faktiskt troligt.. Jag känner alltid av min ägglossning i form av stark värk. Men just denna månaden gjorde jag inte det. Mensen kom däremot tidigt, men bara en dag för tidigt :P
Jag trodde man hade mens för att ägget ej blivit befruktat och kroppen därför stöter ut det, men isåfall borde man väl inte få mens om ägglossning uteblir? Känner mig förvirrad :P Det är första gången vi försöker så jag är helt novis på det här! haha
amorvincitomnia
Stammis

Inläggav naellie » 20 jan 2012, 22:49

Jo, när gulkroppen dör (dvs äggblåsan) så får du mens. Gulkroppen förhindrar slemhinnan att stötas ut. När du inte ägglossar bildas ingen gulkropp. Men slemhinnan växer sig för tunt på nästan samma tid och kommer ut av sig själv. Det är mkt nytt i början. Mkt man inte fick lära sig i skolan och som inte ingick i utbildningen. jag har blivit utredd för oregelbunden äl, därför vet jag :)
Bild
naellie
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna » 20 apr 2012, 07:54

hej ... gammal tråd men jag skriver här alla fall ..

Jag brukar ha problem med mellanblödningar eller spottings.. ingen som vet varför har vart på gyn o gjort undersökning o tatt hormonprover mm.. nu km jag o min sambo hem från våran förlovningsresa för 7 dagar sedan.. i 8 dagar sen äl har jag haft rosa flytningar varje dag.. är orolig vet inte varför jag har det så länge.. kände inte av äl dena månaden (o har inte kollat där borta men chansade när den kunde vara då jag fick trådiga tjocka vita flytninar... ogenomträngliga för spermier .. alltid sånna) .. det var 8 dagar o sen dess har jag böltt.. enligt tempmetoden så har jag haft äl då den är uppe runt 37.1 ...
ska ringa gyn nu kl 8.00 .. mste ju se så jag inte fåttt nån infektion.. hade ju åkt på en uringvägsinfektion alla fall..suck.

när man har spottings.. kan det vara orsaken til varför man ej blir gravid..för tunn slemhinna?
BildBild
Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Mamma till lilla E

Återgå till Bli gravid