Så arg på Barnmorska på BB!!!!

Klocka värkarna tillsammans med alla medlemmar här på minbebis.com!

Så arg på Barnmorska på BB!!!!

Inläggav hannispannis » 21 sep 2011, 11:17

Måste bara få skriva av mig!
Efter min förlossning så fick jag en blödning som jag tror kunde ha förhindrats om barnmorskorna känt på min mage som dem sa att de skulle , men det var ingen annan barnmorska än hon som förlöste mig som kände på min mage att livmodern dragit ihop sig direkt efter förlossningen , och oturligt nog för mig så "slappnade" min livmoder av efteråt och då det här var min första förlossning så kunde jag ju inte veta om hur mycket som var normalt att blöda efter en förlossning samt vad som var för mycket så jag sa ju inte till förens jag nästan svimmade och fick föras akut till operation..
Dagen efter operationen så blev min "lätta havandeskapsförgiftning" värre och jag fick föras till intensiven och ligga där med magnesiumdropp och kateter och full övervakning, men lite tur hade jag som fick ha min sambo och lilla son hos mig på IVA.
Men det jag är så otroligt arg över och som kommer att plåga mig resten av mitt liv är att medans jag och min sambo precis kommit upp till IVA och vår son var kvar nere på BB för att dem skulle göra rutin-tester på honom så släppte tydligen en barnmorska in min sambos mamma, syster och två kusiner att få träffa vår son och vara med han i vårat BB- rum helt utan vår vetskap! Vi visste inte ens att dom skulle komma dit!
Mina föräldrar var under den tiden uppe på IVA med mig och min sambo, men gick sedan ner med min sambo för att få se vår lille son och när dom kom upp hade dom med sig vår son upp till IVA så jag fick var med och dela ögonblicket, och då fick jag även reda på att min sambos mamma, syster och två kusiner hade varit i vårt BB-rum med vår son när dom kom ner! snacka om att jag är arg för det! speciellt då min sambos mamma är så "ivrig" och tog massor med bilder då och en la hon upp i tidningen bara nån dag efter att vi fick komma hem från BB och sedan har hon framkallat bilderna i stooort format och dubbletter både i svartvit och färg till oss! (självklart förstår jag att detta var en lycklig stund för henne, och just därför är den ju speciell och jag ville vara med och dela detta ögonblick med mitt första barn! )
Jag vill inte hellre än att glömma den här tiden, men blir ständigt påmind av dessa bilder att jag missade mitt första barns möte med sin farmor och att första gången vår son var med i tidningen så var det en av dom bilderna!! f'n j*vla Barnmorska, jag hade ju skrivit att vi ville bli tillfrågade angående besök i min förlossningsplan!

Det var jag som bar honom i magen i nio tunga månader och det var jag som kämpade i 24 timmar med värkar för att få ut honom och sedan får jag inte ens vara med första gången han träffar sin farmor vilket jag faktiskt tycker att jag hade rätt till!!! :'(

Men jag kanske bara överdriver pga. alla hormoner och allt, men jag ville att det skulle vara speciellt , jag ville få visa upp min son och få vara med och dela ögonblicket!
Bryter ihop varje gång jag ser bilderna och det sårar mig så att jag inte kan spola tillbaka tiden då det inte är vilka foton som helst som man bara kan ta bort eftersom det är bilder från första mötet med vår sons farmor och hennes första barnbarn och första gången man är med i tidningen är ju speciellt! sådant sparar man ju , men så är det en av dem bilderna !! :cry:
Bild

Bild

Bild
hannispannis
Stammis

BF: 130330
Status: gravid och mamma till en plutt <3

Re: Så arg på Barnmorska på BB!!!!

Inläggav Mikk » 21 sep 2011, 11:32

Hej! Tråkigt att höra! Men jag tycker inte att du överdriver....jag vart också väldigt arg på min mamma efter att jag fått våran dotter...för det första hade jag kämpat i 3 dygn att få ut henne och var helt SLUT sen så ringde hon inte ens utan dyker bara upp ca 4 timmar efter att jag fött :evil: Jag ville bara sova å inte ha några besök...å man kan väl ändå höra av sig innan å fråga??? :(
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Mikk
Alltid online

BF: 130617
Status: I väntans tider på Tindras syskon! =)

Inläggav kristallklarvinter » 21 sep 2011, 11:40

Klart att man vill vara med! De borde alltid fråga först.

Jag missade första blöjan, vägning och mätning + påklädning av min son då min BM sa att jag skulle gå och kissa. Du får ingen mat om du inte klarar av att kissa. Så där var jag i ca 10 minuter för att försöka kissa och när jag kommer tillbaka är sonen inlindad i filtar PLUS att han är påklädd med skitfula kläder från BB. Jag ville välja från våra kläder vi hade tagit med. Jag var jätteledsen då..
kristallklarvinter
Alltid online

BF: 120425

Inläggav Strumpan » 22 sep 2011, 01:21

Det där låter helt absurt! Hon får absolut inte göra så! Hon kan ju inte veta vilken relation ni har med dom som kommer på besök, om inte ni berättat det innan. Att du dessutom skrivit att ni vill godkänna alla besök innan gör det ännu mera fel!

Jag hade ringt till ansvariga på BB och berättat vad som hänt och sagt åt dom att se över sina rutiner, alternativt anmält barnmorskan. Gud så arg jag hade varit!
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav vambi » 22 sep 2011, 04:19

säger bara morrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! all symati från mej!
vambi
Alltid online

Återgå till På G till BB