Saker DU inte visste om förlossningar

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Saker DU inte visste om förlossningar

Inläggav succubusan » 04 aug 2010, 19:05

Läste en roligt tråd på ett annat forum och tänkte det vore roligt att ha en likadan här....alltså saker du inte visste om förlossningar och tiden efter...

Jag kan börja och det vore jätteroligt om ni andra hakar på...man behöver naturligtvis inte fött barn tidigare för att veta saker som kan vara värt att nämna :D (det behöver som sagt inte vara saker du själv varit med om utan saker du kanske hört från nån eller läst) Jag gjorde kejsarsnitt.

Det är ingen skrämseltråd utan en ärlig tråd om hur det kan vara efter/under en förlossning.

1. Avslag. Det fick jag reda på att man får sent i förra graviditeten, att det också forsar ut blod dagarna efter förlossingen fick jag lära mig själv efter förlossningen(alltså jag var med om det), för det var ingen som sade nått om det bara att man hade mensliknande blödning efter. Har läst om tjejer som fått ut saker stora som golfbollar dagarna efter förlossningen :shock:

2. Att man kan spräcka svanskotan och på så vis inte kunna sitta normalt under flera veckor, ibland månader efter en vaginal förlossning :shock:

3. Att dom efter en vaginal förlossning för in ett finger "där bak" för att känna om allt är helt :roll:

4. Min mamma tyckte det gjorde mer ont att föda ut moderkakan än bebisen
Bild
succubusan
Alltid online

Re: Saker DU inte visste om förlossningar

Inläggav HelloKitty » 04 aug 2010, 19:37

5. att "blöjbindan" man får efteråt inte har någon tejp att fästa med i trosan utan bara skall läggas i. (jag leta i typ en kvart o kände mig som en idiot :D )

6. att inte själva krystandet va de jobbiga utan de va tills bebisen kommit ner tills man fick krysta.

7. att de skulle va så obehagligt efteråt med stygnen innan dom väl läkte som också tog längre tid än jag trodde.
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav succubusan » 04 aug 2010, 19:47

ja just ja den ja...shit, den vad inte liten.. :lol: Fick en sån när jag var in och dom misstänkte att jag läckte fostervatten, jag hade string på mig..det var snyggt och bra :lol:
Bild
succubusan
Alltid online

Inläggav HelloKitty » 04 aug 2010, 19:55

hehe ja just de inga string till förlossningen eller allt för tighta trosor rent allmänt då får den tusan inte plats :D
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Inläggav HelloKitty » 04 aug 2010, 20:34

jag hade inga eftervärkar men har också hört vissa som har det!
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Inläggav succubusan » 04 aug 2010, 20:38

Jag hade inte heller det... inga förvärkar heller..är därför väääldigt intresserad av hur de känns med värkar :shock: :roll:
Bild
succubusan
Alltid online

Inläggav Petra86 » 04 aug 2010, 20:39

Haha, ett finger där bak kan väl inte stämma?
Känns som jag borde kommit ihåg om nån körde in nått i prutten på mig.. :D meen nee!!
BildBild
BildBildBildBildBildBild
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
Petra86
Alltid online

Status: Mamma till Emilia och Lucas!

Inläggav succubusan » 04 aug 2010, 20:54

Petra86 skrev:Haha, ett finger där bak kan väl inte stämma?
Känns som jag borde kommit ihåg om nån körde in nått i prutten på mig.. :D meen nee!!

Läste en tjejs blogg, hon födde nu i juli..och hon skriver

"(Jag sprack nästan hela vägen ner. Rövhålet är tack och lov intakt konstateras efter att fingrar körts upp och rotats runt. Härligt.) "

Men det kanske var just för att hon sprack så mycket också?..huua..vill inte inte inte inte spricka nedåt... :cry:
Bild
succubusan
Alltid online

Inläggav HelloKitty » 04 aug 2010, 20:56

alltså dom trycker ju inte in hela fingret jag tänkte också först nää de gjorde dom ju inte alls men nu när ja tänker efter så kollade hon alltså med finger toppen bara. men ja blev ju klippt inte hela vägen dock men de kanske bara e då dom kollar ja vet inte..
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Inläggav Elin83 » 04 aug 2010, 20:59

Jag fyller på denna tråd :)

8. Att det faktiskt känns som att man ska göra nr 2 -hela tiden-.
9. Att man går helt in i sig själv och knappt är medveten om omvärlden, mer än typ sin partner, lustgasmasken, värkarna och någon som i periferin dillar om att de "ser huvudet".

För mig var det också nästan mer smärtsamt att föda ut moderkakan än bebisen, men så behöver det ju inte vara för alla.

Elin
Mamma till finaste Leo som kom 100210
Elin83
Stammis

Nästa

Återgå till Förlossningen