Samarbetsproblem...

Här diskuteras allt möjligt.

Samarbetsproblem...

Inläggav karlsson88-88 » 15 jan 2012, 21:21

Nu är det så att jag idag fick hem min dotter igen, efter en vecka hos sin far. Problemet är att hon varit sjuk av och till sen innan jul och förra veckan fick jag äntligen träffa en läkare, som skrev ut ventoline, eftersom hon hade sån hosta och lite pipig andning. Jag talade om det för pappan och skickade med medicinen och han skulle ge henne morgon och kväll. Så långt frid och fröjd. Men nu när han lämnar henne och jag frågar om det gått bra att ge henne med. säger han att han gett henne på kvällarna, men inte den medicinen jag skickade med! Han hade , jag citerar "nåt annat som det stog "för barn" på hemma" slut citat. Jag vart så paff så jag bara svarade nåt i stil med jaha men okej varför då?? Han visste inte riktigt.. Hon hostade ju inte så mycket sa han också. Sa att han skulle ta reda på vad hon fått för med, ist för ventoline. Men efter massa elaka sms från hans sida nu på kvällskvisten när jag försökt få reda på vad han gett henne vägrar han svara, det har inte jag med att göra säger han.

Kan han göra så verkligen?? Vi har delad vårdnad och har ju då rätt att få fråga och få svar på frågor som rör vårt barn. Varför gör han såhär? Vad ska jag göra? Har varit till familjerätten men det verkar inte hjälpa. Han gör i princip som han vill i alla fall. Nu är jag bra matt på det.
karlsson88-88
Nykomling

BF: 120422

Re: Samarbetsproblem...

Inläggav naellie » 16 jan 2012, 15:27

Hej!

Jag tänker såhär. Det är ju hans barn också. Om han anser att er dotter inte behöver medicin, kan du ju inte tvinga honom till det. Huvudsaken är att er dotter mår bra. Han har också rätt att göra en bedömning, och han gjorde bedömningen att det han gav henne var nog. Bara för att läkaren skriver ut medicin innebär inte det att han måste tas.

Jag och min man har en väldigt olika syn på mediciner. Jakob är snabbare att säga att Hubbe är sjuk, måste till doktorn och ska ha medicin. Jag är inte alls sån. Så jakob får ge Hubbe precis det han känner för, men det innebär inte att jag tänker göra likadant.

Du får helt enkelt se till hur din dotter mår. Hur lång skulle medicinkuren vara? Du får väl fortsätta där du slutade då :) Jag antar att hon får för falsk krupp, och där går ju åsikterna isär huruvida barnen ens behöver medicin.

Sen kan man väl tycka att det är märkligt att du inte får veta vad han gett henne. Men jag vet inte hur er relation ser ut och vad som ligger bakom er separation. Ledsna, sårade, arga människor fungerar inte alltid som man kanske hade önskat :)
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Re: Samarbetsproblem...

Inläggav karlsson88-88 » 16 jan 2012, 18:09

Jo visst förstår jag hur du menar. Hon har fått ventoline mot astma,och han hade gett henne bisolvon och det är ju inte riktigt samma sak. Hon är nästan aldrig sjuk annars och har nästan aldrig varit till doktorn. Och när hon kom tillbaks var hon värre än när hon åkte, men han ser ju inte saker från samma sida som jag. Han gör allt han kan för att jävlas med mig tyvärr.
karlsson88-88
Nykomling

BF: 120422

Återgå till Allmänna trådar föräldrasnack