Annons:

Sanningsleken....

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Re: Sanningsleken....

Inläggav Mamma2009 » 28 jul 2008, 10:45

Ja, på de flesta områden i alla fall. Men självklart är man osäker på sig själv i vissa situationer. Däremot tror jag att jag kan bli det jag vill, oavsett om det gäller städerska eller läkare.. (dock inte pilot, för min syn är för dålig)

Hur skulle du reager om ditt barn visade sig vara homosexuellt?
Bild

Bild
Mamma2009
Alltid online

Inläggav Öga » 28 jul 2008, 16:43

Har tänkt på det redan =P. Såg en dokumentär om intersexuella på tv:n där en stackars människa som föddes som tjej men som nu opererade bort sina bröst och tog steroider (inget könsbyte dock) och bytte namn till Ryan eftersom hon kände så. Iaf "stackars" skulle jag ju komma till; hennes far hade då sagt att hon var död för honom och mamman bara grät! Jag fattar inte såna reaktioner, möjligtvis att det är den äldre generationens uppväxt och annat "tänk", jag tror inte att min generation kommer reagera så om ens barn skulle visa sig ha en annan läggning än hetero. Jag hoppas bara mina barn blir lyckliga individer som är anpassade till samhället (å med det menar jag att dom inte blir kriminella eller alkoholiserade/droganvändare...ett visst förstånd hoppas jag de fått av sin mor å far å de "tillstånd" jag just nämnt anser jag vara värre än att ha en annan sexuell läggning än hetero!).
Mitt svar blir alltså att jag glatt älskar dem som de är!

Som nybliven förälder och utbildad sjuksköterska har jag svårt att förstå hur man som ung människa kan börja röka i dagens upplysta samhälle. Tycker du (som jag...) att rökning kan ses som en slags barnmisshandel? Utveckla ditt svar =)
BildBild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Öga
Alltid online

Inläggav Mrs_V » 21 aug 2008, 22:06

beror väl på om rökaren röker bland barn eller står själv i nåt hörn.... handlar väl om mer om passiv rökning.... visst, kan jag tycka det är fel att röka där det finns barn. först å främst är det en själv man misshandlar hur som helst.

-->har du tjuvätit nåt man inte bör äta under din graviditet? :twisted:
Bild

Bild
Mrs_V
Stammis

Inläggav _Johanna_ » 21 aug 2008, 22:15

jag vet inte svårt att hålla koll på precis allt man får äta och inte får.. Men de tror jag inte höll nog ganska bra koll ändå...

vilken film tycker du är bäst?
_Johanna_
Alltid online

Inläggav Karoline » 21 aug 2008, 22:24

Svårt, gillar så många :) Men en favorit är nog Hajen filmerna ;) hihihi.

Vet inte om denna fråga kommit tidigare, då jag inte orkar läsa igenom allt, men gör ett försök: vad ljög du om senast?? Och varför??
Karoline
Rådgivare Minbebis

Inläggav LillaMalin » 21 aug 2008, 23:10

Att jag inte kommer åka på "fotokursen" i göteborg på onsdag. (var arg på sambon så jag sa det bara för att han inte hade tålamod att ta våran dotter för att hon var grinig, jag menar, hur ska det gå när jag är borta flera timmar dåå??)

Var är det pinsammaste stället du haft sex på?
Bild
Användarvisningsbild
LillaMalin
Alltid online

Bor: Uddevalla

Inläggav Karoline » 22 aug 2008, 08:52

Det pinsammaste stället är nog på en gräsmatta vid havet... Låg folk lite längre bort och vi under handdukarna... :oops: Hmm, inget jag hade gjort idag!!!!!

Varför tänder du på din kille?? vad är sexigast med honom??
Karoline
Rådgivare Minbebis

Inläggav _Johanna_ » 09 sep 2008, 13:36

Hela hans kropp. älskar allt på den.... och hans läppar.. =D

har du vart så full att det bara blivit pinsamt dagen efter(sex)?
_Johanna_
Alltid online

Inläggav Maya08 » 09 sep 2008, 19:16

Nej eftersom jag inte dricker och aldrig har haft ett one-night-stand så har det aldrig hänt.

Har du fantiserat om att ha sex med en annan tjej?
BildBild

Bild

Bild

Bild
Maya08
Alltid online

Inläggav Wondering » 14 okt 2008, 17:57

Ne det har jag faktiskt inte haft.

Va första gången som en dröm eller en mardröm?
BildBild
Användarvisningsbild
Wondering
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: