Se hit! Behöver råd av erfarna mammor/gravida!

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Se hit! Behöver råd av erfarna mammor/gravida!

Inläggav Luzze » 23 jan 2013, 19:07

Hejsan!

Har skrivit tidigare trådar så som "gravid i vecka 8, har ont" etc.. dylikt.
Nu är det såhär att jag är toksvullen och har det jobbigt med att sköta magen, men har börjat dricka mer mjölk med laktos då jag egentligen är lite känslig så det jämnat ut sig naturligt nu. Mår för övrigt illa av laktosfri mjölk sedan jag blev gravid..(?) mycket skumt, men men.. Det ser ut som jag käkar julbord till frukost och har vart så i nåra dagar nu, vi tror att jag är i vecka 8 men kan lika gärna vara vecka 7 eller 9 så låt säga däremellan..Jag har fått som återkommande värk i både rygg och buk/nedre del av mage där då allt sitter och jag antar att det är naturligt och jag vet att alla oroar sig i början MEN denna smärta känns rätt skum, som en kramp men med lite stickningar.. varken mensverk eller magverk, nåt där emellan. Vad kan ni rådgiva mig med? Hur hade/har ni det? Jag går i taket snart av oro och alla bara ber mig sluta oroa mig.

Kram och må bäst!
Luzze
Nykomling

Re: Se hit! Behöver råd av erfarna mammor/gravida!

Inläggav soma » 23 jan 2013, 22:14

Det kommer att göra ont i magen till och från. Livmodern växer och det molar. Om magen är lite trög så blir det trångt och då gör det ont. Blåsan får lite plats och då ömmar det osv. Försök att ta det lugnt så blir allt säkert bra och om det inte gör det så kan man ändå inte göra något åt det. Andas och njut :D Lycka till!
BildBild
Användarvisningsbild
soma
Alltid online

Bor: Stockholms län
Status: Tvåbarnsmamma <3 fd långtidsförsökare

Re: Se hit! Behöver råd av erfarna mammor/gravida!

Inläggav naellie » 24 jan 2013, 21:11

Säger som Soma. Det mesta gör ont och du kommer få så mycket konstiga krämpor att du aldrig hade kunnat föreställa dig dem. Det trycker, ilar, drar, molar, sticker, hugger både här och var. Tänk på att rygg, mage, bäcken- allt hör ihop. Sticken du känner är nog livmodern som växer- det kan göra rejält ont emellanåt. Och så tarmarna kan göra kalasont med mycket gaser....
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Återgå till Gravid forum
Annons: