Sen ägglossning ?

Diskutera symtom, tecken och tips vid ägglossning.

Sen ägglossning ?

Inläggav Mallan1987 » 17 sep 2017, 22:40

Jag förlorade mitt barn i vecka 39. Efter det så har min menscykeln blivit längre typ 31 dagar.
Så jag har ägglossning dag 20, denna månaden så tror jag att jag hade det den dagen. En vecka så fick jag mensvärk och gick på toa, när jag torkade mig så va det rosa på pappret. Har också haft vattniga flytningar.
O en vecka senare så känns det som jag har ägglossning?! Ingen mens och inget plus!
Någon som varit med om samma sak??!
Jag hoppas verkligen att jag är gravid!
Mallan1987
Nykomling

Re: Sen ägglossning ?

Inläggav lillamee » 18 sep 2017, 10:17

Beklagar din förlust

Efter min graviditet blev min cykel också längre. Upp mot 35 dagar när jag tidigare haft 30-31 dagar.
Så det tycker jag inte verkar orimligt. Om du en vecka efter äl fick rosa på pappret så tycker jag verkligen att det låter som en nidblödning, att ägget då fäste!
Plusset borde ju synas snart, om inte annat så kan det inte heller vara långt borta till mens om det inte gick som det skulle när ägget fäste.
Om du har äl dag 20 så borde din BIM (beräknad ickemens om du är bekant med termerna?) komma dag 32-36 i din cykel. Så du kanske testat för tidigt?
Jag har själv fått en nidblödning en gång men den misstog jag för mens så jag har inte någon erfarenhet av det du beskriver tyvärr.
Jag håller verkligen tummarna för dig att du är gravid!
Användarvisningsbild
lillamee
Alltid online

Bor: Liten ort

Re: Sen ägglossning ?

Inläggav Mallan1987 » 18 sep 2017, 15:57

Tack lillamee.
O tack för svar.
Jag är på dag 36 idag. Ingen mens i sikte. Men det känns som jag har äl. Har sådana flytningar iaf.
Men det konstiga är att jag fick lite rosa på pappret o h mensvärk och sen försvann allt.
O nu känns det som äl..
kroppen är allt bra konstig.
Får kanske ringa till bm ..
Mallan1987
Nykomling

Återgå till Ägglossning
Annons: