Sep, Okt, Nov mammor 2010 i Göteborg

Träffa nya vänner, skapa nya föräldragrupper.

Re: Sep, Okt, Nov mammor 2010 i Göteborg

Inläggav Sköldpaddan » 07 jul 2010, 18:59

Hellokitty - jag läste den andra tråden du startade. Måste vara jätte tufft för dig. Hur mår din man? Säg till om du känner att du behöver prata.
Tänker på dig.

Kramar
Bild
Bild
Bild
Sköldpaddan
Alltid online

Inläggav HelloKitty » 07 jul 2010, 20:10

Tack för ditt fina svar. jah får ändå säga att de går framåt med några svackor ibland. men nu är begravningen planerad och idag fick vi se honom så man börjar likssom förstå det nu.. min man har tagit det hårt men ändå bra måste jag säga, saknaden och frågorna kommer väl alltid finnas de gäller att lära sig leva med dom!
Kram!
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav jeanettenunez » 08 jul 2010, 00:43

Hello Kitty: Jag är verkligen ledsen för dig och din man. Jag förstår att ni måste ha det tufft. Det är inte lätt att vara där för någon som har varit med om en familjemedlems död heller. Jag vet att du gör vad du kan.
Som sköldpaddan säger, säg till om du behöver prata ok.

kram
jeanette
jeanettenunez
Stammis

BF: 101007
Bor: Hisingen
Status: Längtar

Inläggav HelloKitty » 08 jul 2010, 08:03

nu känns allt skit vi bråkade igår de känns som de blir för mycket. jag vill stå vid hans sida och "Hjälpa" men de känns som han gräver ner sig för djupt och jagh förstår att de e svårt o inte göra de men jag tror inte de e bra o göra de.. han pratar inte om någonting annat han göra inget annat än tryp sitter vid datorn och är inne på sidor som hans bror va inne på o kollar om nån vet nåt typ. pratar med hans kompisar om dom visste något, han har hans bror mobil här hemma och den har han väl gått igenom 300 gånger igår hitta han ett kort som hans bror tagit samma dag så då blev han helt övertygad om att han ville säga något med de kortet och de e väldigt suddigt ja gissar på typ att kameran kommit på av misstag och de blivit ett kort när han va full typ men de höll han på med i 3 h igår o tjat o tjat otjata va e de kolla igen då kolla kolla va fan e de skicka de till andra mobiler o kolla om de blir skarpare vi måste få oin de i datorn NUU o ja har ingen kabel från datorn till telefonen (va ja vet) men de sa han att de får man me när man köper så om ja kunde va så vänlig o hjälpa honom o leta efter sladden halv elva igår kväll o ja bara känner att ja orkar inte!!!!!!!!!!! jag är gravid jag är trött charlie e förkyld o sover skit dåligt o går upp typ halv sex på morgonen jag försöker ta hand om hemmet o matlagning o allting för han sitter ju bara i telefon eller vid datorn. vad ska ja göra? e detta normalt? går de över? ja känner mig rutten som tänker att JAG inte orkar när de e han som förlorat sin bror.. så fort charlie kommer i n ärheten o pillar på något eller nåt så skriker han på honom men ja kan ju inte ha han i sele hela dan likssom och han kan inte va ute hela dan för han e förkykd o de har vart dåligt väder... fan..
förlåt för min novell av klagande..
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Inläggav jeanettenunez » 08 jul 2010, 23:22

Hello Kitty: Sätt inte för mycket press på dig själv. Jag tror din man har svårt att ta emot hjälp nu och tyvärr är det inte så mycket du kan göra, förutom att bara finnas där om han behöver dig. Han är nog alldeles för förtvivlad och chockad för att agera vettigt. Jag tror de e normalt, det är den första chocken. Jag skickar med en sida där det står om krisens olika faser. http://www.elisabet.org/dokument/kriser.htm

Jag tycker du är väldigt duktigt, de e jobbigt nog att vara gravid plus att du har Charlie. Nu när Charlie är förkyld är det inte mycket du kan göra, men när han blir bättre så försök att ta lite tid då ni kan komma ifrån, så du får andas ut lite.

kram
J
jeanettenunez
Stammis

Inläggav HelloKitty » 09 jul 2010, 13:31

och som om att de inte räckte blev jag magsjuk i natt.. eller om de e för stress som min mamma sa. måste vara våran tur vecka..
hur e de med alla andra då?? bara pratar om mig själv..
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Inläggav Orkide 81 » 10 jul 2010, 11:48

Hej Kitty!

Jag håller med Jeanette, din sambo är förmodligen i chockfasen. Det bästa du kan göra är att bara vara hos honom, det behövs inte mer än så. När han har kommit in i reaktionsfasen och bearbetningsfasen så kommer han bli stabilare. Jag tycker inte att du ska ställa upp på saker som blir för jobbiga för dig, situationen är jobbig även för dig och det blir extra jobbigt nu när du är gravid. Han kommer förstå detta efteråt, bara det är svårt för honom nu att se andras behov när han är i den situationen. Du gör faktiskt honom en tjänst om du tänker lite på dig själv nu när inte han orkar med. Jag hade själv en bror som tog livet av sig för 10 år sedan så jag kan förstå lite vad ni går igenom.
Jag lovar, det blir bra till slut trots allt. Det kommer bara ta lite tid...
Sköt om dig!

Kram
Orkide 81
Stammis

Inläggav Sköldpaddan » 11 jul 2010, 20:12

Hellokitty - jobbigt för dig. Men du kan inte göra så mycket. Försök stötta honom så gott det går och bara vissa att du är där för honom. Hur är det med honom nu? Har han hunnit i kapp lite?
Fy vad jobbigt för dig, gravid, en liten som är förkyld och magsjuka. Härda ut, de är förhoppningsvis över snart i alla fall magsjukan och förkylningen.
Hur går det annars med gradviteten och så??

Kramar
Bild
Bild
Bild
Sköldpaddan
Alltid online

Inläggav jeanettenunez » 07 aug 2010, 17:49

halloj

Ville bara höra hur det e med er alla?

har ni skaffat det mestaoch hur mår ni?

Kram
jeanette
jeanettenunez
Stammis

Inläggav Orkide 81 » 08 aug 2010, 18:03

Hej Jeanette!

Det är toppen med mig. Har bara köpt barnvagn coh en hel del kläder.
Hur är det med dig? Du har inte så långt kvar nu :)
Orkide 81
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Föräldragrupper