September bebisar 2017

Här kan du och andra som fick smått under september 2017 lära känna varandra och snacka, peppa och stötta varandra!

Re: September bebisar 2017

Inläggav mamma35 » 04 feb 2017, 10:22

Åh vad jobbigt!! Hur har det gått? Styrkekramar

jonros skrev:Här är det ganska jobbigt just nu. Jag fick en ganska rejäl blödning i går kväll och det blöder fortfarande om än betydligt mindre. Inte ont den här gången det hade jag ju sist då det gick åt skogen. Sitter på gynakuten sen ett par timmar nu och väntar på att få göra ett nytt VUL. Skitjobbigt, jag är så orolig och nervös. Tårarna bara sprutade när sambon och sonen åkte i morse. Innan det tror jag att jag vägrade fatta vad som hänt.... Nu hoppas, hoppas, hoppas jag att det ändå på något konstigt vis ska se okej ut!
mamma35
Stammis

Bor: Sigtuna

Inläggav madisonavehue » 04 feb 2017, 20:47

jonros skrev:Här är det ganska jobbigt just nu. Jag fick en ganska rejäl blödning i går kväll och det blöder fortfarande om än betydligt mindre. Inte ont den här gången det hade jag ju sist då det gick åt skogen. Sitter på gynakuten sen ett par timmar nu och väntar på att få göra ett nytt VUL. Skitjobbigt, jag är så orolig och nervös. Tårarna bara sprutade när sambon och sonen åkte i morse. Innan det tror jag att jag vägrade fatta vad som hänt.... Nu hoppas, hoppas, hoppas jag att det ändå på något konstigt vis ska se okej ut!

Hur har det gått? Jag håller tummarna att allt har gått bra, att du och bebisen mår fint!
Missfall genom ofostrig graviditet - v.13 (12+2), 2017-03-09
madisonavehue
Stammis

Inläggav madisonavehue » 04 feb 2017, 20:51

Jag är just nu i vecka 8 (7+4). Jag har blivit så himla hungrig och mår illa om jag inte får mat i mig. Någon som har tips på ngt man kan äta mellan måltiderna? Frukt funkar inte, vill ha ngt mer mättande.
Sen är jag såklart lite orolig för att få missfall, tyvärr har jag googlat en massa vilket inte är bra. Jag har igår och idag haft molande värk, typ mensvärk, men det är nog bara livmodern som växer. Jag får sluta oroa mig i onödan och våga tro att allt kommer gå bra :)
Jag längtar tills när det har gått 12 veckor och det är mer säkert, så man kan berätta för vänner osv. Nu vet bara familjen. Jag funderar också på att göra privat ultraljud i Malmö, någon som gjort det?

Hoppas allt är bra med er och välkommen hit ni som är nya :D
madisonavehue
Stammis

Inläggav jonros » 05 feb 2017, 14:09

Hej alla och tack för era tankar! Jag fick vänta över 3 timmar på att få komma in det var lååånga timmar. De var 2 gynläkare som undersökte och mitt lilla pyre levde fortfarande :D Jag har en blödning i livmodern som de inte kan förklara och därför blir det ett nytt ul om 14 dagar för att se hur läget är då. Pyret växer som det ska och jag går in i vecka 10 i morgon stämde perfekt med ul och mina beräkningar. Så nu är det en nervös väntan till nästa ul. Längtar tills vi kommit så långt fram som till RUL om allt ser bra ut då kanske jag kan få njuta lite utan en massa oro. Såååå trött sov middag 2 timmar igår kände mig död.... Mår inte speciellt illa händer bara ibland skönt det iaf. Jag är också känslig om jag inte får mat i tid då kan jag börja just må illa. Kram och trevlig helg på er alla!
jonros
Stammis

BF: 120801
Status: Gravid och Lycklig

Inläggav angiiee » 05 feb 2017, 15:15

Åh vad skönt att det gick bra och att pyret fortfarande är kvar Jonros ☺ Trist med blödning, men skönt att dom har dig under uppsikt och att du får nytt ul om två veckor!

Imorgon tänkte jag ringa för att boka tid för Kub, det börjar närma sig även om det går långsamt just nu :)

Hoppas ni allt haft en trevlig helg!
angiiee
Stammis

Inläggav Del-Carmen » 05 feb 2017, 16:08

jonros: Åh vad skönt att allt såg bra ut med lilla pyret :) Jag råkade tyvärr ut för samma sak att jag fick blödningar dock inte så jätte mycket men det började komma lite mera än den första dagen. Jag fick en tid hos gynekologen tack vare mödra vårdcentralen som tog kontakt med kvinnokliniken och lyckan vad total! Lilla pyret såg ut och må bra, hjärtat tickade på som den skulle :) Han såg också en blödning jämte embryot men han kunde inte svara på varför? Fick därför ingen ny tid bara höra av sig om jag blöder rött blod samt har svår smärta. Än så länge har jag inte fått några konstiga blödningar bara lite rött blandat med brunt som läkaren varnade mig för att det skulle bli och att jag inte skulle oroa mig för det. Efter det hade jag mitt första möte med bm som går igenom hälsan, kost, motion osv. Som tur är så fick jag en tid för vul den 22 feb. Jag håller tummarna för oss att våra små pyret ska fortsätta ända fram till BF.
Bild

Bild

GRAVID Testdag "ruvardag 15" 2016-12-29
GRAVID Tog första gravtest "ruvardag 10" 2016-12-24
2:a IVF försök 2016-12-01
1:a IVF försök 2016-09-26
IVF 2016-08-10
PCO 2011-06-21
3:e MF i vecka 7 2009-01-27
4:e MF i vecka 12 2009-07-15
Användarvisningsbild
Del-Carmen
Alltid online

BF: 170904
Status: Gift 2015-07-25

Inläggav mamma35 » 05 feb 2017, 20:13

Åh vad skönt Jonros!!! Kan tänka mig att det är väldigt läskigt att börja blöda då där!
mamma35
Stammis

Bor: Sigtuna

Inläggav madisonavehue » 05 feb 2017, 20:39

Vad skönt att det såg bra ut, Jonros! Bra att du fick ett vul så snart :)
madisonavehue
Stammis

Inläggav Hheelzaa » 09 feb 2017, 06:56

Grattis till er alla! Gjorde skrapning i december efter 2 cytotec som inte tog ut allt.... Plussade 4 veckor senare , så jag hoppas att det går bra nu, efter 2 mf så blir man orolig.. :-)
Hheelzaa
Nykomling

Inläggav LynxLynx » 09 feb 2017, 20:19

Grattis allihop till er graviditet. :D
Jag tänkte att jag också ska passa på och bli med i gruppen. Idag är jag i vecka 8 (8+0), beräknad födelsedatum är 29 september. Har dock inte tid på MVC förrän den 20/2, mycket att göra på jobbet. :lol:
Jag känner mig illamående nästan konstant, mer eller mindre och nu känns det att magen blivit större. Kissade klockan fyra på morgonen för lite mer än två veckor sedan. Var chockad i flera dagar och hade svårt att ta in nyheten.
Ville jättegärna ha fler barn för fem - sex år sedan men det blev inga barn och de senaste två åren tänkte jag liksom att tåget gått... :roll:
Men det känns som om makens och min kropp liksom ville stämma upp i sista refrängen, eller nåt sånt. Slå på stora trumman trettonhelgen! :oops:
Har två barn sedan tidigare, 21 och 12 år gamla. :oops:
Själv fyller jag 42 i år och maken är tio år äldre. :!:
Vissa dagar tycker jag att det är helt fantastiskt, andra dagar funderar jag starkt på att avsluta det hela. Jag vet ju vad det innebär och vill jag verkligen vara småbarnsförälder hela mitt vuxna liv. :?:
Jag har läst en del inlägg om det där med gamla föräldrar och vet att en del tycker att det är hemskt men vi kan aldrig bestämma hur länge vi ska leva eller hur länge vi ska vara friska. Min far dog när jag var 33 år och blev pappa till mig när han var 27 år gammal. Jag saknar honom enormt mycket fortfarande.
Det som bekymrar mig mest är nog hälsoaspekten. Jag vill varken att jag själv eller barnet ska få hälsoproblem och har fortfarande inte koll på alla Kub-, nupp- och fostervattenprov som kan tas och exakt vad det innebär.
Vi har inte berättat någonting för familj/släkt eftersom jag fortfarande tycker det känns knepigt och så tänker jag nog fortfarande att jag kanske får mf. Det känns inte helt superenkelt heller att berätta, jag tänker att folk kommer ha åsikter. Det har ju jag. :roll:
Ja, där står jag i livet just nu. :wink:
LynxLynx
Nykomling

BF: 170929

FöregåendeNästa

Återgå till Septemberbarn 2017