September bebisar 2017

Här kan du och andra som fick smått under september 2017 lära känna varandra och snacka, peppa och stötta varandra!

September bebisar 2017

Inläggav jonros » 06 jan 2017, 19:29

Detta är helt galet men vi kör väl då :D jag startade juni tråden men fick tyvärr hoppa av den i början av november pga MA :cry: mitt andra tyvärr... Mellan jul och nyår började jag må konstigt ont i magen och illamående trodde att det var gallan som sa att det blivit för mycket julmat... Tog ett par diklofenak tyckte det blev bättre så funderade jag inte mer på det. Dagen innan nyår var jag så konstig trött och illamående igen och shoppa i affärer var bara jättedrygt. På nyårsafton dök en galen tanke upp kunde jag vara gravid :shock: men slog det ur hågen. Men när jag ett par dagar in på nya året inser att jag nu är en dag försenad med mensen börjar det gnaga än mer den där galna tanken. In på Apoteket och handla ett Clearblue test orkade inte ens vänta tills sambon var hemma utan jag bara måste veta! Oj ett tydligt plus :shock: :D hoppsan hur skulle jag nu berätta det? Det fick bli ett paket till sambon att öppna. Vi hoppas nu att allt ska gå bra så att det blir en lillebror eller lillasyster i början av september :) Nyss 39 år fyllda så jag trodde nog att det skulle ta lite längre tid att bli gravid med tanke på att det ska bli svårare att bli gravid ju äldre man är.... Hoppas fler tittar in snart!!! :D
jonros
Stammis

BF: 120801
Status: Gravid och Lycklig

Re: September bebisar 2017

Inläggav angiiee » 07 jan 2017, 20:06

Hej!
Jag är gärna med här, var med i marsgruppen men fick ett missfall i augusti där man även hittade en cysta som mitt i allt blev infekterad och jag jätte sjuk som resulterade i en akutoperation och cystan avlägsnades så det var en omtumlande tid..

Hade inte en tanke på att det tagit sig denna månad då det var första riktiga försöket efter allt men två dagar efter nyår får jag ett sms från en nära vän som skriver att hon drömt att jag är gravid och frågar om jag är det, haha nej inte vad jag vet svarar jag men sen framåt kvällen slår det mig att det är bim och då smyger sig även illamåendet på.. Så två dagar senare så vågar jag mig på att testa och jo visst ett klart plus och 2-3 på digitalt :D

Nu hoppas vi att det ska gå vägen och att det blir en liten september bebis :)

BF borde bli 13 september enligt NC :)
angiiee
Stammis

Inläggav jonros » 09 jan 2017, 21:37

Hej Angiiee! Välkommen hit, Grattis :D vad roligt att även du fick en nyårs överraskning! Låter som även du haft en jobbig resa bakom dig. Nu håller vi tummarna att vi tar oss igenom detta och får varsin liten september bebis att gosa med sen :) Om beräkningarna stämmer ska mitt BF vara 11/9. Har du några barn sen tidigare? Häftig vännina som sann drömmer sådär :shock: har du redan berättat för henne eller kan du hålla dig?
jonros
Stammis

Inläggav mamma35 » 10 jan 2017, 08:15

Grattis till era pluss!! Själv plussade jag på julafton (bim-2) Kände mig helt enkelt gravid så tänkte att det skulle bli en bra julklapp! Jag hade ett MA i april så det har tagit ett tag att bli gravid.
Ska göra ett vul den 26/1 för att se om allt verkar bra. Känns som en evighet till dess trots att det bara är lite mer än 2 veckor.
Har mått lite små illa några dagar fram tills igår då det bröt ut ordentligt. Allt var så jobbigt var trött, grät för ingenting och kräktes. Men hoppas på en bättre dag idag!

Jag är 38 och lever ihop med min underbara sambo och vi har en gemensam dotter som blir 2 i juni. Jag har sen tidigare två söner som är 17 och snart 15. Sambon har en dotter sen tidigare som blir 17. Så vi blir en stor familj.

Hoppas att ni mår bra och att vi får följas åt länge!!
mamma35
Stammis

Bor: Sigtuna

Inläggav angiiee » 10 jan 2017, 21:29

Tack, och grattis själv! :) Ja det var en fantastisk start på nya året efter en jobbig höst! :) Nu håller vi verkligen tummarna att allt går vägen för oss! Nej, det blir mitt första barn :) Spännande, då ligger vi rätt lika. Kunde faktiskt inte hålla mig så har berättat för henne, men hon är den som funnits där dagligen för mig sen augusti när allt hände! :)
angiiee
Stammis

Inläggav angiiee » 10 jan 2017, 21:33

Välkommen mamma35 och grattis till ditt plus :) Vilken julklapp! Spännande med vul, det ska jag med ringa och boka tid för nästa vecka för att kunna se att allt är som det ska :)

Usch för illamående, hoppas det inte blir alltför långvarigt!
angiiee
Stammis

Inläggav jonros » 10 jan 2017, 23:32

Angiiee förstår dig fullt ut jag är så sugen på att berätta för min bästa vän, jag hade berättat för henne och en till innan det gick åt skogen sist och det var så skönt!
Grattis mamma35 och välkommen hit! Då är vi 3 här och alla med MA i bagaget :shock: jag börjar fundera på möjligheten att göra ett vul precis som du ska. Gjorde det med sonen och det var så skönt efter mitt första MA nu gick jag ju ännu längre så ja det vore skönt att se att det verkligen finns ngt levande där!

Tycker jag har lite symtom mot när jag var gravid nyss då hade jag så ont i brösten det enda jag märker av nu är behovet av att upp och kissa på natten
jonros
Stammis

Inläggav madisonavehue » 11 jan 2017, 15:03

Hej allihopa och grattis till era plus! Jag plussade idag och är enligt en app i vecka 4 + 1. Ska ha i september. Detta är första graviditeten och jag ser framemot att följa er och få massor av tips här :)
Missfall genom ofostrig graviditet - v.13 (12+2), 2017-03-09
madisonavehue
Stammis

Inläggav jonros » 15 jan 2017, 00:11

Välkommen hit madisonavehue :) Grattis till plusset, spännande med första barnet! Jag går in i vecka 7 i morgon börjat må illa idag och känner mig uppblåst i magen och öm i brösten. Jag som inte hade ett enda symtom i går... I torsdags ringde jag till gyn och frågade om det var möjligt att få göra ett tidigt VUL eftersom jag haft 2 MA och det skulle jag få göra om 2v jättespännande och jättenervöst.... Med sonen fick jag också göra ett tidigt VUL och jag minns hur tårarna rann när det var en liten krabat där inne med hjärta som viftade :shock: längtar och hoppas!
jonros
Stammis

Inläggav madisonavehue » 15 jan 2017, 12:16

jonros skrev:Välkommen hit madisonavehue :) Grattis till plusset, spännande med första barnet! Jag går in i vecka 7 i morgon börjat må illa idag och känner mig uppblåst i magen och öm i brösten. Jag som inte hade ett enda symtom i går... I torsdags ringde jag till gyn och frågade om det var möjligt att få göra ett tidigt VUL eftersom jag haft 2 MA och det skulle jag få göra om 2v jättespännande och jättenervöst.... Med sonen fick jag också göra ett tidigt VUL och jag minns hur tårarna rann när det var en liten krabat där inne med hjärta som viftade :shock: längtar och hoppas!

Tack! Jag ser så mycket framemot att få bli mamma :)

Vad roligt att få se den lilla så snart och jag håller tummarna att allt ser fint ut! Måste vara helt fantastiskt att få se bebisen så. Själv ska jag på inskrivning hos barnmorskan på onsdag nästa vecka, ska bli spännande :)
Missfall genom ofostrig graviditet - v.13 (12+2), 2017-03-09
madisonavehue
Stammis

Nästa

Återgå till Septemberbarn 2017