Septembermammor i Gbg med omnejd

Träffa andra som väntar barn med beräknad förlossning i september 2015.

Re: Septembermammor i Gbg med omnejd

Inläggav Jennie1993 » 05 feb 2015, 09:28

Vi har det uppdelat, inskrivningen har jag i v12 3/3. Sen hade vi hälsosamtal (man gör audit test och lite sånt) nu i början på feb (2/2).
På själva inskrivningssamtalet vill dom ju gärna ha med partner (hade samma barnmorska nu som sist så hon ville gärna träffa H - igen också).
Samt att eftersom jag födde prematurt förra gången har vi lämnat vaginalt bakterieprov och på måndag 9/2 (min födelsedag) ska jag till överläkaren för spec mödravården och så skulle vi tillsammans diskutera graviditeten och lägga upp en plan. Se hur hon vill göra med extra kontroller och lite sånt. Jag vill ju gärna ha lite livstecken från Pyret där inne men jag får hålla mig tills det är dags för RUL om inte vi bestämmer att vi kommer göra tidigare UL. Kommer nog bli en del mätningar sen av livmodertappen längre fram för att hålla koll på att den inte påverkas. Dock gjorde den ju inte det sist heller innan egentligen, bara förkortades lite och sen gick det rätt fort sista dagen..

Förlåt för långt och rörigt inlägg! Känner att jag behöver den där planen för extra kollerna och att måndag känns extremt långt bort! :(
Bild
Bild
Bild
Jennie1993
Alltid online

BF: 150920
Status: Gravid med nummer 2

Inläggav pez91 » 09 feb 2015, 23:40

Hur mår alla här inne? Jag mår väldigt bra inga problem alls. Jag har börjat arbets träna och jag jobbar 3 timmar om dagen men det tar på krafterna och jag är extremt trött hela tiden. Jag är så oerhört imponerad av er som orkar jobba heltid.
pez91
Alltid online

Inläggav Entriss » 11 feb 2015, 14:42

Jag jobbar heltid o driver mitt företag. Har två kids oxå så här hinner man inte ens tänka på att manne gravid :P Magsjuka ett par dagar nu oxå så hoppas vetkligen ärtan har de bra där inne!
Bild

Bild

Bild

Bild
Entriss
Stammis

Status: Mamma till två tjejer. Försöker med nr 3 !

Inläggav pez91 » 13 feb 2015, 18:42

Hej jag har varit inne på akut ultraljud för att jag har ont i magen. Jag fick se en livlig liten bebis. :) allt är kanon bra hjärtat slår riktigt :)
pez91
Alltid online

Inläggav Elu » 14 feb 2015, 10:25

Hej,

Mår kanoners de flesta dagarna, när jag inte gör det har jag en del yrsel och kan inte riktigt äta ordentligt.

Vi var på tidigt ultraljud förra veckan och fick se den lille pysen hoppa runt där inne. Det är en mäktig känsla. :)
Elu
Nykomling

Inläggav pez91 » 16 feb 2015, 10:02

Hej jag är så fruktansvärt trött på allt som har att göra med försäkringskassan. Förlåt men måste av reagera mig. Jag har pratat med dom i dag och då visar det sig att om jag går sjukskriven på 75 % och arbetstränar på 25 % får jag ut mindre pengar än om jag inte varit inskriven på arbetsförmedlingen och arbetstränade. Så alltså hade jag fått mer om jag struntade i att arbetsträna det är ju sjukt
pez91
Alltid online

Inläggav Entriss » 17 feb 2015, 20:35

Pez91, systemet är verkligen sjukt! Min mammas särbo tjänar på att vara arbetslös m socialbidrag framför att jobba. För om han får jobb kommer kronofogden o tar halva lönen gör ett gammalt skitlån han tog för 25 år sen! Sjukt!

Idag var jag på privat ul. Värt varende krona!! Fick se de lilla hjärtat picka på o är helt överlycklig! O jag var exakt på dagen så långt gången som jag trodde! :)
Bild

Bild

Bild

Bild
Entriss
Stammis

Inläggav Jennie1993 » 23 feb 2015, 15:06

Entriss skrev:Pez91, systemet är verkligen sjukt! Min mammas särbo tjänar på att vara arbetslös m socialbidrag framför att jobba. För om han får jobb kommer kronofogden o tar halva lönen gör ett gammalt skitlån han tog för 25 år sen! Sjukt!

Idag var jag på privat ul. Värt varende krona!! Fick se de lilla hjärtat picka på o är helt överlycklig! O jag var exakt på dagen så långt gången som jag trodde! :)

Åh vad roligt med ultraljudet! Känner att jag hade "tur" att det stämde som jag sa :)
Bild
Bild
Bild
Jennie1993
Alltid online

BF: 150920
Status: Gravid med nummer 2

Inläggav Entriss » 23 feb 2015, 15:11

Tjejer! Jag tycker tyvärr min bebis fungerar sämre efter dom gjorde om och jag går inte in här så ofta! Jag har startat en grupp på facebook istället o hoppas ni vill haka på :) septembermammor 2015 heter den o de är bara o söka längst upp på facebook o sen trycka "gå med i grupp"
Hoppas vi ses!
Bild

Bild

Bild

Bild
Entriss
Stammis

Inläggav Jag » 24 feb 2015, 13:01

Hittar ingen grupp på FB med det namnet, bara en community ("gilla-sida") där det syns direkt om man gillar den..
Är det inte bättre att skapa en grupp som man senare kan låsa? Och framförallt en som allt inte syns som man lägger upp där?
Användarvisningsbild
Jag
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Septemberbarn 2015