Ser inget foster via VUL

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Ser inget foster via VUL

Inläggav HanSomFunderar » 17 jul 2018, 00:22

Godkväll gott folk!

Jag och min Sambo har försökt väldigt länge (typ 1,5års tid) att skaffa barn.

Plötsligt blev det utebliven mens och min Sambo valde då att göra ett gravtest. Det visades ett skarpt streck och ett lite svagare. Men ändå visades 2 streck. Hon visade mig testet och lika chockade båda 2. Totalt gjorde vi 9 test (lite overkill), med samma resultat. Köpte ett digitalt gravtest som den 18 Juni visade Gravid. 2-3v.
Såklart överlyckliga båda 2.

Den 9/7 åkte vi till en mottagning. Gjorde ett VUL där läkaren inte såg mer än en gulhinnesäck.
Fick ta blodprov innan vi lämnade mottagningen. samt ett blodprov 3 dagar senare. Fick även en ny tid för nytt VUL.
Körde inom apoteket på hemvägen, köpte ett nytt test (digitalt). Där visade sig även positivt, 3+. Det var tydligen vad som kunde visas max på de testet.

Åkte dit tidigare idag, 16/7. Blodprovet visade sig stiga, men inte dubbleras, vilket läkaren tyckte det skulle göras.
Hcg-värde: 9/7: 24000. 12/7: 29000.
Gjorde ett nytt VUL utan att se något. Jag personligen tyckte att gulhinnesäcken hade blivit större, men läkaren verkade vara inställd på att det inte skulle vara något...
Han skulle på semester och verkade vara inställd på att det inte var en normal graviditet. Väldigt negativ man.
Han var väldigt snabb med att erbjuda tabletter som plockade bort detta för att försöka på nytt! Vilket är snällt, men denna situationen var väldigt skum!

Nu har jag googlat och googlat...
Hcg-värdet betér sig uppenbarligen väldigt olika från graviditet till graviditet..
Det har inte varit någon blödning osv, lite smärta kommer och går. Spänningar i bröst osv.

Läser man om detta på nätet, så hittar man såklart massa olika. Någon har haft utomkvedshavandeskap, någon missfall, någon som det har gått bra för osv osv osv..
Någon har sett ett foster i vecka 5. Någon inte förrän vecka 8-9 och någon i vecka 10-11.
Det spelar stor roll på utrustning och hur skicklig läkaren är.

Någon här inne som varit med om samma sak när det gäller hcg-värde, inte sett något på VUL?
Vilken vecka såg ni något?
Vad bör man göra? Kontakta en annan mottagning, bara vänta, oroa sig för missfall??

Tacksam för alla svar man kan få!
Ha en bra kväll!
HanSomFunderar
Nykomling

Återgå till Gravid forum