Annons:

Sex efter abort

Samlevnad innan, under och efter graviditeten!

Sex efter abort

Inläggav Piirho89 » 02 jul 2012, 15:55

Hej Alla!

Jag gjorde en medicinsk abort i v.5 för 14 dagar sedan och jag fick mycket lite information från min gynekolog angående vad man fick och inte fick göra efter aborten. Jag mår psykiskt bra och känner ingen ångest alls. Det som dock är ett mycket stort besvär just nu är den sexuella frustrationen! Jag och min partner är vanligtvis mycket sexuellt aktiva och vi tycker om vårt samliv. :) Men gynekologen sa inte hur länge jag skulle vänta med samlag! Idag har jag väldigt lite bruna flytningar efter aborten och det är knappt märkbart i bindan, och jag och min partner längtar oerhört efter att ha sex igen! Tiden går fruktansvärt långsamt känner vi. Ni som kanske har genomgått en abort, vad sa era barnsmorskor/gynekologer om samlag? Fungerar det med kondom?

Tacksam för svar!
Annars ha det bra! :)
Piirho89
Nykomling

Re: Sex efter abort

Inläggav Mmeli » 02 jul 2012, 19:12

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och- ... gar/Abort/

Där står det att man kan ha det när man slutat blöda :)
Bild
Mmeli
Alltid online

Status: Sambo

Inläggav Piirho89 » 04 jul 2012, 12:42

Tack så mycket för svaret :) Då vet jag och det är bara att hålla ut :)
Piirho89
Nykomling

Inläggav roosttylor » 02 apr 2015, 13:21

Men gynekologen sa inte hur länge jag skulle vänta med samlag! Idag har jag väldigt lite bruna flytningar efter aborten och det är knappt märkbart i bindan, och jag och min partner längtar oerhört efter att ha sex igen! Tiden går fruktansvärt långsamt känner vi. Ni som kanske har genomgått en abort, vad sa era barnsmorskor/gynekologer om samlag? Fungerar det med kondom?
roosttylor
Nykomling

Inläggav EdnaHall » 06 jul 2018, 12:23

Det som dock är ett mycket stort besvär just nu är den sexuella frustrationen! Jag och min partner är vanligtvis mycket sexuellt aktiva och vi tycker om vårt samliv. :) Men gynekologen sa inte hur länge jag skulle vänta med samlag! Idag har jag väldigt lite bruna flytningar efter aborten och det är knappt märkbart i bindan, och jag och min partner längtar oerhört efter att ha sex igen! Tiden går fruktansvärt långsamt känner vi.?????

bmi mobile
EdnaHall
Nykomling

Inläggav garen123 » 15 jan 2019, 05:19

Du bör be din läkare att få det bästa rådet för dig och din pojkvän
garen123
Nykomling

Återgå till Sex & Samlevnad
Annons: