Sex under graviditeten

Sex under graviditeten

Inläggav Stina » 28 dec 2011, 16:48

Några av våra vanligaste frågor till barnmorskan här på minbebis handlar om sex under graviditeten.

Känner ni er oroliga för bebisen i magen vid sex under graviditeten?
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Re: Sex under graviditeten

Inläggav Gotland » 29 dec 2011, 13:27

Nope, Räkan verkar gilla när det gungar :D
Nu precis före nyår och det snart är dags för fl så vågar jag dock inte, ha ha. Tänk om det skulle dra igång så hon kommer före nyår.
Verkar inte troligt, men jag vågar inte chansa ändå.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Kalinka » 10 feb 2012, 15:16

Är inte orolig men däremot känner jag mig väldigt osäker i min "nya kropp" men sexlusten finns ju där så blir lite dubbelmoral. Men till alla hjärtans dag ska jag överraska min älskling med lite sexiga underkläder min kompis skickade till mig från Victorias Secret! Superfina "nattlinnen" som dessutom passar, trots magen! :)
Användarvisningsbild
Kalinka
Stammis

Inläggav SiMi » 10 feb 2012, 17:12

Tjenixen Stina!

Än så länge så känner jag ingen oro för bebisarna när vi har sex! Vi har sex ungefär som vanligt det enda är att jag blivit känsligare i slidväggarna så vi får köra med extra glid. Men då går det hur bra som helst!

Att mysa till det är viktigt och det tycker jag man ska göra så länge det känns ok och bekvämt! :wink:
SiMi
Alltid online

BF: 080712
Status: Förälskad och gravid med tvillingar :-)

Inläggav Suss83 » 23 jul 2013, 12:16

Jag måste flika in här även att det är en gammal tråd, att för mig har det varit en helomvändning med sexlivet under graviditeten och det känns så bra! Nästan på dagen när jag gick in i sista trimestern så fick jag en helomvändning i min sexlust.
Innan graviditeten samt under första två trimestrarna så har jag inte haft så bra sexlust till och från. Ofta känt att det varit en jobbig grej, att det var kladdigt och att jag hellre ägnade mig åt annat. Blev ofta en lite jobbig situation då jag kände att jag inte gav min partner vad han ville ha vilket i sin tur gjorde det ännu jobbigare. Ond cirkel helt enkelt!
Sista trimestern så har vi haft sex nästan varje dag. Några dagar två ggr och några dagar ingen gång. Det har gjort att vi kommit varandra otroligt nära. Jag tycker även att mina orgasmer har blivit skönare och har även fått fontänorgasm vid några tillfällen. De fösta veckorna får vi ju inte ha penetrerande sex men jag hoppas ändå att kunna ge honom sköna stunder i sängkammaren.
Nu är jag i vecka 40 (39+2) och har ingen plan på att göra uppehåll i sexlivet så vida inte slemproppen eller vattnet går.
Jag tror nu i efterhand att man kan påverka mycket i sin sexlust bara genom att tänka på ett annat sätt. Jag tycker att genom att bara glömma nuet och fokusera tankarna på sådant som gör mig upphetsad får mig att komma igång.
Jag har haft foglossningar under graviditeten och ibland är det lite svårare att ta sig runt i sängen, men med lite hjälp från min partner så har vi alltid hittat någon ställning som fungerar just då.
Användarvisningsbild
Suss83
Nykomling

Återgå till Sex under graviditeten