Sexuellt frustrerat par här...!

Hur får man samlivet att fungera med barn? Diskutera!

Sexuellt frustrerat par här...!

Inläggav Sandi89 » 01 nov 2009, 20:50

Det är ju såhär nu va att jag är skitnojig att ha sex nu, jag vågar inte ens njuta själv för att jag vet att livmodern drar ihop sig vid orgasm ! :roll:

Jag har haft missfall förut och vid denna gång så har jag haft små rosa tunna blödningar sammanlagt på 3 dagar litegranna. Blodet skulle nog tillsammans knappt fylla en matsked.
Jag har läst på ställen att har man haft sånna här blödningar så ska man undvika att ha sex och att ens få en orgasm tills vecka 12-14 !
Det har nu gått 2½ vecka och vi blir galna...eller ja, jag klarar mig rätt skapligt men killen har börjat använda fröken höger...
Inget emot det så, men jag vill ju vara den som får han å njuta !

Va ska man lyssna på ? Suck va trist... är rätt många veckor kvar i så fall :(
BildBild
Sandi89
Alltid online

Re: Sexuellt frustrerat par här...!

Inläggav Andromeda » 01 nov 2009, 20:51

Om du vill hjälpa till men är rädd för mf - oralt eller att du blir hans fröken höger?
Oplanerat gravid med test 4/10
MF 10/10 v5

Vilar just nu från babyhetsen men kommer återuppta försöken när tiden känns rätt
Andromeda
Alltid online

Inläggav Danem » 01 nov 2009, 21:26

Så länge behöver ni nog inte vänta,
det är bara avvakta och se hur det står till med blödningarna!
Om du/ni känner er allt för oroliga så är det bara att vänta ett tag till,
veckorna går jättefort det kan jag lova men just nu känns det väl inte så!? :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Sandi89 » 01 nov 2009, 21:33

Danem; Jo, veckorna går ju rätt snabbt men iaf ^^ Nu har jag inte blödigt nåt sen tisdags 27/10 :) Men tänker nog vänta tills jag fått prata med en barnmorska och fått göra ett vul.
BildBild
Sandi89
Alltid online

Inläggav Danem » 01 nov 2009, 21:41

Hade ni haft sex när blödningarna kom?
Hoppas du får göra ett VUL också, det är ju inte alla som för göra det..
Så kan det ju dröja tills dess även bara för att man med säkerhet ska kunna se hjärtat slå.
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Mjstiger » 01 nov 2009, 21:42

Jag tycker att ni kan vänta ett litet tag till... När ni känner er säkrare... (jag tycker att ni ska ha sex nu! )

Alla människor funkar så olika och har gått igenom olika situationer. Jag och min man har sex jätteofta före och under graviditeten. :oops: :D

Det sägs att fostret/bebben får "energikick" typ som en livskick... Jag vet inte om det stämmer. Man har hört och läst. Sen skriver man att man ska vara lugn i en viss period, men många kvinnor får ÖKAD sexlust. Förstår ikke hur det går ihop!?!

Jag tror att det är bra för er och fostret kroppen får energi, lust, glädje och det känner barnet. :lol:

Om ni känner er osäkra prata med BM, maila/ring någon sexterapeut. Inte vem som helst någon som har gjort ett NAMN och BRA RYKTE inom media, tex.

Hoppas att det löser sig!

MJ
Bild

Bild
Mjstiger
Alltid online

Inläggav Sandi89 » 01 nov 2009, 23:04

Ja, ibland är man så sugen att man blir tokig och ibland inge alls.
Jag fick inte blödningen i samband med sex, vi hade sex 4 dagar innan den så.

Hoppas jag får en tid i veckan för en gynkoll, blir min 20:e gynkoll i mitt liv :P haha.
BildBild
Sandi89
Alltid online

Inläggav Mjstiger » 02 nov 2009, 16:03

Haha, 20 gynkoll! Det är bra att du har koll på läget! 8)

Visst är det jobbigt att känna lusten när man inte vill ta det steget och sen ingen lust alls... Kroppen är skum som en banan!?!
:lol:

Ni kommer nog ha extas på sexet snart när ni vågar!!!! - wiiihuuuu!!!

Jag och bebben håller tummarna för dig att det ska gååå sååå braaa för dig, i nio månader!
Bild

Bild
Mjstiger
Alltid online

Inläggav nemi1977 » 03 nov 2009, 14:06

Sandi89
Vet precis vad du går igenom... :(
Har haft två MA tidigare, men är nu gravid igen i vecka 21. Vecka 14 fick jag en ordentlig blödning, och faktiskt, fastän min läkare avskyr sånt, så fick vi sexförbud.. alltså själva "in o utet" som min läkare så fint kallade det när jag frågade :D
Orgasmen i sig var inget farligt, utan att det "skavde" på livmodern. gick utan "sex" tills för en vecka sen, alltså i 5-6 veckor. Visst gjorde vi annat ibland, men som sagt, men kan inte låta bli att oroa sig..
Min kompis som är 5 veckor framför mig har oxå tidigare haft 2 MF, hon hade småblödningar nästan konstant de första veckorna, och hon fick oxå förbud mot sex, fram till vecka 13 ungefär tror jag.
Visst är det jobbigt, men det skadar nog inte att fråga BM, iallafall inte om man haft en blödning.. Annars ska det ju inte alls vara ngn fara - o vi har grönt ljus igen :D Även om vi tar det väääldigt lugnt..
Vad gäller barnet rent allmänt så läste jag i en av mina "gravböcker" att när mamman får orgasm så ökar välbefinnandet hos bebis - kan man ju bjuda på kanske :)
Underbara bonusdottern Bella, 9 år

Tredje graviditeten. Tidigare MA v.17 o v.7

Bild
Användarvisningsbild
nemi1977
Stammis

BF: 100323
BIM: 090613

Inläggav Lejonhjärta » 20 apr 2010, 22:23

Tjo
Men det finns väll en massa andra saker man kan göra än "in-o-ut". grejja lite och mys med varandra, ni kanske upptäcker nya roliga lekar ni kan pyssla med... :)

För övrigt så funderar jag lite kring mitt mantra " om det funkade på stenåldern så borde det funka nu" - kan appliceras på det här... :) (brukar annars bara använda den när det gäller anti-bantningskurer)

Nåja, jag tror ni hittar en (ut)lösning... :)

//L
Lejonhjärta
Nykomling

Nästa

Återgå till Relationen & samlivet