Sjukt smärtsam ägglossning

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Sjukt smärtsam ägglossning

Inläggav Juste. » 30 dec 2012, 16:15

Hej där. Behöver veta lite om denna märkliga ägglossning. Innan jag fick barn så hade jag fruktansvärt ont vid mensen, jag fick kramper och bara grät konstant i tre dagar. Kunde inte ligga, sitta eller stå. Allt var bara sjukt smärtsamt. Sen efter att jag fick sonen så använde jag p-piller i 2 år. Nu i sep så slutade jag med dem för att vi ska försöka med tvåan. Mensverken är borta men är nu utbytt mot ägglossningssmärta som gör så sjukt ont så jag vet inte vart jag ska ta vägen under 2-3 dagar varje månad. Har dock inte längre mensvärk men innan grav kände jag aldrig ens en stickning vid äl, nu känns det som om äggstockarna river och bränner och exploderar om och om igen inom mig. Precis som jag hade förr så kan jag varken sitta, ligga eller stå och bara gråter för det gör så ont.

Är det nu någon som har erfarenhet av detta fenomen med sjukt smärtsamma ägglossningar? Någon som kan ge det en logisk förklaring eller någon hemmakur som kan lindra smärtan. Alvedon och ipren är inte att tänka på, det händer ingenting oavsett hur mycket eller lite jag knaprar av det. Det gör fortfarande lika ont.
Bild
Bild
Juste.
Stammis

Re: Sjukt smärtsam ägglossning

Inläggav naellie » 30 dec 2012, 16:23

Hej,

Samma hände mig efter förlossningen. Mensvärken är puts väck och istället är ägglossningen väldigt smärtsam. Vissa månader får jag foglossning och smärtor så jag bara lägger mig ner på golvet.

Har tyvärr ingen aning om varför det blivit så. Googlade runt lite när det började (då var sonen ungefär 8 månader) och var till gyn. Men det verkar som att det är biologi och hormoner som ställer till det.

Knapra alvedon och ipren!
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav Juste. » 30 dec 2012, 21:29

Ja, okej. Tråkigt att det blir så men skönt att veta att det inte måste vara något allvarligt, bara hormoner. Slipper iallafall oro när jag vet att andra har samma problem och kollat upp varför det blir så.

Tack för ditt svar.
Bild
Bild
Juste.
Stammis

Inläggav smulan_88 » 30 dec 2012, 21:51

Undvik Ipren det försvårar chanserna att bli gravida. :wink:
Kanske någon bm som har något bra tipps... Annat än att bli gravid då :wink:
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Inläggav Juste. » 01 jan 2013, 16:31

Hehe. okej, tack.
Ska hålla mig till alvedon. :) Hoppas såklart man får bli gravid snart, annars får jag nog ta och slå min bm en signal och höra om hon har några knep.
Bild
Bild
Juste.
Stammis

Återgå till Bli gravid