Ska påbörja första IVF behandling men måste genomgå OP

IVF forum för dig som planerar och går igenom IVF behandling.

Ska påbörja första IVF behandling men måste genomgå OP

Inläggav Stridh92 » 19 jul 2013, 09:06

Hej, jag skulle behöva lite råd och hjälp. Fertilitetsmottagningen har sommarstängt så jag vet inte vem jag kan vända mig till. Jag ska påbörja min första spräydag 22/7-2013 och allt som allt göra äggplock vecka 35. Men saken är att jag ska genomgå en operation av mitt korsband och menisk. Jag har inte fått ett exakt datum men jag kanske får det i augusti eller september. Kan jag påbörja min IVF behandling nu för jag kanske får op innan äggplock, och om jag skulle göra äggplock och bli gravid före operationen kan jag då operera mig ändå? Eller är det farligt för embryot eller fostret att bli sövd? Kanske beror på hur långt gången man är?

Uppskattar snabba svar :-)
Stridh92
Stammis

Re: Ska påbörja första IVF behandling men måste genomgå OP

Inläggav anile » 19 jul 2013, 09:17

Låter krångligt med så mycket ovisshet när det är så nära spraystart. Du kan inte ringa till ortopeden och fråga? Eller har du provat att googla på operationer under graviditet? Du är nog inte den första som står inför dilemmat.
Bild

Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
MF juni -12 vecka 5
MA jan -13 vecka 9 (v 8 )
MA april -13

Fertilitets -och missfallsutredning ua.
anile
Alltid online

Re: Ska påbörja första IVF behandling men måste genomgå OP

Inläggav Stridh92 » 19 jul 2013, 09:47

De på ortopeden kan inte svara på den frågan för de har ingen aning om vad de på narkosen tycker.

Jag kanske borde försöka få tag i en narkossköterska. Allt som står på internet när jag har sökt är så olika. Vissa skriver inga problem medans andra skriver att de helst inte gör så. Men jag måste verkligen operera mig. Samt vill jag och min sambo ha barn och nu är jag lite panikslagen över hur jag ska göra eftersom jag ska spraya snart.

Jag ringde nyss kvinnokleniken och bad om hjälp, någon som visste mycket om ivf skulle ringa upp under dagen. Hoppas verkligen hon ringer upp och kan svara på mina frågor :-)
Stridh92
Stammis

Återgå till IVF forum
Annons: