av Acca88 » 25 jun 2013, 23:48
Kan man skämma bort en bebis? Min mamma säger att så små bebisar inte kan bli bortskämda, men mina svärföräldrar tycker jag och min sambo daltar för mycket med våran dotter som snart är 3 månader.
Vi har henne med oss hela tiden, hon är det bästa som hänt oss och vi vill båda att hon alltid ska veta hur mycket vi älskar henne. Därför vill vi alltid vara inom synhåll för henne, gråter hon så tar vi upp henne och så vidare.
Men mina svärföräldrar säger hela tiden att "hon måste kunna vara ensam" och när hon gråter och vi går runt med henne så hon ska lugna sig och/eller somna så kommer dom med pikar om vi ska bära runt henne när hon väger 15 kg..
Jag tycker det är jättejobbigt för jag vill ju bara min dotters bästa och gråter hon bil jag ju trösta henne, förstår inte hur det kan vara fel att bära sitt barn och vara nära henne och ge henne kärlek..
Och när hon väger 15 kg kommer hon antagligen inte vara så gammal heller, för hon väger redan 7 kg! Har tydligen dundermjölk enligt barnmorskan, men eftersom bebisar inte kan gå upp för mycket av bara amning så är det iaf ingen fara med att öka mycket i vikt.
Vad ska jag göra? Kan jag verkligen skämma bort min bebis ochbäta för mycket?