Annons:

skavsår

Kolik och barnsjukdomar, få stöd och prata av dig om den jobbiga koliken och träffa andra i samma situation.

skavsår

Inläggav hugi02 » 15 maj 2010, 18:51

hej
mitt barn har fått skavsår av blöjan sitter så illa att de skavs upp och blir större. nån som har tips på hur ja kan skydda såret från skavandet ifrån blöjan när han måste ha blöja på sig?
hugi02
Nykomling

Re: skavsår

Inläggav stajners » 31 maj 2010, 12:32

Vart sitter det?
Det är ju bra att såret luftas men jag skulle nog sätta på en kompress så att det får vila lite från skavet ändå och ha en chans att läka så att det inte blir ännu större.
Och ta bort kompressen när han är utan blöja. Se bara till att använda kompresser som inte fastnar i såret och lufta ofta!

Använder du ngn salva? Inotyol är riktigt bra och får det att läka snabbt, det lugnar även såret så att det inte gör så ont också.

Sitter det i ljumsken? Kan vara så att det är svamp. Det får de lätt. Se till att tvätta alla veck försiktigt varje dag och köp en salva för det på apoteket i så fall. Minns inte namnet men de vet på apoteket. Är du osäker ringer du BVC.

Testat en annan blöjsort?
Jag tyckte Pampers var bra i början för de är lite mjukare, men kanske är den sorten du använder.

Hoppas du tycker svaret räcker!
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Re: skavsår

Inläggav Plastic » 04 okt 2015, 12:20

Thank you informed me.
Plastic
Nykomling

Återgå till Kolik & barnsjukdomar
Annons: