(Sken)gravid redan?!

Här träffar du fler som ska föda barn i januari 2014!

(Sken)gravid redan?!

Inläggav Xilke » 11 apr 2014, 10:18

Hej allihop! Hoppas allt går väl med era bebisar o med er själva!

Är det bara jag som blivit sjukt tok-skenis redan? Har väl pågått i några veckor nu (neg grav-test hitills).

Hade nån mens-liknande session för snart en månad sen (gammalt blod, lite nytt - trodde det var sent avslag), och alla gravtecken har redan kommit, tex illamående, kisset luktar ammoniak, grumlig mage, frys-attacker, huvud/ryggvärk, finnar, halsbränna etc..)

Känns lite tidigt o bli gravid redan, samt även för tidigt o ens få dessa tecken tycker jag?

Hade älskat såklart om det vore fallet med skräckblandad förtjusning, vill ha nr2 tätt, men misstänker kroppen + hjärnan spelar ett spratt (får testa igen om 1-2v om det nu var min mens den senaste blödningen).

Amningen har inte funkat så väl för mig, har varit tvungen o ge ersättning kanske 1-2ggr per dag utöver mitt ammande (stress lr så producerar jag inte tillräcklig mjölk för o göra honom nöjd, suck, dör lite inombords för varje gng jag måste ge honom en flaska, älskar ju att amma!).

-kanske därför kroppen tror den är gravid redan?

Nååååja, undrade mest bara om det finns fler därute som också blivit skenis, eller om jag är tokig haha
Användarvisningsbild
Xilke
Stammis

BF: 150320

Re: (Sken)gravid redan?!

Inläggav Xilke » 26 apr 2014, 07:35

Jag verkar då vara ensam om detta, hehe :oops: .

Uppdatering: inget plus ännu, ännu inget spår av mens.

..Alla tecken är kvar, känsligt luktsinne har tillkommit, blir lätt äcklad av saker, viktuppgång utan ändrad kost eller motion.

Det tog oss över 1,5 år att ens bli gravida med vår lille Adrian, inte en enda gång blev vare sig kroppen eller knoppen skenis, hmm.

Orsaker till alla gravidsymptom?

- Högt blodtryck
- Begynnande Magkatarr (utan sura uppstötningar eller smärta)
- Tyst UVI (dvs inga symptom märks som trängningar etc, men kan förklara den förstärkta kiss-lukten trots jag dricker mycket vatten)

Resten som är smått oförklarliga: Att ägglossning är på ingång (de irriterande flytningarna m.m) och såklart: Amningshjärna!

...Hypokondri-varning, men jag vet ju att jag med största sannolikhet inte är gravid så nåt måste det ju vara, blir smått irriterad o tokig arghhh.
Blir det inte bättre om några veckor får man väl masa sig till läkaren.

Kram på er alla!
Användarvisningsbild
Xilke
Stammis

Inläggav Xilke » 17 sep 2014, 13:51

uppdatering: gravid nu iaf, kroppen var för tidig med ett par månader hehe.
..Är i vecka 14 så om allt går vägen blir det ett syskon till min januari-guldklimp i Mars nästa år, tjohoo :D

Ha det bäst tjejer med era bebisar!
Användarvisningsbild
Xilke
Stammis

Inläggav Mmeli » 17 sep 2014, 16:07

grattis :D hur gammal är din son?
Bild
Mmeli
Alltid online

Status: Sambo

Inläggav Xilke » 19 sep 2014, 14:10

Tack tack, 8 månader är min lille guldklimp :D
Användarvisningsbild
Xilke
Stammis

Återgå till Januaribarn 2014
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=all&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()