Slag i huvudet! Orolig mamma!

Här diskuteras barnsjukdomar och allergier.

Slag i huvudet! Orolig mamma!

Inläggav Emelie84 » 11 sep 2012, 19:32

Hej!
Jag har en son på 2 år som i Söndags, när vi hade morgonmys i sängen helt plötsligt dök ner i golvet :( Han blev jätteledsen såklart men det gick att trösta honom ganska snabbt och han verkade må bra trots att han slagit i huvudet.
På eftermiddagen såg jag en stor bula högt upp på pannan och ringde 1177 direkt, sjuksköterskan jag pratade med sa att man skulle hålla koll i ca 6 timmar efter fallet.. På kvällen var han pigg och glad.

Igår när jag hämtade honom från dagis berättade dagisfröken att han hade krockat med en fröken och slagit sig ordentligt i huvudet (har en riktig vilde till son tror jag) Men han var iaf sig själv under kvällen igår, lite tröttare än vanligt kanske..

Idag har han vart på dagis och fröknarna sa att det hade gått bra idag, men så fort vi kom hem märkte jag att han var extra gnällig och mammig, han ville inte ha mat men fick i sig en bulle lite senare iaf.. Vi satt i soffan och myste i nästan två timmar, han kändes varm, väldigt hängig och var väldigt glansig i ögonen.. Han fick en Alvedon och välling och somnade i sängen brevid mig runt 18:45. I vanliga fall tar det lååång tid för honom att somna..

Tror ni att hans mående ikväll kan ha något samband med att han slagit i huvudet eller är det bara ett virus som råkade komma just nu? Kanske borde jag ringa 1177 istället?

Tack för att ni orkade läsa!
Användarvisningsbild
Emelie84
Alltid online

BF: 100614
Bor: Eskilstuna

Re: Slag i huvudet! Orolig mamma!

Inläggav Lizx » 11 sep 2012, 19:59

Så svårt att säga då din son inte kan tala rakt ut hur han känner. Jag tror det kan vara bäst att ringa 1177 och kolla för att vara säker. Som dom brukar säga "Better safe then sorry".
Lizx
Stammis

Bor: Norge
Status: It's never too late.

Inläggav smulan_88 » 11 sep 2012, 22:10

Säger som ovanstående, men vill dock tillägga då det "säkert inte är sista fången" han slår sid i huvudet... Var noga att försöka lägga på kyla/is just för det hämmar blodtillflödet om det skulle bli en blödning under huden (dvs bula) så blir det i regel mildare skada. Håller tummarna att allt är bra! Kramkram
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Inläggav smulan_88 » 11 sep 2012, 22:12

*fången- gången
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Återgå till Barnsjukdomar & allergier