Slemproppen! Vad betyder det??

Allt om din förlossning, diskutera och berätta.

Re: Slemproppen! Vad betyder det??

Inläggav Erikas » 23 aug 2009, 21:25

Jag undrar också hur det ska gå till, känns inte riktigt som att det KAN komma ut en bebis ur mig. Nu när det börjat trycka på som fan neråt och gör skitont undrar man ju hur det kommer kännas på riktigt. Jag tror mer på att det är nåt slags djur därinne som kommer smita ut och försvinna mtt i natten utan att jag märker det, och så vaknar jag med platt mage igen. Det är ett mer troligt scenario än att jag ska trycka ut en 3-4 kilos människa genom könet.
Användarvisningsbild
Erikas
Alltid online

BF: 110811

Inläggav Danem » 23 aug 2009, 21:41

Haha!
Helkonstigt är det nu att Oliver har varit i magen och kommit ut genom musen,
hur fan gick det till!?
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Erikas » 23 aug 2009, 21:44

OCH HUR ÖVERLEVER MAN?
Helt sjuk grej att vara med om. Men folk gör ju om det så det måste ju vara nåt bra med det :lol:
Jag är inte rädd men när jag tänker på det ordentligt verkar det ju skitkonstigt att det verkligen ska gå till så..
Användarvisningsbild
Erikas
Alltid online

Inläggav Aurora » 23 aug 2009, 21:55

erikas; jag hoppas att det inte är ett litet djur som sticker på natten, då vore ju allt obehag så här i slutet förgäves!

haha!! Jag tror man inte kan tänka för rationellt på vare sig grav eller förlossning för då blir man knäpp. Ungefär som att tänka på vad finns utanför universum liksom...Det är bara konstigt allting, hur det kan funka. Det ligger liksom en nästan 3 kg unge i magen... :shock:

Jag är också väldigt fascinerad över att folk gör om det, ibland flera gånger!

Danem; ja, det känns väldigt verkligt! Läbbigt! Fick ryck och tvättade alla kläder och kokade nappar och sånt. Tänkte att "fan, jag är verkligen inte redo", sen kom jag på att om han nu skulle komma tidigt, så kanske han inte dör av att få en otvättad body på sig...Nu är det iaf bebiskläder på tork över hela lägenheten...
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

BF: 121102

Inläggav Erikas » 23 aug 2009, 22:08

Haha det kanske var universums sätt att säga åt dig att sätta lite fart och fixa klart grejer!
Hoppas verkligen han vill vänta några veckor till, han fattar väl att han inte kan bli en augustibebis? Hans mamma är ju en spetembermamma! Det är ingen logik i det..

Jag skulle inte bli förvånad om det kom ut ett eller två djur, typiskt mig liksom. Föder djur. Haha! Svårt bara att förklara det för Kristoffer sen.. "Sorry, det blev två mårdhundsvalpar.. men jag har inte varit otrogen, jag lovar."
Användarvisningsbild
Erikas
Alltid online

Inläggav Aurora » 23 aug 2009, 22:17

Haha! Det är som den där sketchen i Yrrol eller vad det var. Med hon som får ett svart barn, och pappan säger nä, hon kan inte ha varit med nån annan, hon har ju varit i Afrika...och visst har vi lite mörka drag i släkten! Haha, mårdhundsvalpar...
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

Inläggav Danem » 23 aug 2009, 22:18

Ja för mig är det ingen tvekan alls,
LÄTT att jag ska ha mer barn!
Jag trodde aldrig att jag skulle dö men jag fick liite panik när hon sa att jag var fullt öppen,
då ville jag inte längre hahaha

Däremot blev jag ju övertygad om att det inte skulle komma en bebis utan att det bara var en enorm fis som hade lurat mig :)

September är en utmärkt månad att få barn,
jag är septemberbarn :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Aurora » 23 aug 2009, 22:23

Det skulle ju verkligen vara skitjobbigt om det bara var en enorm fis som kom ut...magen blev helt tom och platt liksom...snacka om grundlurad!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

Inläggav Fianona » 23 aug 2009, 22:31

:lol:
Ja vad skulle man säga om det kom ut fisar eller djur? Men jag håller med det låter mer troligt än att det kommer en bebis :)
Fianona
Alltid online

Inläggav Cayenne87 » 23 aug 2009, 22:41

Haha det verkar som att den här tråden börjar spåra ur, va härligt :D Jag förstod nog inte riktigt att det verkligen var en BEBIS inne i min mage (hur ska man kunna de?) Jag hade nog oxå mer tippat på en enorm fis, haha. Sen efter förlossningen kunde jag inte förstå hur hon kunde komma ut, även fast man hade ont överallt :) Ja att börja fundera i graviditeten och förlossningen är nog som med universum. Till slut blir man helt snurrig. Som ni kanske märker av mitt inlägg oxå, haha :)
Bild

Bild
Cayenne87
Alltid online

Status: Väntar vårat andra barn <3

FöregåendeNästa

Återgå till Snack om förlossningen