Slemproppen! Vad betyder det??

Allt om din förlossning, diskutera och berätta.

Re: Slemproppen! Vad betyder det??

Inläggav Darya » 23 aug 2009, 23:20

Hahaha den här tråden är jätterolig! Jag älskar det här forumet :D
http://daryamk.blogspot.com

BildBild

BildBild

mf - 13/7 - 2011, vecka 6
Användarvisningsbild
Darya
Alltid online

BF: 120418
Bor: Malmö
Status: Gravid

Inläggav Aurora » 24 aug 2009, 08:31

Mina trådar blir alltid så här konstiga...det börjar med en seriös fråga, sen spårar det ur totalt! :lol: Förra tråden jag startade, om BB-väskan, övergick snart till bajsanalyser - när, hur ofta, färg, form, konsistens osv haha! Tur att man kan ha roligt iaf!

Nä, nu ska jag iväg till jobbet. Jag hoppas jag kommer bajsa (bra, fast, inte för hård) och jag hoppas att det inte kommer mer slempropp (eller nåt annat konstigt för den delen, man börjar ju undra vad för konstigeter som kan ploppa ut därnere, bara det inte är en mårdhundssvans, eller att luften går (asså fisen, ja, ni fattar - morgontrötthumor))
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

BF: 121102

Inläggav stajners » 24 aug 2009, 11:00

Det är verkligen helt sjukt att man kan ha en bebis i magen och att den lever där inne. När den väl kommer ut så känns det ännu mer overkligt! Man fattar inte alls hur den kunnat få plats där inne. Helt sinnessjukt!!

Jo, det gör förbannat ont! Jag ville bli överkörd av ett tåg när jag hade som mest ont. Låg verkligen och tänkte så. Går inte beskriva det onda i ord men som tur är så finns det ju SMÄRTLINDRING!!! Jag älskade EDAn och lustgasen över allt annat. Underbart!
Sen på vägen hem från BB (efter endast 3 dagar) så började jag tjata på sambon att jag ville ha fler barn. Han tyckte jag kunde lugna mej lite faktiskt. :D Haha! Jag vill ha MÅNGA barn! Är verkligen värt det. Förlossningen är en fantastisk upplevelse måste jag bara säga. Avundsjuk på er som ska vara med om det så snart.

Är 36 FULLA veckor man bör gå, inte 37. Bara så ni vet...fast är ju säkert olika där med.
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Aurora » 24 aug 2009, 11:58

stajners; känner igen det där med att man vill ha fler. eller ja, jag har ju inte ens fått mitt första än, men har typ redan börjat planera när man bör satsa på nästa. knasigt!
Jag är så superpepp på förlossningen, jag längtar verkligen att få anta den där utmaningen - då jävlar!! Hatten av till alla er som fött barn, det är så häftigt att man inte kan fatta!!

I Stockholm säger de 37 fulla veckor, men har hört att nån annanstans var det också 36 som räknades som normalt. Konstigt att det där inte är samma överallt...Här blir man också igångsatt vid 42+0, medan i vissa län får man gå till 43+0.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

BF: 121102

Inläggav aldi » 24 aug 2009, 12:11

ja här i Kalmar får man gå till 43+0..Usch hoppas man slipper det :( Jag känner att det borde komma snart, känner min kropp så bra att det känns som det kan komma när som, men alla kan ha fel.Jag är också jätte peppad inför förlossningen, Känner det som en riktig utmaning speciellt för mig som inte alls har hög smärttröskel..Ska fasiken klara det här och längtar sååååååååå himla mycket efter att få ut den lille bebben..Vill träffa den nya lilla människan nuuuu :) Jag och sambon har börjat prata om hur mysigt det kommer vara att lära känna den nya lilla människan, alla mörka höst och vinterkvällar med en massa mys som en liten familj, Men självklart förstår vi att det inte bara kommer att vara dans på roser..
BildBild
aldi
Alltid online

BF: 141031

Inläggav Erikas » 24 aug 2009, 15:08

Jag har också väldigt god kroppskännedom, vet alltid vad som är fel om jag har ont eller så. Fast nu under graviditeten har allt verkligen ställts upp och ner och jag har ingen aning om vad som pågår därinne... Har tänkt säkert tusen gånger att nåt är fel eller på gång men hittils har det inte hänt ett skit. Undrar verkligen när bebisarna behagar att komma ut?
Användarvisningsbild
Erikas
Alltid online

BF: 110811

Inläggav tjosan » 24 aug 2009, 15:21

Ni måste läsa denna tråd från början hahaha jag gråter just nu ser det ut som.. som jag skrattar. Vi är verkligen inte kloka i våra tankar haha lurad av en fis!! HAhah Ni förhöjer min dag med era inlägg.. tack tjejer:)
Användarvisningsbild
tjosan
Alltid online

BF: 140228
Status: tvåbarnsmamma

Föregående

Återgå till Snack om förlossningen