Sluta röka!!!!

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Inläggav SweetMary » 04 maj 2007, 09:08

[font=Andalus]Tycker att ditt förslag, Tjingeling70, låter alldeles utmärkt!!! :) Jag tycker verkligen att man ska få lite mer stöttning, så jag är jättegärna med på en sluta röka-grupp här! Jag behöver seriöst hjälp med mitt rökande!!! Jag går på rökavvänjning, men jag behöver ju nån att prata med mellan mötena där... Jag VET att jag ska klara att sluta, men det blir ju inte bättre av att alla tjatar på en... Självklart vill alla ens bästa, och självklart barnets bästa, men det kan bli för mycket ibland... Jag känner mig jätteelak som fortsätter röka, dock inte lika mycket som förr, men jag klarar helt enkelt inte att sluta!!! Jag tycker verkligen att det är jättestrongt av er som verkligen har klarat det här, men jag är tyvärr inte en av dem som har det där lilla extra jävlar annamat i mig... Jag vill inte höra att jag är en dålig människa för det... :? Det räcker med tjatet jag får hemifrån, vill ha råd och stöd i stället...
Nu ska jag ta och dricka mitt té! Tack för mig så länge! :) [/font]
BildBild
Användarvisningsbild
SweetMary
Alltid online

Inläggav Sarab » 04 maj 2007, 14:46

Det e ju kanon med en sluta rökagrupp här på forumet... jag e med!!!!
Jag blir bara sååå irriterad på Dessa "påhoppare" som dömer oss rökare, vi e väldigt bra på att döma os själva, det man behöver e stöd, men det verkar inte som om alla fattar det här!!!!!
[url=http://lilypie.com]Bild
Bild Bild[/url]
Sarab
Stammis

Inläggav Helen » 04 maj 2007, 17:41

hm,,,görbra med en sån grupp,,kan tänka mig att delta
Användarvisningsbild
Helen
Alltid online

BF: 090725

Inläggav Helen » 04 maj 2007, 17:43

kanske sa för mycket nu kom jag på,,,, jag får se om jag är med,,,, motivationen är ju viktig också :oops:
Användarvisningsbild
Helen
Alltid online

BF: 090725

Inläggav Mirva » 06 maj 2007, 02:18

SweetMary skrev:Jag måste ju bara säga...
Kommer inte ihåg vem som skrev att det inte är sant att BM sagt att man inte ska sluta tvärt eller hur det var... Det ÄR sant!!! Jag har oxå fått det rådet av min BM som jag går på rökavvänjning hos! Hon säger att man chockar kroppen om man slutar tvärt, men att man ska försöka så fort som möjligt. Hon har även sagt att det ÄR ok att misslyckas, bara man tar tag i det igen. Att man inte ska ge upp. Man ska sluta när man mår bra, inga orosmoment i vägen. Då blir det svårare för oss som verkligen har svårt att sluta... Detta är inget vi sitter här och hittar på, utan de säger faktiskt så!!!

Sweet Mary: Jag vet att vissa bm säger så, men det är INTE sant det de säger. Bättre att sluta tvärt än att röka en enda cigg till.

Dessutom som jag skrev tidigare så får ALLA gravida komma till en rökavvänjningsklinik kostnadsfritt. Vistelsen är kostnadsfri inklusive mat och logi och man får sjukpenning under tiden.
Mirva
Nykomling

Inläggav Mirva » 06 maj 2007, 02:23

Varför åker ni inte till en rökavvänjningsklinik? Alltså, helt kostnadsfritt och ni kan bara ta hand om er själva och bebben i magen den tiden ni är där! Det är ju bästa chansen för er att kunna sluta röka!
Mirva
Nykomling

Inläggav Tjingeling70 » 06 maj 2007, 07:41

Ni som är intresserade kan ju kika av medvarandra om ett "bra" datum och förbereda sig till. Fram tills den veckan innan det datumet minska ner antalet "onödiga cigg" vips så har vi kanske bara 3-5 o tampas med, jag vet att jag har ca 5 som kommer bli tuffa morgon, efter lunch, efter mat en på kvällen när man brottats med nattningar sen den sista innan man borstar tänderna på kvällen.. Det är dom som jag tänker mig är drygast o bli av med.. mestadels "rutinen" det är att promenera ut på balkongen.

Ni kan ju pma mig så ska vi lösa det här tillsammans :)

Och hejarklackar som hejjar på ickerökare kanske kan skapa en tråd om "Vi som är bättre kan allt vet allt tråd istället"? Stötta eller stick är min kommentar, var glada för framsteg som görs eller knäpp igen tugget ett tag! Klubben för inbördes beundran bör ni kanske hålla i ett ämne som heter övrigt eller nåt!
Bild
Användarvisningsbild
Tjingeling70
Alltid online

Inläggav Mirva » 06 maj 2007, 14:32

Tjingeling70 skrev:Ni som är intresserade kan ju kika av medvarandra om ett "bra" datum och förbereda sig till. Fram tills den veckan innan det datumet minska ner antalet "onödiga cigg" vips så har vi kanske bara 3-5 o tampas med, jag vet att jag har ca 5 som kommer bli tuffa morgon, efter lunch, efter mat en på kvällen när man brottats med nattningar sen den sista innan man borstar tänderna på kvällen.. Det är dom som jag tänker mig är drygast o bli av med.. mestadels "rutinen" det är att promenera ut på balkongen.

Ni kan ju pma mig så ska vi lösa det här tillsammans :)

Och hejarklackar som hejjar på ickerökare kanske kan skapa en tråd om "Vi som är bättre kan allt vet allt tråd istället"? Stötta eller stick är min kommentar, var glada för framsteg som görs eller knäpp igen tugget ett tag! Klubben för inbördes beundran bör ni kanske hålla i ett ämne som heter övrigt eller nåt!

Tjingeling70: Men vad är det med dig? Jag har i flera inlägg informerat om vilka möjligheter ni har att sluta röka under er graviditet. De flesta vet inte tyvärr om de möjligheterna. Tacka och ta emot istället för att vara så agressiv.
Mirva
Nykomling

Inläggav Tjingeling70 » 06 maj 2007, 17:46

Vad det är med mig? Ingenting alls
Jo jag har sett dina inlägg, jag syftade inte till dig överhuvudtaget o det är djupt tragiskt att du kände dig utpekad.
Vad är det vi ska tacka o ta emot? Åka till klinik är inte en möjlighet alla kan göra då det finns fler än ett barn i familjen t ex, andra orsaker kan vara arbetet mm. Men visst vore det praktiskt.
Och aggressiv är något jag inte är, en smula nitisk mot påhopp o hejarklacker bara.
Bild
Användarvisningsbild
Tjingeling70
Alltid online

Inläggav Sarab » 06 maj 2007, 18:39

Jag e faktiskt lite stolt.... har börjat med blend ultima.. rökte starkare innan o jag har minskat ner, för mig e det ett jättesteg på min väg:) jag håller med dig tjingeling, att kan man inte peppa kan man istället skapa ett eget forum!!!
[url=http://lilypie.com]Bild
Bild Bild[/url]
Sarab
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid forum