Sluta röka!!!!

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Inläggav bella22 » 16 jun 2007, 00:43

själv så har jag rökt...men sen när jag blev gravid så slutade jag....min graviditet tålde inte rökningen eller lukten av den....näää tycker inte att du en en dålig mamma om du röker under din graviditet...försök i allafall att sluta röka.lycka till
Användarvisningsbild
bella22
Stammis

till Sarab

Inläggav shajsah » 16 jun 2007, 09:19

Jag har rökt i flera år, sen slutade jag och började snusa. När jag fick reda på att jag var gravid var jag ju tvungen att sluta snusa. Jag kan säga att det var ett rent helvete mot när jag slutade röka! Men jag har klarat det, kör då o då med nikotinfritt snus, bara för att ha nåt under läppen.

När jag var på MVC sa dom att tandläkarna, Folktandvården alltså, har ett sluta-röka-program för blivande mammor som är helt kostnadsfritt. Jag vet inte om det gäller hela Sverige, men i Motala har dom det iaf!
Användarvisningsbild
shajsah
Stammis

Inläggav Nemoria » 16 jun 2007, 16:30

Jag gjorde precis som shajsah, men jag tog tuggumin och miniminttabletter till hjälp (under läppen) när jag skulle sluta snusa. Börja snusa sedan igen och nu köper jag tobaks/nikotinfria snusen. Har inte varit ett dugg jobbigt o sluta denna gången tack vare den "snusen".
Bild
Användarvisningsbild
Nemoria
Alltid online

Föregående

Återgå till Gravid forum