Slutade m. p-piller för 7 mån sen, ingen mens än

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Slutade m. p-piller för 7 mån sen, ingen mens än

Inläggav Stockholm23 » 04 feb 2012, 17:30

Jag slutade med mina p-piller den 31 juli (sista p-pillermensen kom den 5e aug) 2011 och har fortfarande inte fått tillbaka min mens. Däremot har jag vid ett par tillfällen haft väldigt korta, märkliga blödningar/flytningar.

Första gången var den 12 september. Hade haft ytterst lite röd/bruna flytningar i 2-3 dagar (så lite så jag inte ens behövde skydd i trosorna), sedan när jag satt på toaletten en em började det bokstavligt talat rinna blod i toaletten. Jag blev förstås jätteglad och trodde att det var min mens som kom så jag satte i en tampong. Den var dock mer eller mindre torr när jag skulle byta, och det kom inget mer efter det mer än lite, lite mörkbruna flytningar den kvällen.

Nästa tillfälle var runt nyår, då fick jag dock inget rött blod alls utan bara bruna, vattniga flytningar i några dagar. Sedan försvann det.

I slutet av januari fick jag återigen ytterst lite röd/bruna flytningar i ett par dagar, och när jag satte mig på toaletten började det rinna precis som första gången. Och efter det hade jag bara svagt bruna flytningar i någon dag till sen tog det slut.

Min sambo och jag längtar så mkt efter barn och eftersom jag bara är 24 år börjar jag bli riktigt orolig för att det är ngt fel på min kropp eftersom den inte kommer igång. Har därför bokat tid för utredning på Sophiahemmet, är dock ett par veckor kvar tills mitt besök och jag börjar må riktigt dåligt av att inte veta vad som är fel.

Är det någon annan som varit med om ngt liknande eller tror sig veta vad mina märkliga, superkorta blödningar är? Är enormt tacksam för all hjälp och allt stöd jag kan få.
Stockholm23
Stammis

Re: Slutade m. p-piller för 7 mån sen, ingen mens än

Inläggav inlovewithlife » 06 feb 2012, 10:18

Hej!

Förstår att det är jobbigt. Jag fick tillbaka min mens nästan direkt efter att jag slutat med p-piller.. nu ca. 8-9 mån sen. (maj-11) Jag åt p-piller i ca. 4 år. Jag kan inte så mycket om det men kan det inte ha att göra med hur lång tid man ätit dem? Kroppen måste ju avvänja sig vid dem och det har jag för mig kan ta upp till 6 mån och det är ju dessutom individuellt.

Trots att det är jobbigt kan du se något positivt i det och det är ju att du slipper sitta och vänta på bim och sen få mensen.. det är inte så kul :/ men när det väl händer så ge inte upp!

Jag tror du kommer få bra hjälp där på Sophiahemmet och det är ju inte alls säkert att det är något fel. Jag önskar dig lycka till i jakten på bebis! :)
Bild
Bild
inlovewithlife
Stammis

BIM: 120204

Återgå till Vill bli med barn