Slutat med p-piller!

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Slutat med p-piller!

Inläggav mandaa » 11 okt 2017, 17:01

Hejsan! För 4 veckor sedan slutade jag med mina p-piller. Jag har ännu inte fått någon blödning eller mens, vilket jag tycker är konstigt. 

För ca en vecka sedan högg det till långt ner till vänster i magen, reagerade på det för aldrig känt det tidigare. Det gjorde verkligen ont! Tänkte att nu kommer väl äntligen mensen då. Men icke.. 

Är det möjligt att få ägglossning och bli gravid innan man fått sista "piller blödningen" som så många talar om? 

Eller hur funkar det? 

Jag och sambon vill gärna ha en liten och känner att det börjar bli dags men kommer bara låt det ske så att säga, inte massa krångel och passa in datum osv. Känns som det bara adderar mer stress och press :)
Jag är jätte nervös över detta ändå då vi för några år sedan fick MA.. Detta var dock 4 år sedan nu och jag ville inte försöka igen just då..

Jag lever med fibromyalgi och ME så ha tvekat fram och tillbaka om jag verkligen skulle klara av att vara en bra mamma till vårat framtida barn. Men jag/vi känner att vi saknar en liten bebis och verkligen vill detta nu så hoppas på det bästa!
Jag hoppas också att sambon kommer hjälpa till och stötta mig så mycket han säger också när ungen väl kommer :)

Någon mer som kanske har likande bakgrund och erfarenheter? :)
mandaa
Nykomling

Återgå till Vill bli med barn
Annons: