slutat med trionetta, gravid redan eller kroppen ställer om

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

slutat med trionetta, gravid redan eller kroppen ställer om

Inläggav amorina » 11 maj 2014, 09:43

Jag har ätit ppiller i 9,5 men slutade för en månad sedan då jag i samråd med sjuksköterska tog beslutwt pga att jag inte mått bra av dem. Nedstämd, ångest, väldigt känsliga slemhinnor som orsakat stora svårigheter i vårt sexliv, har väldigt ont vid sex. Så jag slutade med dem. Fick rådet av ssk att ta tempen varje dag för att hålla koll på cykeln och när tempen gick ner mitt i månaden så tror jag att jag hade äl. Sambon och jag hade sex, dock avbrutet, två dagar innan det jag tror var äl. 
Jag vet att alla kommer säga att man kan bli gravid även av avbrutet haha. Han kom liksom i mellangården, rätt nära öppningen så visst kan en liten jävel slunkit igenom.
Jag hade ju räknat ut att mensen skulle komma i torsdags (8/5) men fortfarande inget. Har dock mensvärk och har haft det sen i torsdags. Kroppen kan ju ta väldigt lång tid på sig att ställa om sig efter så många år så jag tror väl att det är anledningen. . Men det drar o spänner i nedre delen av magen pch känner av det i ländryggen också.. har inga andra symptom. 

Ska väl tillägga också att jag gärna vill ha barn men sambon är väldigt emot det för tillfället. Han tycker han är för ung (fyller 27, jag 28). Jag mår väldogt dålogt av det då jag vill så himla gärna och börjar känna mig stressad.
Vad tror ni? Gravid eller kroppsliga symptom på många år av piller? (Får säkert mens så fort jag trycker på skicka)
amorina
Nykomling

Återgå till Nykomling
Annons: