smärta i blygdbenet

Klocka värkarna tillsammans med alla medlemmar här på minbebis.com!

smärta i blygdbenet

Inläggav flicka79 » 04 maj 2009, 19:42

Jag går fortfarande och väntar... En vecka över BF men har nästan helt gett upp hoppet om att min förlossning kommer igång snart, jag kommer säkert få bli igångsatt som med min första... Kanske inte ens har ett barn i magen!?!

Jag har de senaste kvällarna promenerat lite i kvälls solen, sååå skönt och avslappnande, men jag har nu fått jätte ont i blygdbenet. Det blir mer och mer smärtsamt ju senare det blir på dagen, och kan nästan inte gå normalt på kvällen. Är detta någon form av foglossning? Har aldrig kännt av det så vet inte alls hur det ska kännas, eller kan det bara vara barnet som trycker sig nedåt? Någon som vet eller känner av samma sak?
flicka79
Nykomling

Re: smärta i blygdbenet

Inläggav MissK » 04 maj 2009, 19:51

Tycker det låter som foglossning, har precis lika och haft så sen v20. känner av när min bebis trycker sig neråt och det gör riktigt ont i bäckenbenet, mer än bara blygdbenet. Men eftersom du snart har din bebis här så behöver du inte stå ut så länge. Ta det lite lugnt med promenaderna och vila bort smärtan. Sov med kuddar mellan benen så avlastar du fogarna.
Lycka till :)
MissK
Alltid online

Inläggav flicka79 » 04 maj 2009, 19:55

kudde mellan benen när jag sover... Tack tack för tipset, antecknar...
flicka79
Nykomling

Inläggav stajners » 04 maj 2009, 23:11

Ja, det låter som det är foglossning. Skönt att du snart ska få!
Undvik trappor också och att sitta med benen i kors. Tänk på att knäna ska peka åt samma håll som näsan. Promenader är ändå bra vid foglossning men inte för långa eller ansträngande.

Hoppas du får bebis snart och lycka till!
Bild Bild
Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Mammas09 » 06 jun 2009, 14:20

Japp du har foglossning, jag har precis samma sak och det blir värre ju mer jag rör på mig och anstränger mig samt att det eskalerar under dagen och på kvällen kan jag inte gå.. Det du kan göra är att ta det lungt och vila finns tyvärr inte så mycket mer att göra.. Känns som om jag håller på att bli galen imellanåt eftersom det är sååå mycket jag vill göra innan bebis kommer men kroppen säger ifrån..

Lycka till och hoppas att bebis kommer snart!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Mammas09
Stammis

BF: 090619

Återgå till På G till BB