Smärta vid planerade snittet!

Ska du föda eller har du fött med kejsarsnitt? Här finns en egen kategori att dela med sig och ta del av andras erfarenheter.

Smärta vid planerade snittet!

Inläggav minnea » 27 aug 2009, 10:14

Jag bara undrar; vid mitt akuta snitt kände jag ingenting, men vid planerade snittet den 20/8 upplevde jag fruktansvärd smärta i den övre delen av magen. Dels när de tryckte ut barnet och dels när de sydde. Jag hade bett om att de skulle sätta katetern efter bedövningen, även detta kändes påtagligt. Dock inte själva snittet i nedre delen. Jag skrek att det gjorde ont, men de sa att jag inte kunde ha ont. Jag kunde bara känna "obehag" men jag upplevde smärta, det var som om vilda djur åt mig levande, det slet och drog och ömmade. kan man känna mycket smärta vid snitt, är jag överkänslig eller kan bedövningen ha tagit dåligt i övre delen? Det var väldigt traumatiskt, jag gråter när jag tänker på det och önskar att jag blivit sövd istället. jag är glad att allt är över och att flickan mår bra, jag kommer alltid vara oerhört tacksam för att läkarna var så gulliga och duktiga. Jag vill absolut inte klaga, men känner ändå nånstans att jag behöver ta upp detta, för visst ska väl en sådan här operation vara relativt smärtfri? Mitt förra snitt var ju det? Vad tror ni andra, nån mer som haft liknande upplevelser?

Kram till er alla!
minnea
Stammis

Re: Smärta vid planerade snittet!

Inläggav minnea » 15 okt 2009, 10:58

Ingen som har några gissningar eller funderingar? Har någon hört talas om att bedövningen kan ta dåligt? Dessutom fick flickan en liten rispa i ansiktet efter något instrument som kommer att bli ett litet ärr. För övrigt gick ju allt bra, men om jag skulle fundera på ett barn till, även om det inte är troligt, så skulle jag aldrig kunna vara vaken igen. Ni som haft snitt, hur kändes det för er? Jag känner mig förvirrad, läkarna sade att det inte kunde göra ont, men det gjorde ONT. Nästan lika ont som en vanlig förlossning...
minnea
Stammis

Re: Smärta vid planerade snittet!

Inläggav Taweret » 16 okt 2009, 09:04

Minnea jag har gjort två snitt och för mig har det varit positiva upplevelser.

Vad menar du att det gjorde ont? Gjorde det ont när dom tog ut barnet eller efteråt. För visst känns det när dom klämmer och trycker för att få ut barnet men det ska inte göra ont, det kan dock vara en obehagskänsla.

Efter mitt första snitt hade jag riktigt ont efteråt men inte i såret utan där jag fått bedövningen samt där jag haft en extra dränslang. Denna gång kände jag ingenting i princip så dom fick tvinga i mig smärtstillande på sjukhuset. Nu när jag varit hemma några dagar och känner av ryggen lite men annars så mår jag prima.
Mf maj-07 v.8
Mf 11/11 -07 v.12

Oskar 2810g 48 cm 4/9-08
Alma 3090g 49 cm 9/10-09
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online

Återgå till Kejsarsnitt