Snacktråd

Här kan du och andra som fått smått under första månaden 2015 lära känna varandra och snacka, peppa och stötta varandra!

Re: Snacktråd

Inläggav ettbarntill » 16 jan 2015, 21:51

Grattis till er alla som redan fött! :D Härligt för er att fått träffa er lilla/lille liten! Håll tummarna för att vi andra kommer igång snart oxå! Trött på allt vad graviditet heter nu...
Bild

Bild
Användarvisningsbild
ettbarntill
Stammis

Inläggav Ducksie » 17 jan 2015, 00:32

Mayya89, hoppas er lilla inte gråter mer... Vår förstfödda hade kolik och det var riktigt jobbigt... Vi försökte med zonterapi, massage, att rapa mitt i måltiderna osv, allt vi läste och hörde att kunde hjälpa, men endast tiden hjälpte våran tjej... Men det tog slut vid 3 mån så ifall det är kolik er tjej har så hoppas jag verkligen att det går över snart!

Grattis Missies! Alltid roligt att höra att andra har bra förlossningar! Även om vår familj är färdig och jag inte har några som helst planer på att förlösas igen, är det intressant att läsa andras upplevelser :)

Oj shit JoJomys, vilken förlossning! Där gick det snabbt när det kom igång :) Vad skönt att ni ändå hann in och STORT GRATTIS!

Grattis även Storblomma! Vilken tur att du inte behövde snittas!

Jag är så avundsjuk på er alla som fått igång amningen... Jag helammade vår första dotter och älskade det (största delen av tiden, hade det jobbigt i början med ont i bröstvårtorna). Våra tjejer är 7 veckor gamla och vi har inte fått igång amningen än :( Jag höll paus i övandet mellan jul och nyår och återupptog det första januari, men pga omständigheterna har jag inte kännt att jag har tid och ork att öva som vi borde. Dessutom har tjejerna väldigt låga hemoglobinvärden (89 och 81) så de är ganska dåsiga oftast och orkar inte suga tillräckligt länge. När de orkar suger de väldigt fint, men de blir aldrig mätta... Men jag har inte gett upp hoppet än! :) Jag pumpar och försöker hålla igång mjölkproduktionen, det känns som hårt arbete men jag litar på att min modersmjölk är bättre för mina barn än ersättning.

Lycka till alla som ännu väntar <3
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Ducksie
Alltid online

Inläggav Mayya89 » 24 jan 2015, 16:34

Hej mammor/blivande mammor!

Grattis till er som fått era bebisar! :D :D :D

Vardagen flyter på bättre och bättre för oss. Vår lilla gråter mindre, och börjar bli lite mer vaken och nöjd med det! Tidigare känns det som att hon bara grät och ville bli buren varje lilla vakna stund. För några dagar sedan fick jag det första svarsleendet också, och det gav mig en sådan lättnadskänsla! Nu börjar kontakten mellan mig och bebis bli mer verklig och jag känner mig mindre som en mjölkmaskin som inte är intressant av någon annan anledning :P :D

Har tänkt skapa en ny tråd med förlossningsberättelser. Känner att det är ett bra sätt för mig att bearbeta händelsen, och så vill jag gärna läsa era upplevelser :)
Mayya89
Stammis

BF: 150106
Status: Överlycklig

Föregående

Återgå till Januaribarn 2015