Snacktråd

Träffa andra som väntar barn med beräknad förlossning i juni2015.

Re: Snacktråd

Inläggav mammaemma83 » 07 jan 2015, 16:01

Idag var jag på RUL. Allt såg bra ut så det var skönt!

Blev flyttad två dagar så nu har jag BF 7/6 istället för 5/6. Med dottern blev jag flyttad en vecka och med sonen var det exakt samma BF datum som enligt mensen (men sen kom han ju förtidigt- v 35+3). Så detta var ju ett mellanting däremellan :)

Troligtvis är det en liten flicka som gömmer sig där inne :D
Men vi ska ta och dubbelkolla det med ett privat UL längre fram.
Bild

Bild

Bild
mammaemma83
Alltid online

Inläggav Kxx » 07 jan 2015, 16:26

Mammaemma83: det låter som att du haft det tufft med mycket oro, hoppas att det släpper lite med tiden.

Så mysigt! Längtar till mitt RUL som är på torsdag nästa vecka. Såklart orolig att något ska vara fel, jag är bra på att oroa mig. Men, magen växer och jag tror att jag kanske känt rörelser. Rädd att jag inbillar mig och att det visar sig att något är fel.. Men allt var bra i v 13, så det är väl inte så stor risk att något gått fel efter det hoppas jag. Jag hoppas att jag kan reagera lugnare nu vid kommande ultraljud än vad jag gjorde sist, det var både mäktigt och jobbigt med de känslostormarna jag fick då. Om något visar sig fel kommer jag dock inte kunna vara lugn, det vet jag. Det är bara att fråga om de ser könet eller? Vi vill båda veta vad vi väntar! :)
Kxx
Stammis

BF: 290418
Status: Mamma

Inläggav Kxx » 07 jan 2015, 16:28

Jag pratade förresten med min sjukgymnast idag, ska dit på måndag och diskutera huruvida jag ska få kryckor eller ej, han sa i telefon att han trodde att det kunde hjälpa mig nu när jag redan är så isolerad pga att jag har svårt att ta mig någonstans.
Kxx
Stammis

Inläggav mammaemma83 » 07 jan 2015, 16:45

Kxx: Jo oron för dottern har gjort att jag inte kunnat fokusera riktigt på graviditeten känner jag. Men nu är hon ju som vanligt igen, så oron börjar släppa- jag vaknar inte lika många gånger om natten längre!

Det är säkert så att det är rörelser du känner. Jag känner flera gånger om dagen varje dag nu. Min man har också lyckats känna en gång!

Förstår att du fortfarande är orolig, men det ska ju mycket till att det går fel när man passerat 12 veckor. Är säker på att det kommer att se bra ut nästa vecka :)

Eftersom det inte "ingår" att de kollar efter kön så har jag alltid frågat lite ödmjukt eller vad man ska säga. Idag sa ju typ "om du ser vad det är för kön får du gärna berätta det". Att man liksom inte "kräver", men eftersom de ändå är i de regionerna då de mäter lårbenet m.m så kan de ju ganska enkelt göra en liten extra titt. :)
BM som jag hade var jättetrevlig och jag tyckte hon lade ganska mycket tid på att kolla könet. Hon sa att det var en flicka till 95% säkerhet. Men vi ska ändå göra ett privat senare, jag är rädd att man ställer in sig och skulle bli "besviken" om det mot förmodan skulle komma ut en pojke. Är det två BM som säger samma sak oberoende av varandra känns det ju ganska säkert. Dessutom blir ju könet synligare ju större bebben är såklart!
Bild

Bild

Bild
mammaemma83
Alltid online

Inläggav mammaemma83 » 07 jan 2015, 16:49

Hade du provat ett sånt där bälte mot foglossning? Har hört av andra att det kan fungera bra.

Hoppas du får kryckor så att du blir lite mer rörlig. Det kan inte vara kul att känna sig isolerad.
I värsta fall kan man nog få rullstol också, men hoppas verkligen inte att du ska behöva ha det så illa!
Bild

Bild

Bild
mammaemma83
Alltid online

Inläggav mammaemma83 » 07 jan 2015, 16:53

PS. Jag skrev och hörde med tjejerna i juli-tråden om det var ok om jag skrev lite där inne också (inget svar än). Tänkte att om det går bra så kan vi ju hoppa över dit båda två. Det verkar ju som att det bara är vi kvar här!
Bild

Bild

Bild
mammaemma83
Alltid online

Inläggav Kxx » 07 jan 2015, 23:41

Har ett sådant bälte, men tycker att det både hjälper och stjälper. Det hjälper för just foglossningssmärtan, men får ont/kramp i musklerna pga att blodflödet stryps såpass mycket (tror jag) tyvärr. Nu har jag tagit alvedon och värmt vetekudden och lagt mig i sängen, haft ont varenda minut idag, mer eller mindre. Alvedon hjälper inte mycket men ändå lite, sover bättre om jag tar det (kanske inbillar jag mig att den hjälper..) och om jag sover bättre orkar jag kommande dag bättre! Känns dock fel att ta medicin under graviditeten. Funderar på att prata med bm om det finns något jag kan ta som hjälper bättre än alvedon, just för att få sova bra.

Har du fått något svar från juli-tråden än? :)
Kxx
Stammis

Inläggav mammaemma83 » 08 jan 2015, 11:21

Jobbigt att bältet inte fungerar riktigt bra. Kanske kan kryckor hjälpa dig ändå! Jag förstår att det inte är så kul att äta medicin, men Alvedon ska ju ändå vara ofarligt. Men fråga du BM om det inte finns något starkare som då kan ta. Du hade en läkarkontakt om detta också eller? Vad säger läkaren?
Gör det ont när du ligger ner i sängen också? Har du testat en kudde mellan knäna om du ligger på sidan?

Tycker så synd om dig som har fått så här stora besvär- men lita på mig, du kommer så sakteliga glömma detta när du väl har fått din bebis... Till och med de starka smärtorna man känner under förlossningen är värt det när man väl håller sin lilla/lille i famnen (även om det tog ganska lång tid för mig att "komma över" min första förlossning).
Bild

Bild

Bild
mammaemma83
Alltid online

Inläggav mammaemma83 » 08 jan 2015, 11:23

Såg att du också hade hoppat in i juli-tråden. Bra, då har vi ju lite fler att skriva till :)

Svarade dig dock här angående foglossningarna och det, blir kanske lite konstigt om vi hoppar över mitt i diskussionen och de andra inte hängt med från början!
Bild

Bild

Bild
mammaemma83
Alltid online

Inläggav Kxx » 08 jan 2015, 13:39

Har inte träffat läkare än, men ska göra det på tisdag. Främst för intyg på att jag har foglossning och inte kan ta mig till arbetsträningen (så att det inte blir krångel med FK) men jag ska ta upp smärtlindring också. Det gör alltid ont, men som minst ont om jag ligger och vilar. Använder mig av kudde mellan knäna redan :)

Var hos bm idag, fick läkartid, hon skulle ordna med kontakt till deras mvc-psykolog, jag fick numret till Aurorabarnmorskorna, och vi bokade in v 24-besöket. Hon sa det att smärtlindring måste jag ta upp med läkaren, inget hon kan fixa. Hon tipsade om att be sjukgymnasten om avslappningsövningar också för att jag ska försöka spänna mig mindre. Det känns bra att saker blir ordnade, och kändes bra att hon verkade förstå hur jobbigt det var för mig just nu.
Kxx
Stammis

FöregåendeNästa

Återgå till Junibarn 2015