snälla,jag behöver hjälp!!!!

Allt om den nyfödda bebisen, först tiden hemma, amning & flaskmatning.

snälla,jag behöver hjälp!!!!

Inläggav vickan74 » 29 sep 2012, 10:42

min ängel, orkar inte äta själv!!!!

när han föddes,hade han dragit på sig en infektion,då han bajsat i magen.efter flera infektioner och 6v senare varav 3 på sjukhus sondmatas han.
han söker bröstet, men orkar inte suga mer än 3 tag sen blir han arg och frustrerad,
på flaskan suger ibland men mängden blir ca 20ml en 6 del av vad han skall äta.resten måste vi sonda,sen kräks han.

finns det någon tröst eller hjälp att få????
han får min mjölk,för jag vill inte missa chansen om han orkar ta bröstet en dag.

hoppas på råd

:cry:
Code snippet: PseudoHTML, UBBCode™ and BBCode. Used on most forums.
Bild

Code snippet: PseudoHTML, UBBCode™ and BBCode. Used on most forums.
Bild

BildMake a pregnancy ticker
vickan74
Stammis

BF: 140530

Re: snälla,jag behöver hjälp!!!!

Inläggav smulan_88 » 29 sep 2012, 22:52

Försök att "pumpa" så produktionen/ bröstmjölken släpper när han börjar suga så behöver han inte kämpa så mkt innan det kommer.
Min dotter fick också sond till och börja med (varannan timme) så hon var lat och hade inget tålamod sa bm på avdelningen till mig.

Det vi gjorde som funkade för oss var att kontra mjölk i flaska med vanlig amning tills hon förstod vad det handlade om. Men alla är olika, men prova bara, och kämpa på. * vet vad jobbigt det kan vara.

Lycka till! Kramkram
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Re: snälla,jag behöver hjälp!!!!

Inläggav L8i » 30 sep 2012, 18:01

Vi sondade också Julian i ca 6 veckor, jättejobbigt och tråkigt att hålla på :/ den mängd mat de (neo) ville att vi skulle få i honom var alltid för stor och han spydde jämt. Så vi drog av lite på alla mål (han fick tex 38ml istället för 45ml) och det gjorde att han kunde behålla det han fick i sig.

Jag hängde inte riktigt med på varför ni ger flaska om du så småningom vill amma?! Hur stor är din kille nu?

Iaf så släppte det helt plötsligt en dag för Julian och på bara några dagar började han amma fulla mål. Håller tummarna för detsamma för dig! Kram
BildBild

Bild
L8i
Alltid online

Status: Mamma till Julian och Milian

Återgå till Nyfödd, amning & flaskmatning