Snälla mågon?? Kom med förslag...

Här hittar du kategoriserade frågor och svar besvarade utav minbebis och minbebis medlemmar.

Snälla mågon?? Kom med förslag...

Inläggav Lovely89 » 27 sep 2009, 12:56

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja...
Det är väldigt mycket som man borde ta upp men då kommer jag behöva skriva en hel roman.
Min svärmor ser min sambo som hennes lilla pojk och står alltid bakom honom,har ringt o skällt ut en mekaniker när han lagade våran bil.. (mekanikern var min mammas bästa kompis man) Skämmit...
Sen har vi en son på 6 mån,det komemr hela tiden på tal om att hon ska vara barnvakt,hon träffar knappt våran son:S
Hon kan ringa mig och fråga om det är meningen att hon inte ska få träffa sitt barnbarn...:S Men jag tycker inte att det är jag som ska behöva ringa o fråga henne om hon vill komma hit och hälsa på..?
MIn sambo förstår mig inte alls utan tycker att vi kan lämna våran son till henne i 8 timmar utan problem...Och han försvarar hela tiden hennes argument.. Hon säger till mig du kan inte göra si och inte göra så...
Jag är ju hemma med vårat barn 24/7 så jag känner väl honom bäst..Han har dessutom börja bli blyg så han kan bli hysterisk när han kommer till andra(svärmor ett bra exempel)...Men dom förstår mig inte...
Vad ska jag göra??? Snällla kom med förslag...
Lovely89
Nykomling

Re: Snälla mågon?? Kom med förslag...

Inläggav MariaTheres » 27 sep 2009, 13:04

Fy vad jobbigt..! Det bästa måste väl ändå vara att du försöker prata och verkligen förklara för din sambo hur du känner, och hur er bebis känner för uppenbarligen vill han kanske inte vara borta från dig så länge. Det är ju absolut inte konstigt i början! Jag skulle bli galen om min svärmor betedde sig på det viset.. Och om min sambo gjorde det. Han menar antagligen inte att göra dig ledsen så försök förklara om det går. Sen så kan väl svärmor komma och hälsa på flera gånger innan hon ska vara barnvakt, det är väl det mest logiska. Hoppas det går bra för dig!
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Status: Mamma till två gosfisar!

Inläggav Lovely89 » 27 sep 2009, 13:16

MariaTheres skrev:Fy vad jobbigt..! Det bästa måste väl ändå vara att du försöker prata och verkligen förklara för din sambo hur du känner, och hur er bebis känner för uppenbarligen vill han kanske inte vara borta från dig så länge. Det är ju absolut inte konstigt i början! Jag skulle bli galen om min svärmor betedde sig på det viset.. Och om min sambo gjorde det. Han menar antagligen inte att göra dig ledsen så försök förklara om det går. Sen så kan väl svärmor komma och hälsa på flera gånger innan hon ska vara barnvakt, det är väl det mest logiska. Hoppas det går bra för dig!

Jo jag har pratat med honom massvis med ggr men han fattar inte,han blir bara arg... Jag har tillochmed pratat med hans mor för att försöka få henne att förså,men dom tycker bara att jag är konstig för att jag inte vill lämna ifrån mig min son...Till mina föräldrar går det bra några timmar,men dom känner jag mycket bättre och litar mer på dom,jag vet ju att hans mamma inte skulle göra något dumt,men hon lyssnar inte på vad jag säger,om jga säger att han brukar äta vid 14 så ger hon honom senare eller tidigare bara för átt hon ska göra på sitt sätt...Det känns som om det bara är för hennes skull,och ingen hjälp till varken mig eller våran son...Jag har sagt till henne att hon kan bara höra av sig om hon vill hälsa på ,men icke...Det hinner gå 2 veckor i mellan(minst)...
Såå jobbigt...
Lovely89
Nykomling

Inläggav MariaTheres » 27 sep 2009, 13:26

Okej.. Men ser inte din sambo hur hon beter sig? Det är ju din familj, ni tre, som ska gå först. Vad säger dina föräldrar om situationen? Har ni varit och hälsat på hemma hos din svärmor eller känns det för jobbigt? Det borde ju finnas ett sätt att mötas på halva vägen. Vad tycker du om din svärmor annars? Hur var hon innan ni fick barn?
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Inläggav Lovely89 » 27 sep 2009, 13:34

MariaTheres skrev:Okej.. Men ser inte din sambo hur hon beter sig? Det är ju din familj, ni tre, som ska gå först. Vad säger dina föräldrar om situationen? Har ni varit och hälsat på hemma hos din svärmor eller känns det för jobbigt? Det borde ju finnas ett sätt att mötas på halva vägen. Vad tycker du om din svärmor annars? Hur var hon innan ni fick barn?

Det gör han säkert...Men är på tok för stolt för att kritisera någon av sina föräldrar på någont sätt:S Det är mycket som ligger runt allting..Jag tro att han o hans mamma har svaårt o klippa navelsträngen,(han är 21) hennes yngsta son...Han vet att om något går snett för honom så är hon alltid där...Han tar hennes ord framför mina..Mina föräldrar tycker att både han och hon borde förstå och dom stöttar mig...Dom tycker att jag ska tänka på mig o sonen och strunta i det men det är svårt...
Det har vi varit, och vi hinner knappt kliva ur hissen o hon tar bilbarnstolen ur händerna på en,och är vi där i två timmar så har vi inte våran son på dom två timmarna... Hon har allti´d varit på,ska lägga sig i allt,om jag och min sambo är osam,vilket vi har vairt mycket,så har hon kommit hit o ska vara psykolog.. Jag tycker inte direkt bra eller dåligt om henne,eller jag tycker väl att hon är en ganska jobbig människa egentligen eftersom hon sätter sina behov och viljor först och kan inte lyyssana m på vad någon annan säger... Det känns osm om hon bara vill visa alla hur duktig hon är hela tiden men om det är bra elelr dåligt det fattar hon inte...
Lovely89
Nykomling

Inläggav MariaTheres » 27 sep 2009, 14:13

Okej.. Men ni kanske ska träffas allihop och prata igenom det då. Om ingenting har hjälpt så kanske dina föräldrar kan vara med och stå bakom dig.. Det känns förhoppningsvis lättare då. Jag förstår att det är svårt men det finns väl egentligen inte så många andra altenativ än att ta ett ordentligt snack..?
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Inläggav Lovely89 » 27 sep 2009, 14:24

Jo jag tror nog det...Satt nyss o funderade på det...
Får försöka o få igenom det,min sambo kommer inte o gilla det,men det funkar inte o ha det såhär,jag har funderat många ggr på o bryta med honom för att jag inte orkar med hans mamma...Tack så mycket:D
Lovely89
Nykomling

Inläggav MariaTheres » 27 sep 2009, 15:03

Så ska det ju inte vara heller. Har du sagt det till honom? Han skulle kanske få sig en tankeställare då. Lycka till!
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Inläggav Lovely89 » 28 sep 2009, 10:41

MariaTheres skrev:Så ska det ju inte vara heller. Har du sagt det till honom? Han skulle kanske få sig en tankeställare då. Lycka till!

Jo,jag småpratade lite med honom igår kväll och sa att vi måste ha ett ordentligt samtal om mina känslor,vad jag tycker o hur jag mår och lika för hans del..Och jag sa det att så här kan vi inte ha det...Bollen ligger ju hos honom nu så vi får väl se om det blir nå samtal inom de närmsta dagarna... Han jobbar så mycket,åker tidigt på morgonen och komemr hem sent påm kvällen,men jag tycker att han kan prioritera lite och för en gång skull ägna sig åt familjen en kväll...Det är nämligen så att han väljer i stort sett själv när han ska jobba eftermiddag...Men det har liksom blivit till en flyktväg för honom o jobba,då slipper han ju vara hemma.. :roll: Smart kille..... :shock: Tack så mycket...
Lovely89
Nykomling

Återgå till Forum & Synpunkter