söker andra gravida i sörmland

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

söker andra gravida i sörmland

Inläggav tuss2 » 04 dec 2009, 10:39

hej tjejer jag plussade igår och tycker det skulle vara kul och ha kontakt med andra gravida i sörmland...
jag bor 3 mil utanför katrineholm och har en massa djur och en dotter sen innan....
om det e någon som känner att dom vill ha kontakt med andra gravida sörmlänningar så tveka inte att hoppa in här :) kram
BildBild
0Bild
tuss2
Alltid online

Status: lyckligt gravid med barn nr 2

Re: söker andra gravida i sörmland

Inläggav angela84 » 04 feb 2010, 17:32

hej hej, jag bor i katrineholm, är gravid men vet inte hur långt gånget det är. det är alltid roligt att lära känna andra gravida. jag tror att jag är runt v 13 men vi får vänta på ultraljudet. var bor du nånstans?
angela84
Stammis

Inläggav Emelie84 » 04 feb 2010, 21:11

Hej! Jag bor i Eskilstuna och är gravid i v 22 :D Grattis till plusset!! Vad mysigt det låter att ha en massa djur och en så söt dotter!! Själv har jag en liten hund och väntar första barnet..
Användarvisningsbild
Emelie84
Alltid online

BF: 100614
Bor: Eskilstuna

Inläggav Nan1e » 04 feb 2010, 22:38

Hej hej!
Jag bor också i Eskilstuna, gravid i v 34.
Bor är med sambon, min trebenta misse och en birma kille.
Vi väntar också första barnet =) Ska bli så spännande!
Och nu är det inte så långt kvar! :D
Nan1e
Alltid online

BF: 140501
Status: Stolt mamma till Alex <3

Inläggav Emelie84 » 04 feb 2010, 22:49

Åhh en till från Eskilstuna, spännande :D Vart i Eskilstuna bor du? Jag och sambon har precis köpt hus i Skogstorp, innan det bodde vi i lägenhet inne i stan.. Visst är det spännande att vara gravid, jag vill ha ut den lilla/lille nuuu! Men jag har ju ett tag kvar till skilnad från dig.. :lol:
Användarvisningsbild
Emelie84
Alltid online

BF: 100614
Bor: Eskilstuna

Inläggav tuss2 » 06 feb 2010, 16:29

tjena tjejer va kul att ni har hittat hit och grattis allihop jag bor i björkvik 3 mil utaanför katrineholm... hur har ni mått hitintils? :P
BildBild
0Bild
tuss2
Alltid online

Inläggav angela84 » 08 feb 2010, 22:52

hej hej, jag har mått ganska dåligt med halsbränna illamående och och vart ganska upptagen med att försöka att inte spy. men det har vänt nu mycket snabbare än jag trodde. nu mår jag bra men är ganska trött och får en sväng av illamående ibland. jag tror att jag e runt v 13 och magen känns och syns...lite iaf :D hur har det varit för er? "katrineholmare"
angela84
Stammis

Inläggav Scarlet » 22 mar 2010, 14:01

Hej,

En till som hoppar in i tråden. Vi bor utanför Nyköping och ska förhoppningsvis, om allt går bra, få vårt första barn i november. Även vi har djur, tre hästar och två kattor (Helig Birma).

Jag mår otroligt bra så här långt. Jag plussade snabbt och väldigt blått :D förra måndagen och har bara haft ont i brösten som symptom. Å andra sidan har jag det lite då och då i vanliga fall också (eftersom det är så himla svårt att köpa rätt BH). Illa har jag inte mått, tack Gode Gud för det, då jag verkligen tror jag ska dö när jag kräks i vanliga fall. Vilket brukar resultera i att jag går och mår illa i flera dagar istället för att som min man rekommenderar "kräka ut det". Så det är skönt att jag inte mår illa, ännu....

Annars är det självklart lite abstrakt och svårt att förstå att det är ett liv där inne när allt mest känns som vanligt. Men spännande...
Scarlet
Nykomling

Inläggav tuss2 » 25 mar 2010, 09:43

hej tjejer gud va kul med lite fler från våra trakter:)
scarlet jag försökerhitta någon som vill vara fodervärd åt min varmblodsvallack du vet ingen som letar? jag bor ibjörkvik om ni har missat de:) lycka till till er alla:)
BildBild
0Bild
tuss2
Alltid online

Inläggav Scarlet » 25 mar 2010, 20:36

Å jag bor i Jönåker.

Jag funderar själv bäst på hur jag ska portionera ut hästarna under graviditeten. Jag har bla en snart 4 årig blivande dressyrstjärna som inte kommer må så bra av att stå och jag vet inte hur bra mitt hjärta kommer må av att vara i halsgropen på en busig 4-åring när man börjar bli lite mer otymplig. Nu går det ju hur bra som helst men när man börjar få det svårt att hinna med i rörelserna. Jag vill ju varken åka av eller sitta och bromsa så att all bjudning försvinner....

Jag hojtar till om jag hör någon som letar foderhäst.

//Scarlet
Scarlet
Nykomling

Återgå till Allmänna trådar om graviditet