Söker deltagare till Examensarbete!

Forum för dig som försökt bli gravid i två år eller mer utan att lyckas.

Söker deltagare till Examensarbete!

Inläggav Emma90 » 16 dec 2012, 19:07

Deltagare till examensarbete om ofrivillig barnlöshet!

Emma Fredriksson heter jag och är psykologistudent från Mälardalens högskola i Eskilstuna. Jag ska nu skriva mitt examensarbete i psykologi och behöver er hjälp.

Syftet med den studie som jag gör som examensarbete är att öka förståelsen för hur det är att vara ofrivilligt barnlös och förhoppningen är att detta ska öka kunskapen kring ämnet. Jag söker därför deltagare som är ofrivilligt barnlösa, vilket i mitt fall innebär att deltagaren inte har något barn men har en stark önskan om att få barn.
Det spelar ingen roll om du har fått en diagnos, precis börjat en utredning, precis avslutat en utredning, är oförklarat barnlös eller inte fått någon diagnos eller genomgått någon utredning eller inte. Alla är välkomna att delta så länge ni ej har barn, för att vara tydlig så innefattar det såväl adopterade barn som bonusbarn.

Det jag hoppas är att ni ska vilja hjälpa mig med är att skriva en berättelse om er upplevelse av att vara ofrivilligt barnlös. Ni avgör själva hur mycket ni vill skriva och hur utförligt. Jag är intresserad utav er unika berättelse därför bestämmer ni hur mycket ni vill berätta. Berätta gärna om tiden när ni fick vetskap om att ni inte kunde få/har svårigheter att få barn, hur tiden efter det har sett ut och hur ni tror att det kommer att upplevas i framtiden. Ni får gärna berätta om Ni genomgått någon utredning och vad den isåfall kommit fram till. Ange er ålder. Era berättelser skickar ni sedan till mig på angiven adress via mail eller via posten.

Att delta är naturligtvis frivilligt och ert deltagande behandlas med största sekretess vilket innebär att ni är anonyma och att era berättelser endast används för min uppsats. Ingen som kommer att delta i studien kommer att kunna identifieras, detta betyder att berättelserna inte kommer att publiceras i sin helhet utan all information som skulle kunna leda till att någon identifieras tas bort. Ni kan när som helst avbryta er deltagande.

Känner ni att detta skulle vara någonting som ni vill delta i, skicka in era berättelser till mig på:

efn10003@student.mdh.se

Eller:

Emma Fredriksson
Bergsgatan 3A
63226 Eskilstuna

Jag behöver ha in era berättelser senaste den 21 december.
Ni får gärna tipsa andra som ni vet är i samma situation om studien.

Har ni andra frågor eller funderingar, kan ni nå mig på:

0734-262876

Med Vänliga Hälsningar,
Emma Fredriksson
Emma90
Nykomling

Re: Söker deltagare till Examensarbete!

Inläggav Mysmonstret » 17 dec 2012, 15:07

jag är på! skickar min story till dig så snart jag kan.
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Re: Söker deltagare till Examensarbete!

Inläggav anile » 17 dec 2012, 19:43

Hej Emma! Jag har nyligen gjort mitt examensarbete i psykologi själv. Får man fråga vilken analysmetod du kommer att använda? Vilka frågeställningar/syfte jobbar ni med?
Bild

Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
MF juni -12 vecka 5
MA jan -13 vecka 9 (v 8 )
MA april -13

Fertilitets -och missfallsutredning ua.
anile
Alltid online

Återgå till Ofrivillig barnlöshet
Annons: