Söker fler unga flerbarns föräldrar!

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Re: Söker fler unga flerbarns föräldrar!

Inläggav mia85 » 30 maj 2012, 22:37

Jag hoppar in här med och hoppas att jag är välkommen :)

Maria heter jag, 26år. Gift och väntar vårt 3:e barn. Våra pojkar är födda sept-08 och maj-10, flickan i magen är beräknad till 19 augusti. Själv tippar jag på att hon anländer på vår första bröllopsdag den 13 augusti :) Jag fyller 27 den 6 augusti. Mycket den månaden framöver :wink:
Vi bor i villa på landet en bit utanför Falköping, tillsammans med våra 6 katter.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
mia85
Alltid online

Status: Nybliven trebarnsmamma =)

Inläggav AKAmini » 30 maj 2012, 22:39

Hej, jag har precis fyllt 29 och jag är redan gravid i vecka 34+4 med mitt fjärde barn. Jag hoppas att det går bra att jag hoppar in här trots att jag inte har så långt kvar nu :)
Mina andra barn är en grabb på snart 11 år, en tjej på 8, en till tjej som nyss fyllde 5 och lillen i magen är en kille :D

Kram
AKAmini
Stammis

BF: 120706

Inläggav trollan80 » 30 maj 2012, 22:44

EmilieK: Jag har varit kvar tre dagar som mest, men de var med min förste, sedan två dagar med min tjej. Å när lillkillen kom så ville jag åka hem dagen efter men han hade ett blåsljud på hjärtat så vi fick vänta en dag och när lilltjejen kom så stannade jag två dagar med henne med. Men hade jag vetat att lillkillen var febrig så hade jag stannat någon dag till för han blev rejält sjuk och sedan jag i influensa, tror aldrig jag varit så dålig, men man har ju inga krafter efter en förlossning heller :( Kommer nog stanna två dagar med denna lill* krabaten med ... Men får väll hoppas att den vill komma tidigare, hur har dina förlossningar varit. Här har barn nr: 2-4 kommit med raket fart eller vad man ska säga, 1-2 krysstvärkar så har de varit ute :D Har även legat på Eva de sista gångerna så jag har knappt pratat med personalen, sist fanns de inte ens någon mamma att prata med eftersom de andra hade sina gubbar med sig, jo sista lunchen när jag skulle hem kom de in en, men jag skulle ju hem då...
En fika på stan hade ju varit trevlig, bättre än sjukhus miljö :D
trollan80
Stammis

BF: 120915

Inläggav EmilieK » 30 maj 2012, 22:57

trollan80: mina förlossningar var bra tycker jag. första hitta jag ett lugn med andning så inga smärtlindring behövdes, men låg i krystvärkar i 5,5 timma så jag var orkeslös de sista. själva kraften neråt i krystvärkarna försvann de sista så jag tog i av egna krafter för att få ut dottern. gjorde sönder svanskotan på näst sista krysten. andra gången gick för fort. fick åka ambulans in och hann inte äns bli inskriven utan hoppa över till sängen från båren och tog i 2 gånger så var sonen ute. från "mensvärk" känslan till han var ute tog inte äns 4 tmmar. lite orolig för att de ska gå fort denna gången med. min gubbe jobbar borta hela veckorna och bara är hemma på helgen. han jobbar garanterat hemma när de närmar sig men har inte alltid teckning på mobilen så han är svår att nå ibland.

min son är född aug 08 mitt i os. väldigt många pappor på bb då. men kul för jag prata mycke med dom medans vi kolla på os dygnet runt. de var innan rummen blev omgjorda, om jag fattat rätt så är de bara egna rum och inte delade.
Användarvisningsbild
EmilieK
Stammis

Inläggav trollan80 » 30 maj 2012, 23:15

EmilieK: Med min sista hade jag konstiga värkar, gick med dem ett dygn. Hade värkar när jag låg ner men inte när jag rörde på mig så de gick undan när jag åkte in. Då hade jag värkar 1-2 värkar på 5 minuter som höll i sig, han pusta och sedan var de dags igen. Men avtog när jag kom i så de ville ta hål på fosterhinnan och sedan ville de att jag skulle upp och gå men de blev en swimmingpool på golvet så jag fick sätta mig och då blev de bråttom upp på sängen och sedan var hon i stor sett ute :)
Jag tror att man har delat rum nu med, hade en väninna som fick barn i december och jag har för mig att hon sa att man hade delat rum. När jag var inne sist var förlossningen på gamla BB avdelningen men nu är visst BB tillbaka där... Hoppas att man kan ha någon att prata med denna gången, med min lillkille fick jag bra kontakt med en annan mamma som hade fått barn dagen innan och var från Trollhättan med, så vi började umgås och fika, dock rann de ut i sanden när vi började jobba och sedan flyttade vi. Lite trist och nu har de gått nått år och man har inte fått tummen ur att ringa, jobbade ju olika tider med när vi började jobba :(

mia85: Va trevligt en till som bor ganska nära mig, själv bor jag i Grästorp :)
trollan80
Stammis

Inläggav mia85 » 31 maj 2012, 09:19

säger detsamma. kul med nån som bor ganska nära :)

oj emelie, det var verkligen två olika förlossningar. jobbigt med krystvärkar så länge! jag som tyckte det räckte med de ca 25 min jag hade med första sonen :o
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
mia85
Alltid online

Inläggav EmilieK » 31 maj 2012, 12:22

mia85: ja förlossningarna var väldigt olika och de var skönt på sitt sätt tycker jag nu efter. allt ska man inte veta hur de ska gå. tror på snabb förlossning denna gången med. jag öppna mig väldigt fort båda gångerna men de som tog tid var krystvärkarna. jag är rätt kort och ingen av mina barn åkte ner innan de satte igång, magen stog lika högt hela vägen så jag var tvungen att först krysta ner till "exit" och sen dom riktiga utdrivningskrystarna.
Användarvisningsbild
EmilieK
Stammis

Inläggav Pollypop » 31 maj 2012, 15:21

Hej och väkommna alla nya. :)

Jag har som sagt var 3 barn sedan innan födda 07,09 och 11.
Jag bor i Enköping en småstad utanför Uppsala tillsammans med min sambo sedan 6,5 år tillbaka och våra små troll och våran katt.

Mina förlossningar har gått väldigt fort så att säga. Första tjejen tog 6 timmar från första värken, andra tog 1,5 timmar från första värken och med sonen blev jag igångsatt då de oroade sig för att jag inte skulle hinna in annars och för att jag hade sådana fruktansvärda problem med foglossning.(Jag har hög smärt tröskel så känner inte värkarna förrens det är ca en minut mellan dem vilket kan resultera i att man inte hinner in i tid.. 40 min till BB från mig).
Med sonen öppnade jag mig 6cm på 15 minuter och kroppen hann inte riktigt med vilket resulterade i att jag svimmade. Trodde jag behövde kissa och så var det dags att krysta ut honom. Jag har aldrig krystat mer än 4-5 gånger med något av barnen.

Denna lill* (som jag inte vet vad det är för någon liten krabat tjej/eller kille) är egentligen beräknad i oktober som sagt men då jag antagligen kommer få igångstättning även denna gång så blir det nog snarare i slutet på september. :)
Buddah

William-Alexander

Haley Nova
Bild

Leah
Bild

Xx Pollypop
Pollypop
Stammis

BF: 121015
Status: Sambo och förlovad

Inläggav mia85 » 01 jun 2012, 14:19

Mina förlossningar var både olika och lika.

Med första startade värkarbetet med 5min mellan värkarna direkt, vi var inne på förlossningen (kss) efter bara 1.5h då det var så starkt och det kändes som jag skulle föda närsomhelst. Efter 16 timmar på förlossningen föddes han, med hjälp av sugklocka och värkstimulerande. Ett team på ca 10pers stod med i rummet de sista 5-10 minutrarna redo för att söva mig och utföra ett urakut snitt pga sonens låga hjärtljud och hotande syrebrist.

Andra gången så var vi in en vända vid 9 på morgonen då värkarna hållt på ett par timmar med 5min mellan. Fick åka hem efter 3 timmar då det inte gick framåt trots en vända på stallsiken för att försöka få tyngdlagen att hjälpa till. Vid 18 var vi inne igen och han föddes sen 23.34 på natten.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
mia85
Alltid online

Inläggav Michaela85 » 01 jun 2012, 14:53

EmelieK
Jag har bim nu den 7/6 :) så d är snart dags för ett test :)
Nja jo jag känner mig trött har konstig värk i magen och humörsvägningar..
men jag vet sen dom 2 tidigare att man vill tro sig känna allt bara för man längtar så.. så vi får se hur d går :)

kort om mig sj
Jag är 26år har två flickor födda 07 och 08 :)
har varit tillsammans med deras pappa sen 06 vi hade varit tillsammans i ca 3 månader när jag blev gravid med första tösen :)
känns helt sjukt vad tiden går fort och att vi faktiskt jobbar på en 3:a :)
båda töserna önskar en lillasyster :)hihi
Michaela85
Stammis

Bor: skärhamn
Status: Hoppas på bebis 2013 <3

FöregåendeNästa

Återgå till Gravid forum