Söt doft på urinen och vita flagor i urinen - vad händer??

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Söt doft på urinen och vita flagor i urinen - vad händer??

Inläggav En som vill » 02 dec 2009, 22:22

Redigera inläggTa bort inläggRapportera detta inläggSvara med citatRe: BIM december 2009
av En som vill 02 dec 2009, 22:15

VAD HÄNDER MED MIN KROPP???

Mitt urin har börjat lukta sött!!! och jag har vita supertunna flagor i urinen....

Googlat runt lite och har fått för mig att söt urin kan tyda på diabetes eller på att man ätit något sött.. Jag har inte diabetes (har testat mig då mormor har diabetes) och jag har definitivt inte ätit något annorlunda i det sista....

Detta med vita flagor i urinen skrämmer mig oxå... Jag har identifierat det flera gånger nu innan mensturationerna har startat.. ibland riktigt mycket (ser ut som om det flyter runt små pappersbitar i toaletten) och i bland lite mindre (grummlar till urinen)

Vad händer?!?!?!?!?! Tror jag måste ringa läkaren imorgon

Är det någon som har upplevt något likande???
Användarvisningsbild
En som vill
Alltid online

Bor: Sverige

Re: Söt doft på urinen och vita flagor i urinen - vad händer??

Inläggav MariaTheres » 03 dec 2009, 10:36

Det låter skumt...! Det första jag tänkte på med vita flagor är om det är äggvita men jag har aldrig hört att det kan synas så tydligt. Men om det nu är det så kan det vara en infektion så du borde kanske kolla upp det? Kram!
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Status: Mamma till två gosfisar!

Inläggav En som vill » 03 dec 2009, 10:42

Var precis hos läkaren... Fick besked om att det nog inte var något konstigt
Doften (som har varit superstark i 3 dagar!!!) kunde bero på något jag ätit (vad nu det skulle vara... jag har inte ätit något annorlunda).
De vita flagorna hade hon ingen aning om vad det var för något men i och med att jag inte har ont så var hon inte orolig.....

jajaja är väl bara att inse att jag är onormal.... :roll: förhoppningsvis är det inget som hindrar mig från att bli gravid.....

jag fick faktiskt utslag på en testlagret-sticka i morse (mycket svagt, se bild) men när läkaren kollade så fick hon inget utslag och kontentan är att jag fick vara glad i 2 h för att sedan brutalt inse att det nog var ett felaktigt streck på testlagrets... :cry: :cry: :cry:

Usch all för mycket som händer just nu.... PISS....
Bilagor
stickan.jpg
(38.58 KiB) Nerladdad 14197 gånger
Användarvisningsbild
En som vill
Alltid online

Bor: Sverige

Inläggav MariaTheres » 03 dec 2009, 11:05

Hmmm... Men det var ju ändå ett tydligt streck..! Vad konstigt.. När jag plussade var mina mycket svagare än det där. Det syntes knappt. Testa igen om någon dag och se om det är kvar.
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Status: Mamma till två gosfisar!

Inläggav 08nin » 03 dec 2009, 17:19

Det där lät väldigt intressant! Precis så som du beskriver din urin, så hade jag när jag var gravid nu senast. Men jag var och kolla om det var uvi, men det var det inte. Jag hade dock lite förhöjda värden.

Kommer ihåg att jag hade söt doft på urinen när jag var gravid förra gången också. Har aldrig känt det annars, förutom nu, men jag misstänker att mina hormoner inte är som de ska efter mitt mf förra veckan. Men på mig har de ju tagit diabetestest och det hade jag inte.

Om du kommer på vad det är får du gärna skriva tillbaka. För om det är diabetes så kan det ju vara väldigt riskabelt när man ska skaffa barn. Jag som har två missfall bakom mig försöker ju att hitta svar på varför det hände, trots att jag vet att det vanligt.
Bild

MA 4 dec - 08 v 12
MF 23 nov - 09 v 8+0
Användarvisningsbild
08nin
Alltid online

Status: Stolt mamma

Re: Söt doft på urinen och vita flagor i urinen - vad händer

Inläggav Neddddde » 19 maj 2015, 18:13

What I read I really liked it. Thank you for your information!
Neddddde
Nykomling

Återgå till Bli gravid