Sötaste lilla valpen jag sett

Sök andra som delar samma intressen och nöjen!

Sötaste lilla valpen jag sett

Inläggav Kalinka » 17 jan 2012, 14:29

Min syster skickade en länk på den här lilla skatten och hade jag haft tiden och pengarna över hade jag inte tvekat en sekund.

Någon som har erfarenhet av att ta hand om en valp och en liten bebis på samma gång? :?
Användarvisningsbild
Kalinka
Stammis

Re: Sötaste lilla valpen jag sett

Inläggav Stina » 17 jan 2012, 14:50

Åh, ja man blir ju sugen. :)
Dock har jag hört av flera andra som har barn och hund att det är ett merjobb som känns med söt vovve i alla fall!
Det går ju inte att planera när bebis ska sova och hunden måste ju ut etc. Kanske vaknar ditt barn alltid när det sovit i vagnen och behöver komma in och sova men kan inte somna om och då blir det kanske lite orutin i det.
Jag vet inte, ingen egen erfarenhet. :)
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav Afasi » 17 jan 2012, 15:10

Jag har ingen egen erfarenhet men skulle nog avråda från bebis och valp samtidigt. Tänk på att små valpar ska tränas på att bli rumsrena och att dom lätt kissar på sig när dom busar, nyss har vaknat och just har druckit. Vilket blir MÅNGA promenader varje dag, det är ett enormt jobb till och med utan en liten bebis som kräver noga planering. Den må vara söt men så länge man inte är helt säker på att man klarar det så ska man nog inte ta sig an ett så stort projekt. Synd om hunden som eventuellt får byta ägare ett flertal gånger isåfall.

Lycka till hur du än gör! :D
Bild

Bild

Bild
Afasi
Alltid online

BF: 170712
Status: 2barnsmamma och gravid

Inläggav Twiddelidi » 17 jan 2012, 15:49

Hej!

Själv har jag en son på tre månader och två hundar, 2 & 5 år och trots att de är rumsrena är det vääldigt omständigt. Jättesvårt att hinna gå ut med dom ibland så får snabbrasta dom när jag är själv och sen när min sambo kommer hem får jag ta en längre promenad med dom. Jag skulle själv aldrig skaffa en valp i samtidigt som jag har en bebis, tycker det är tillräckligt med jobb ändå..
Twiddelidi
Stammis

Inläggav hallon75 » 17 jan 2012, 16:16

Jag har en son på 1 år och en valp på 8 månader. Inga som helst problem, men har man inte tiden och rutinen av att ha hund ska det kanske inte rekommenderas. Det var omständigheterna som gjorde att det blev såhär - jag hade en annan hund som var 1 år när sonen föddes men han gck hastigt bort i somras. Och jag som haft hund i hela mitt liv kan ju inte tänka mig att vara utan så det blev en ny valp direkt - kände att jag var tvungen att passa på medan jag var mammaledig och hade mycket tid.

Bör kanske tilläggas att sonen varit världens enklaste och snällaste bebis. I våras (när jag fortfarande hade förra vovven) så var vi ute och gick i timmar med barnvagnen - och passade på att träna lydnad och kasta boll och så medan bebben sov. Hade jag haft en unge som skrek 24 timmar om dygnet hade det kanske varit jobbigare. (Kan tillägga att det är en stooooor hund jag har :)) Sen när nya valpen kom så fortsatte jag promenadrutinerna - långa rundor i vagnen och korta i babybjörnen (ibland åkte vappisen vagnen också...). De är världens godaste vänner och barn mår bra av att växa upp med djur <3

Men det jag tycker man ska tänka på är:
- Har jag tid?
- Har jag intresse nog att hitta tid att aktivera min hund?
- Orkar jag springa ut med valpen en gång i timmen ungefär i början (mycket lättare om man bor i hus än i lägenhet)
- Har jag någon som kan passa hunden när vi är borta?
- Var ska hunden vara när jag börjar jobba igen?
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

BF: 121201
Status: Decembermamma 2010 och snart 2012 också :D

Inläggav tiratora » 17 jan 2012, 16:30

Håller med om att djur är så bra för barn, vi hade hund när jag var liten och det var fantastiskt. Dock var vi barn lite äldre, bodde på landet och mamma gick hemma hela dagarna.
Sen jag flyttade hemifrån så har jag haft katt, vi hade även det under hela min uppväxt. Katterna som jag har haft älskar min son, dom var med hela tiden, skulle ligga med på filten, satt och vakade vid vaggan när han sov osv. Även nu så ska Lasse, katten vi har kvar ligga bland legot när Leo leker. Men katter är så mycket enklare och jag är så glad att vi har djur. Men som sagt, det är en helt annan sak med hund och så beror det även på hur man bor med.

Lycka till!
tiratora
Stammis

Inläggav Kalinka » 17 jan 2012, 16:53

Åh tack för så snabb respons.. Men det är nog mest önsketänkande från min sida.. Det blir inget köp än på länge - valpar är ju alltid söta men ville dela med mig av denna godbit också, hon får nog inte svårt att hitta en bra matte eller husse..

Tack för tips och vad jag bör tänka på, uppskattas inför framtida beslut :)

Kram!
Användarvisningsbild
Kalinka
Stammis

Inläggav hallon75 » 17 jan 2012, 17:16

Håller med om att mopsvalpar är underbara - ska jag någon gång ha en liten hund så blir det definitivt en mops :D
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

BF: 121201
Status: Decembermamma 2010 och snart 2012 också :D

Inläggav Jenny88L » 17 jan 2012, 18:16

Mopsar är väldigt söt-fula. De inte riktigt ut som en hund :shock: