Sommarklänningar för gravid.

Här pratar vi om föräldrashopping, mode och skönhet!

Sommarklänningar för gravid.

Inläggav livsmamma » 14 jun 2011, 14:42

Jag är gravid i 13:de veckan och har en liten mammamage. Men jag är ännu för liten för mammakläder. Efter att ha kollat igenom mina sommarkläder kom jag fram till att det som funkar bäst när det är varmt är mjuka (töjbara såklart) klänningar/tunikor som är avskurna under bysten.

Tyvärr har jag bara en enda och efter en tur på stan hittade jag inte en enda en som jag gillade! De enda jag hittade var vita med blommor på och jag föredrar enfärgat, helst inga pasteller eller starka färger. Någon som har sett eller köpt något liknande och kan tipsa om butiker som har?

På fredag ska jag med mannen på middag hos hans chef och vill gärna ha något fint att sätta på mig, så jag blir väldigt glad för snabba tips! :D
Bild
livsmamma
Nykomling

BF: 111226
Status: Gravid med nr 2!

Re: Sommarklänningar för gravid.

Inläggav Nelia » 14 jun 2011, 14:57

Det finns massor av fina klänningar i affärerna i sommar, det är ju på modet, särskilt långa klänningar. Jag har bl.a. köpt två stycken från Gina Tricot. HM och Lindex har mängder! Bara att kolla runt :)

Väldigt bra mode i år för gravida, jag har inte behövt köpa ett enda nytt mamma-plagg :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Inläggav livsmamma » 14 jun 2011, 15:06

Gina gick jag inte till, men jag hittade inga på Lindex eller H&M som inte var blommiga (eller långa) tyvärr. Kanske det är lite dåligt utbud här på orten. :(

Jag glömde nämna att de inte ska vara långa. Vad kräsen man är! :oops:

Tack för hjälpen! Ska kika på Gina också. :)
Bild
livsmamma
Nykomling

BF: 111226
Status: Gravid med nr 2!

Inläggav Nelia » 14 jun 2011, 15:10

Aah okej.. ja de flesta är ju långa i år.

Kolla på bonprix.se kanske? De har många fina klänningar till bra priser. Men då måste man ju beställa hem och prova osv. Tycker själv det är lite omständigt att skicka tillbaka de man inte kan ha, men de har väldigt fina klänningar iaf.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Återgå till Shopping, mode & skönhet