Spännande symptom efter ÄL?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Spännande symptom efter ÄL?

Inläggav Citronmynta » 15 sep 2008, 20:07

Vi är nog många som undrar samma sak, så jag tänkte dela med mig av hur det är för mig just nu, och vill gärna höra om någon har haft likadant och fått plus sen.

Hade Äl för ca 3 dagar (tror jag, ev 1-2 dagar tidigare) och har nu en del som kan tolkas som symptom. Har försökt tänka också vad det annars skulle kunna vara.

- Kände mig "sårbar", ledsen, frusen och trött dagen efter ÄL. Hade i och för sig haft lite jobbiga diskussioner med någon som också kan ha gjort att humöret kändes upp och ned, men hade en känsla av att det var annorlunda.

- Ont i tjejmagen, som mensvärk sedan dagen efter. Ibland nästan inget, ibland mer. I natt kändes det ganska mycket. Inte direkt ont, men molande kramp nästan hela tiden.

-Dagen efter frusen-dagen kände jag mig istället lite lätt febrig men mådde bra för övrigt. Hade inte ansträngt mig mycket och var inte för varm i övrigt.

-Brösten känns större. det brukar de i och för sig gör efter ÄL några dagar.

-Kanske lite mer kissnödig, inte mycket, men det känns liksom mer pga mensvärken. Den känns också mer när jag kissar....

-Lite illamåendekänsla ibland. Kan kanske vara stress....

Ja, detta är mina symptom just nu. Nyfiken på vad som händer. Vill inte lura mig och bli besviken, men det KÄNNS annorlunda.......
Bild
Användarvisningsbild
Citronmynta
Alltid online

Re: Spännande symptom efter ÄL?

Inläggav Cattiz » 15 sep 2008, 21:12

Jag plussade i förrgår och kan ju berätta lite om mina symtom. Till att börja med så har jag kännt eller inbillat mig symtom förut men inte varit gravid. nu denna gång var det inget tvivel om vad jag kände. 2-3 dagar efter ÄL började jag få molvärk i tjejmagen och det satt i under istort sett allaa dagar till BIM, avtog lite de två sista dagarna för att sedan återuppta styrka plus lite till dagen innan och samma dag som BIM. Redan v3 alltså ganska tidigt började jag må lite illa av och till. inte så jag spydde men nästintill. Det kom och gick lite vissa dagar men mest runt lunch och på kvällen. Kännt mig lite allmänt uppsvälld. haft lite ömma bröst men inte speciellt mkt. Sen sista vecka innan BIm blev jag otroligt trött. så där "falla ihop och sova på stört" trött. Jag har gått och lagt mig ganska tidigt vissa kvällar för jag har bara inte mått bra utan att kunna säga precis vad det är, förutom molvärken då. Så jag har haft ganska starka symtom. Nu har de avtagit lite men de kommer av och till, faktiskt värst på kvällen än så länge, även om många pratar om "morningsickness". lycka till. håller tummarna!
Bild

Bild
Mf 25/9- 08 v.5+5
Mf 26/11 -08 V. 5
Användarvisningsbild
Cattiz
Alltid online

Inläggav Annika80 » 15 sep 2008, 22:14

Grattis Cattiz :D
Bild
Annika80
Alltid online

BF: 090612

Inläggav Annica77 » 17 sep 2008, 23:57

Nu kommer mina symptomer!

Hade Äl 7de. Dagen efter hade jag molande värk ömmade bröst. Kunde inte krama min älskling för det gjorde ont i brösten av trycket. Molande värken har varit mer vissa dagar och molat lite midre andra dagrar.För 4 dagar sedan exakt en vecka efter äl började jag känna mig kissnödig oftare! Får gå på toaletten ganska ofta. Igår kände jag av ett svagt illamående! Idag är det värre! Mår väldigt illa! Käns som om jag skulle ha något i halsen som irriterar och jag kväljs ibland. Kan knappt äta förren jag börjar må illa och börjar kväljas! När jag ligger i sängen och vilar mår jag inte lika illa :roll:
Har haft känningar av metallsmak i munnen ikväll och kollade min mun ifall jag blödde i tandköttet! (kan ha varit inbillning...eller?!) Men blödde inte! Så jag borstade mina tänder! Min kroppstempera tur är 37,1 och har varit så nu i 2 dagar (kan har haft det längre började ta tempne igår igen efter mitt äl).

Men skall ta ett urinvagsinfektionstest i allafall för säkerhet skull. :)
Användarvisningsbild
Annica77
Alltid online

Inläggav andypandy » 18 sep 2008, 08:16

Hej Citronmynta och ni andra!

Läser tråden med STORT intresse för jag har haft molande värk till och från sedan strax efter ÄL. Törs knappt säga/skriva det men det känns annorlunda än tidigare. Och så läser jag din tråd... kan det verkligen vara något på gång i min mage??? Har några dar kvar innan jag törs hoppas mera. Jag läste på någon annan bäbissida att molande värk berodde på att livmodern började växa efter att ägget fastnat. Vill så gärna att det ska vara så! :? Tidigare har jag ju alltid fått sån här molvärk ca 2-3 dagar före mens, men nu började värken tidigare. Men törs inte hoppas att det är ett "äkta" symptom, för förra månaden så mådde jag verkligen illa och då var jag inte gravid. Hoppas det går bra för dig Citronmynta - håller tummarna.

Kram andypandy
Bild Bild
Användarvisningsbild
andypandy
Alltid online

Inläggav Citronmynta » 18 sep 2008, 08:31

Hej Andypandy! Tack för att du lyfte upp tråden, jag längtade efter lite svar..... Jag har känt så tidigare, men har en känsla av att det är mer den här gången. Har gjort mer ont emellanåt. Nu fortfarande molvärk, just nu mer, och brösten känns stora och liksom lite trångt i eller runt dem.... Hoppas bara symptomen håller i sig, för om jag har ont och stor bröst efter Äl så brukar det gå bort ca 5 dagar innan mens och då vet jag att det är kört...... Ca 1 v kvar t BIM nu.

Håller tummarna för dig och andra!!!
Bild
Användarvisningsbild
Citronmynta
Alltid online

Inläggav andypandy » 18 sep 2008, 08:37

Hej igen Citronmynta!

Jag tror aldrig en månad har gått så långsamt tidigare... :wink: Vi får väl följa upp den här tråden när vi ska till och testa, så får vi se om molvärk är ett "säkert" tecken. :roll:

Kram kram från andypandy
Bild Bild
Användarvisningsbild
andypandy
Alltid online

Inläggav Citronmynta » 18 sep 2008, 08:40

Precis, för att komma fram till om det är skillnad mot tidigare gånger också. Bra att stötta varann i sån här långsam väntan. Kram!
Bild
Användarvisningsbild
Citronmynta
Alltid online

Inläggav Punk_Angel » 18 sep 2008, 17:08

Herregud!
Ni beskriver hur jag mår just nu, har haft molvärk sen äl, är trött (vet inte om det kan bero på att jag har svårt att sova när sambon är borta eller pga ngt annat)
och väldigt lättirriterad, folk på jobbet kan jag gå och irritera mig på, i vanliga fall brukar jag låta sånt "rinna av" en. Sen har jag (skumt nog) ett bröst som är ömt, har aldrig varit med om det. Men inga andra symtomer har jag.

Vet inte om det är tant röd som spökar (bim 23:e) eller om jag sitter och inbillar mig.
Men chansen att jag är gravid är nog ganska lite då jag tror vi missade äl, sambon åkte till sin kurs igen i samma veva men vi han mysa några dagar innan.

Men håller tummarna för er tjejer!
Punk_Angel
Rådgivare Minbebis

Inläggav Citronmynta » 19 sep 2008, 09:50

Hur går det för er tjejer? Här försöker jag stå ut med oron när det inte längre känns så mycket i brösten och mer som mensvärk. Försöker hoppas att det är nåt ändå..... Fast brösten känns fortfarande lite stora och känsliga, vet inte...?! Humöret blir helknäppt av stressen att vänta...... Tänker på att många säger att de inte märker nåt alls förrän efter att mensen blivit sen, - det är ju hoppfullt, - men undrar om det kan stämma ihop med om man känns mer symptom först direkt efter Äl som sedan minskar eller blir vanliga? Lite rörigt, men ni kanske förstår?
Bild
Användarvisningsbild
Citronmynta
Alltid online

Nästa

Återgå till Bli gravid