av Citronmynta » 15 sep 2008, 20:07
Vi är nog många som undrar samma sak, så jag tänkte dela med mig av hur det är för mig just nu, och vill gärna höra om någon har haft likadant och fått plus sen.
Hade Äl för ca 3 dagar (tror jag, ev 1-2 dagar tidigare) och har nu en del som kan tolkas som symptom. Har försökt tänka också vad det annars skulle kunna vara.
- Kände mig "sårbar", ledsen, frusen och trött dagen efter ÄL. Hade i och för sig haft lite jobbiga diskussioner med någon som också kan ha gjort att humöret kändes upp och ned, men hade en känsla av att det var annorlunda.
- Ont i tjejmagen, som mensvärk sedan dagen efter. Ibland nästan inget, ibland mer. I natt kändes det ganska mycket. Inte direkt ont, men molande kramp nästan hela tiden.
-Dagen efter frusen-dagen kände jag mig istället lite lätt febrig men mådde bra för övrigt. Hade inte ansträngt mig mycket och var inte för varm i övrigt.
-Brösten känns större. det brukar de i och för sig gör efter ÄL några dagar.
-Kanske lite mer kissnödig, inte mycket, men det känns liksom mer pga mensvärken. Den känns också mer när jag kissar....
-Lite illamåendekänsla ibland. Kan kanske vara stress....
Ja, detta är mina symptom just nu. Nyfiken på vad som händer. Vill inte lura mig och bli besviken, men det KÄNNS annorlunda.......