Spermiedonation??

Forum för dig som försökt bli gravid i två år eller mer utan att lyckas.

Spermiedonation??

Inläggav kämpavidare » 18 jun 2010, 13:24

Hej!

Lena heter jag och bor i Linköping. Jag och min sambo har nu genomgått tre stycken provrörsbehandlingar med nedfrysta spermier, men med missfall i alla tre försök. Min sambo har haft testikelcancer, och producerer därför ingen spermie. Alla tre "strån" som vi hade är nu slut, så därför kan vi inte få biologiska barn. Vi ska nu till hösten skriva in oss på RMC i Linköping för spermiedonation.

Att inte kunna få biologiska barn med den person man älskar gör fruktansvärt ont. Vi trodde inte vi skulle komma till denna sists, men här är vi nu och man får försöka tänka positivt och framåt.

Just nu känns det bara tomt, konstigt och fruktansvärt ensamt .
Om det finns någon villig själ som vill utbyta lite tankar kring detta , så skulle det uppskattas till tusen.

Kram till alla på detta forum.

/Lena
kämpavidare
Nykomling

Status: Gravid

Re: Spermiedonation??

Inläggav helenaeg » 18 jun 2010, 14:06

Hej. jag har inte varit med om detta men vill ändå säga att jag blir berörd av din lilla historia och verkligen beklagar att ni är i den sits ni är. Har problem själv att bli gravid men har blivit det med hormonbehandling. Jag kan inte ens i närheten jämföra mig med er situation men jag vet hur stark min oro, ångest och längtan var innan jag äntligen blev gravid och jag trodde många gånger att jag aldrig skulle bli mamma. SOm sagt var, jag kan inte alla jämföra mig med er men kan kanske förstå en liten liten del av det.

Jag önskar er all lycka och hoppas att ni kan se det som att det trots allt blir ert barn även om det är spermiedonation. När man adopterar är det ju inte heller ens biologiska barn och inte älskar de som adopterar sina barn mindre. Stort lycka till och ta hand om er
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav kämpavidare » 18 jun 2010, 21:15

Hej Helena!
Vill bara tacka för det fina meddelandet du skrev. Alla går igenom olika situationer vilka är jobbiga för olika parter. Du/ni kanske också har haft en jättejobbig period, men nu äntligen har du haft turen och blivit gravid. Ett stoooort grattis till dig/er.

Tack för din medkänsla.
Mvh
Lena
kämpavidare
Nykomling

Status: Gravid

Inläggav Sweet Honey Pie » 18 jun 2010, 21:57

Hej Lena!
Jag förstår att du sörjer och att det känns tungt.
Men när ni sitter med ett plus i handen, och sen för att se hur din mage växer och växer, när ni följs åt till ert första UL och ser ert barn för första gången, när ni känner sparkarna tillsammans, när ni planerar, köper saker och väljer namn tillsammans.
När ni kämpar tillsammans på förlossningen och när ni tillslut håller ert barn i famnen för första gången.

Då vet ni att ni har gjort denna lilla underbara lilla skapelsen tillsammans, du och din sambo.
Då kommer det inte spela någon roll längre att det inte är med han gener.
För att göra en bebis är så mycket mer än bara att lämna sina gener.
Att göra en bebis är kärleken mellan två människor som resulterar i ett mirakel, ert mirakel.
Sugen att läsa våran blogg?
Klicka på bilden
Bild
Nu är min gravid-blogg öppen.. kika gärna in!
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Sweet Honey Pie
Alltid online

Inläggav ladyägg » 20 nov 2010, 17:11

Hej!

Stöd namnsamligen till Fredrik Reinfeldt angående förbättring av barnlöshetsvårdensvården i Sverige. Skriv gärna under!!!
http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=5089

det är aldeles för långa väntetider, brist på donatorer, förbud mot en duel äggdonation och spermiedonation. Vi måste se till att vården ska förbättras.
ladyägg
Nykomling

Inläggav lilla C » 16 aug 2011, 20:20

Hej "kämpavidare" Lena

det verkar som om jag och min man är i samma situation som du och din sambo. Min man har haft teskikelcancer och är steril sedan dess. Han har vetat det hela tiden sen han blev sjuk för ca 7år sedan och jag har vetat det sen vi blev tillsammans. Så det är en liten skillnad men jag tror att jag förstår din sorg, jag känner den också! Det är tungt samtidigt som jag försöker acceptera det. För det mesta har jag gjort det men ibland kommer sorgen över mig. Det är många frågor som far igenom huvudet som är förknippade med donerade spermier. Jag antar att du har dem samma som jag har...

Vi har genomgått fyra inseminationer med donerade spermier utan att lyckas. Nästa gång jag får mens ska vi påbörja en IVF behandling. Jag vågar nästan inte äns hoppas på att det ska lyckas.

Måste säga att det var skönt at läsa om någon annan i min situation. "Vi" verkar inte vara så många...eller känns det bara så?
lilla C
Nykomling

Inläggav Gotland » 16 aug 2011, 20:47

Nu är inte jag alls i samma sits. Jag är gravid med nr2 och vi har aldrig haft problem att bli gravida.
När jag är klar med denna graviditet så funderar jag på att donera ägg och det är historier som denna som gör mig säker på att jag kommer att genomgå en donation.
Jag är lyckligt lottad och kan jag underlätta för er som inte har samma tur som jag så vill jag göra det.
Kramar!!!!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Återgå till Ofrivillig barnlöshet
Annons: