Spottar ut nappen?

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Spottar ut nappen?

Inläggav annasara » 02 aug 2009, 20:56

Min son vill inte ta nappen, han spottar ut den. Anledningen till att vi börjat testa napp är för att han använder mig som napp när han ätit klart och man blir som lite handlingsförlamad om man ska agera napp hala dagarna. Varför spottar han ut nappen och hur får jag han att vilja snutta på den längre än en minut? :wink:
annasara
Rådgivare Minbebis

Re: Spottar ut nappen?

Inläggav HelloKitty » 02 aug 2009, 21:04

hej sara :) våra bebisar e ju nästan lika gamla och min pojke gör likadant .. han tycker om nappen och vill nog ha den men han kan inte hålla kvar den.. men det är bara att öva tror ja tillslut hittar dom rätt teknik precis som med ammningen. sen så har du prövat olika modeller? de finns ju "raka"nappar och sådana som pekar upp i gommen lite (NUK) dom brukar dom ha lättare att ha kvar i munnen.. dom raka napparna funkar inte alls här men nuk funkar bättre.. sen finns de ju olika material på dom med :) testa någon ny sort o låt han pröva ofta så får vi hoppas dom lär sig snart :P
Användarvisningsbild
HelloKitty
Alltid online

Bor: hisingen
Status: Mamma till två prinsar!

Inläggav Anna79 » 02 aug 2009, 21:57

Vi hade samma problem med Theo. De nappar som funkar på honom är de som pekar upp i gommen, han har fortfarande lite problem att behålla den längre stunder men det blir bättre o bättre. Du kan ju testa att ta lite bröstmjölk på den så att den smakar som mamma, det kan kanske funka.
Annars tror jag bara att det är att öva o öva så lär han sig säkert snart. :)
Bild
Anna79
Alltid online

BF: 120514

Inläggav annasara » 03 aug 2009, 12:38

Tack för svaren tjejer! :)
annasara
Rådgivare Minbebis

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: