Ståbräda eller Syskonvagn?

Om barnvagnar och barnsäkerhetsprylar.

Ståbräda eller Syskonvagn?

Inläggav FruB » 05 aug 2013, 23:07

Hejsan!
Min dotter är snart 1,5 år och hon kommer få ett småsyskon i mars :) Då kommer hon vara drygt två år. Jag och min man funderar nu på om det kanske räcker att köpa en ståbräda åt henne, hon går nämligen väldigt bra. Oftast är vi ju ute tillsammans och då kan hon sitta i sin sulky men jag kommer ju även ge mig ut en hel del själv med barnen när jag är mammaledig och då kanske inte lillan orkar stå hela tiden... Men det verkar så otympligt med en syskonvagn :roll:

Hur har ni andra gjort? Hur tidigt klarade era barn av att enbart använda ståplatta? Vet ni några bra syskonvagnar som inte är alltför stora?
FruB
Stammis

BF: 140319
Status: 2:a barnet, 2:a försöket

Re: Ståbräda eller Syskonvagn?

Inläggav BexochFredrik » 05 aug 2013, 23:22

Skiljer 2år och nästan 2 månader på våra flickor. Vi velade oxå men kom fram till att vi skulle skaffa en syskonvagn. Ångrar inte det en sekund. Har använt den jätte mycket. Jag gillar att vara ute och gå, och stå brädan är oavsett hur man gör lite i vägen. Nu gillar vi även att ta kvällspromenader och då somnar barnen i vagnen. Vi köpte en babyjogger city mini gt. Är super nöjda. Den tar inte så stor plats i bilen och jag kommer in överallt. Inga problem att åka buss med den heller. Vi använder den fortfarande och nu blir snart den stora 3år. Givetvis är det mindre nu men så skönt att ha den ändå. Jag går fram och tillbaka till dagis oxå och då är det väldigt skönt att kunna ha båda i vagnen om man får bråttom eller om det är en väldigt trotsig dag.
Jag skulle rekomendera en syskonvagn, ståbräda kan ni ju ha som ett alternativ ändå, det har vi.
Men alla känner vi våra egna barn bäst. Och även vilka rutiner man har. Jag går som sagt väldigt mycket. Vi har 4 vänner som har ungefär samma mellanrum och alla har skaffat syskonvagn, antingen innan eller efter den lille kommit.
Hoppas du fick lite tips iallafall.
Bild

Bild

100108 Äntligen plus efter 18 försök
100908 Dotter född
111116 Medicinsk Abort v.14, allvarliga fel på fostret
111219 Mf v.5
121028 Dotter född
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online

Status: Mamma till två prinsessor

Re: Ståbräda eller Syskonvagn?

Inläggav FruB » 22 aug 2013, 19:19

Tack så mycket för ditt svar!

Vi har faktiskt tittat på just en Babyjogger! Det lutar starkt åt att det blir den så det känns ju väldigt bra att du tipsade om just den :) Tycker att den verkar smidig och bra! Det passar ju även med ståbräda till den så det blir nog toppen :)
FruB
Stammis

BF: 140319
Status: 2:a barnet, 2:a försöket

Återgå till Barnvagnar & Säkerhet