Stockholmsmammor

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Stockholmsmammor

Inläggav Tyka » 13 feb 2007, 13:21

Hör själv till SÖS men nu när man faktiskt får välja (i mån av plats) så känner jag mej rätt velig :roll: Vill ju såklart vara på det, om möjligt, mysigaste och mest ombonade stället. Får för mej att det skulle vara lättare att känna sej trygg då...

Någon som har erfarenheter av värde?
Användarvisningsbild
Tyka
Stammis

Inläggav Stina » 13 feb 2007, 14:04

Hej!!! Jag födde Ella på BB stockholm på danderyds sjukhus! Kommer göra det nu med barn nummer två oxå även fast att jag har närmast till sös med! Bor i årstaberg! Var bor ni?

Här kan du läsa lite om bb stockholm! http://www.bbstockholm.se/
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav Candree » 13 feb 2007, 14:33

Jag ville föda på danderyd, men tanten jag pratade med i telefon verkade ha glömt bort att väsby nu mer tillhör danderyd ist. för KS... så det blev KS för min del... det var sisådär, men jag har hört MASSA bra saker om danderyd :D aldrig ngt negativt
Användarvisningsbild
Candree
Alltid online

Inläggav Tyka » 13 feb 2007, 22:34

Ja, har också hört mycket positivt om Danderyd men inte ett knysst om de andra alternativen...
Kan ju såklart även kännas skönt att ha nära. Bor i Johanneshov.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Tyka
Stammis

Inläggav Tove » 13 feb 2007, 23:07

De e klart man vill känna sig trygg,lite hemma liksom!
jag födde på danderyd,de va helt ok faktis!

Visste inte att man fick välja nu!?
Bild
Användarvisningsbild
Tove
Alltid online

Inläggav CarroHaak » 13 feb 2007, 23:31

Jag födde på Danderyd, fast jag tillhörde KS. Jag tycker att de var toppen där! Har bara en massa gott att säga om både stället och personalen. Det som jag tyckte var bäst va att man fick ett eget rum på patient hotellet. Det är som ett eget litet hotellrum med personal man kan ringa på när man vill. Hörde att på KS får pappan bara stanna kvar om det finns rum till det. De som har haft jobbiga förlossningar har såklart förtur. Och jag ville ju självklart att Robban skulle få stanna hos mig! Men som sagt det är i mån om plats, man får ringa och kolla.
Bild
Användarvisningsbild
CarroHaak
Alltid online

Inläggav Stina » 13 feb 2007, 23:35

Candree skrev:Jag ville föda på danderyd, men tanten jag pratade med i telefon verkade ha glömt bort att väsby nu mer tillhör danderyd ist. för KS... så det blev KS för min del... det var sisådär, men jag har hört MASSA bra saker om danderyd :D aldrig ngt negativt

Danderyd måste ju ligga närmre??
Användarvisningsbild
Stina
Alltid online

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav Candree » 14 feb 2007, 01:20

Ja det gör ju det stina!!! men av någon anledning så tillhörde inte väsby till danderyd förut, då var det endast KS, men dom ändrade på det för typ 1år sen eller ngt... tanten måste väl ha glömt!
Användarvisningsbild
Candree
Alltid online

Inläggav Tezza » 01 maj 2007, 18:01

Ingen stockholmsmamma men jag har ändå fött mina två barn i stockholm... :)

Första barnet föddes på ABC enheten på Södersjukhuset som de tyvärr har lagt ner men den var verkligen TOPPEN!

Andra barnet föddes istället på Södra BB också det på SÖS, även denna avdelning gillar jag. Det bästa är att man har mödravården och födelseenheten på samma ställe. Men också för att det är en sådan hemtrevlig stämmning. Ett annat pluss är att man inte ser röken av de "konstiga" maskinerna om man inte vill. All bedövning går att få (vilket inte gick på ABC. Jag tror att det bara ska vara att ringa dit när allt sätter igång och höra om de har någon plats och har de det så är man välkommen.
Tezza
Nykomling

Inläggav Tyka » 02 maj 2007, 03:00

Ja, det blev SÖS till slut i alla fall, och jag har absolut inget att klaga på :)
Frågade dock efter Södra BB när jag ringde men de hade fullt just då... kanske nästa gång :wink:
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Tyka
Stammis

Nästa

Återgå till Förlossningen