Annons:

Stökig på natten!

Snack om barnets första år, allt från nyfödd till trotsåldern.

Stökig på natten!

Inläggav Pumis » 16 jan 2009, 11:35

Hur sover era bebisar om nätterna? Tindra håller på med konstiga ljud, vill busa och gnäller. På dagarna sover hon jättebra, inget trassel då inte. Någon som har det likadant eller bra tips för bättre nattsömn?
Bild
Pumis
Alltid online

BF: 090111
Bor: Karlskrona

Re: Stökig på natten!

Inläggav Ejin » 16 jan 2009, 11:41

jo Ella kan va lite gnölig på nätterna me.... hon somnar inte förrän elva... hon har en gnäll period nånstans mellan 18 och 23 typ... sen sover hon ca 2,5 timmar åt gången... men de kan va svårt att få henne att somna.. hon låter och rosslar och gnäller och har sej.... i mitt fall var de nog att hon dels fick mat liggande... o dels fick somna när flaskan var slut... nu har jag börjat sätta henne upp när hon ska äta o sedan vara noga me att rapa henne .... så nu är de inte lika illa...hon hade nog bara lite krassel i magen o sådär...
men om de e så att hon e vaken p.ga att hon har vänt dygnet är det nog svårt att åtgärda nu när hon e så lite... man kan ju lixom inte hålla dom vakna på dagen heller... de vore ju totyr... men du kan ju alltid försöka att förlänga hennes vaken perioder med nån kvart eller så på dagen... försöka prata o sjunga med henne när hon väl är vaken... så ökar ju hennes vaken tid på dagen o då kanske hon vill sova mer på natten...men de gäller nog att gå varsamt fram annars blir hon nog bara övertrött o jätte gnällig...
BildBild

Ma sep-07 V 11
mf Jan-08 V 4
Ejin
Alltid online

Re: Stökig på natten!

Inläggav Medea » 16 jan 2009, 11:49

Det är ju svårt det där när dom inte ens vet vad vända på dygnet är.
Jag skrev upp Ophelias ät och sovtider så jag hade bättre koll. I och för sig har hon alltid sovit ok på nätterna men nu är det en himmla skillnad. För några veckor sedan skippade hon 01:00 målet och vaknar istället 04:30. efter det så sover hon till ca 07:30.
Hon somnade rätt sent också, vid ca 23:00 men det har också försvunnit.

Försök att sova när bebben sover. Ja jag vet, det kan vara skittråkigt att sova när man är "fri" att göra annat men det blir bättre.
Användarvisningsbild
Medea
Alltid online

BF: 100516
Bor: Narnia

Återgå till Barn 0-2 år
Annons: