Student och mammaledig?

Diskutera ekonomi och jobb kring graviditeten och det nya livet med barn

Student och mammaledig?

Inläggav kajo___ » 01 feb 2010, 10:55

Att ha en Stor längtan efterbarn och ha två år kvar på studierna känns inte alls bra! Nu funderar vi på att ändå försöka skaffa barn och jag ska fortsätta gå i skolan, då det är ganska lugna kurser vi har framför oss. Då vi inte går i skolan varje dag i veckan kan "pappan" vara pappaledig de dagar jag är i skolan.
Är det någon annan som är har fortsatt att studera samtidigt som ni har haft litet underverk?
kajo___
Alltid online

BF: 110301
Status: *lycklig och längtar*

Re: Student och mammaledig?

Inläggav Ailenroc » 01 feb 2010, 14:23

Vi är båda studenter. Jag har dock tagit ett avbrott på ett halvår (läste upp gymnasiebetyg) men till hösten söker jag in till universitetet. Sambon läser på distans så han är hemma hela tiden med mig.
Man kan om man vill. :)
Lycka till
Bild
Ailenroc
Alltid online

BF: 100128
Status: Nybliven mamma

Inläggav MariaTheres » 01 feb 2010, 14:34

Ja man kan om man vill :) Jag studerar just nu och är gravid i vecka 23. Jag kommer påbörja praktik i mitten av februrari som slutar runt 20:e april, 10 veckor alltså. Det kommer säkert att bli lite småtufft men jag tror att allt går att lösa om man bara vill. De jag har pratat med är väldigt hjälpsamma och jag fick till och med höra att jag kan komma in vid 10 och flexa lite hur jag ville, bara jobbet blir gjort så att säga. Efter det är det en massa läsning och skrivning men förhoppningsvis blir jag klar innan lillan kommer. Annars skulle jag få lämna in senare osv så jag tror att bara man är ärlig om sin situation från början så vill folk hjälpa till. Det är ju upp till er och barn ska man inte se som ett hinder om den där längtan verkligen finns där. Lycka till! :)
Användarvisningsbild
MariaTheres
Alltid online

Status: Mamma till två gosfisar!

Inläggav Tekay » 01 feb 2010, 14:51

Läste det ni skrev och vi har inte studier som ''hinder'' utan lite annat... Eller ganska mycket annat...
Men som de andra skriver så vill man så går det! Finns inga hinder...
Tekay
Alltid online

BF: 100807

Inläggav roberthoy » 24 sep 2020, 15:43

Min akademiska prestation drabbades och jag minns att jag kämpade för att hålla jämna steg med rotationer som barnläkemedel - av alla ämnen. Under min sista trimester av graviditeten kände jag mig bra och fortsatte mina studier. Men en nyfödd lär dig vad sömnbrist är på en helt ny nivå.

essay service
roberthoy
Nykomling

Inläggav saeed20 » 13 okt 2020, 10:43

I have taken a break of six months (read out high school grades) but in the autumn I will apply to the university. buying property in Budapest
saeed20
Nykomling

Återgå till Ekonomi & Jobb