svärmor

Känsliga ämnen gällande relations problem.

svärmor

Inläggav johanna1986 » 07 apr 2010, 20:26

Hej
Det är så här att jag o min svärmor kommer inte överens, min man kommer från ett annat land) det började när jag vart gravid då vi åkte allihopa till hans hemland på semester, jag o min man bråkade om något sen la hon sig i och skrek på mig allt från att jag var dum i huvudet, ouppfostrad mm, sen har hon alltid kommit och gått lite som hon vill möblerat om och städat i mitt hem och jag gillar inte det, tycker det är mitt och min mans hem och det har jag sagt till henne, och det har inte uppskattas, min man har väl inte sagt så mycket om det men men.
Då våran dotter föddes med planerat snitt pga komplikation erbjöd hon sig att hjälpa till med allt hon kunde flytta hem till oss ett tag om det var så, Det var en snäll tanke men vi tackade nej till det, Märktes att hon vart sur för det, hån dök upp när hon kände för det iallafall fast jag sa till att vi vile vara ifred ett tag hemma själva och komma in i allt, ( hela släkten fick komma till BB samma dag dottern kom för att vi ville ha det överstökat när vi kom hem) men det recpekterades inte.
När våran dotter fylde 6månader kommer Farfar upp (som jag tycker jättebra om)och hälsa på, sen ringer det på dörren alla undrar vem det är då vi inte vänta någon och hon viste att farfar var där och dom var osams, men det var hon och kommer in tar vår dotter i famnen och sätter igång och skricker på farfar som en galning, både jag o min man blir förbanade o min man tar dottern ifrån henne o jag säger till min man att han ska be henne att gå men hon lyssnar inte, då säger jag till att om dom är osams o ska bråka så får dom ta det när dom kommer hem för det här är mitt hem, då skriker hon att jag ska vara tyst för det här är hennes sons hem, det slutar med att min man kastar ut henne och hon fortsättr att skricka på gården, sen kommer det sms att jag är oartig idiot, alla våra vänner tycker inte om mig, jag är avensjuk på henne, hon visste inte att farfar var där då hade hon aldrig kommit hon hade present till dotter, vi hade skämt ut henne o kastat ut henne, jag recpekterar inte äldre hon skulle aldrig komma hit igen mm.
på jul bjuder vi hem hela släkten hit till oss, et är ju endå hanns mamma så jag bjöd till:) det var faktiskt trevligt lite spänt men det släppte.
på våran 3års dag ska vi åka på semester o hon kör oss till flyget där blir det katastrof. hon stog o smög på oss tills inchek öppna o det var ca 100-150 pers där kom hon o skreka att vi var skyldiga henne pengar för bensin fast hon fått 1500, jag var inte vatten värd hon viste minsan var jag var för en människa jag kunde inte lura henne, jag står då med våran dotter på armen jag säger lugnt att hon inte ska skrika på mig o sätter upp armen för att skydda min dotter som vart ledsen då höjer hon hand o slår mig över armen,personal ringer vakten 3st kommer o tar henne där ifrån ått sidan min man går dit åxå, hon säger att vi skyldiga pengar o då när han ska ge mer pengar då var det inte det utan nått annat så vakterna får säga ifrån, vi går sen iväg då kommer hon efter o skricker att våran hund inte är min att jag är fattig o mer där till, min man skickar ett sms till henne att vi aldrig mer vill ha med henne att göra, hon aldrig får träffa sitt barnbarn. nu då har det gått 3månader så har hon börjat igen att sms bomba oss om allt säg vad hon inte skrivit men det värsta var att hon hatr hotat att gå till soc om våran dotter o massa andra hot mm, vi är en helt vanlig familj. o nu har hon anmält min man för hot så han sitter anhållen hos polisen för något som hon hittat på pga hämd, vad ska jag göra??

vart långt det här sorry för det.
Bild

Bild
BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
johanna1986
Alltid online

BF: 090529
Bor: Borlänge

Re: svärmor

Inläggav brytcarro » 08 apr 2010, 11:46

Oj oj oj! Jag förstår inte hur en mamma kan göra så mot sin sons familj!!! Tyvärr har jag inga förslag på vad ni ska göra mer än att du och din man inte får ge upp. Så länge ni är ärliga och absolut inte ger tillbaka med samma mynt på något vis borde det här sluta lyckligt. Men det verkar ju onekligen vara något fel på kvinnan, man beter sig inte på det där viset!

Jag hoppas att det löser sig för er!
Kram
brytcarro
Alltid online

BF: 131029
Status: En efterlängtad nr 2 är äntligen påväg!!

Inläggav Carolita87 » 06 sep 2010, 16:09

men herregud...va är det för fel på tanten? jag säger som brytcarro, det enda ni kan göra är väl att kämpa på och sjunk inte till hennes nivå, det måste gå att lösa så allt slutar bra. va starka bara!
BildBild
Carolita87
Stammis

BF: 100807
BIM: 091118
Status: C <3 C

Inläggav Kalinka » 13 feb 2012, 16:55

Sitter här i chock och inser nu att inlägget skrevs för bra längesen!

Om du är kvar på forumet får du jätte gärna berättta hur det gick för er!!

Kan inte förstå att en mamma skulle bete sig så, jag hoppas verkligen verkligen att det löst sig för er!!

Kram
Användarvisningsbild
Kalinka
Stammis

Återgå till Relations problem